Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Superladerkart Model 3

Startet av gsm2k, torsdag 04. juli 2019, klokken 10:46

« forrige - neste »

gsm2k

Noen som vet om et superlader kart som er oppdatert med Model 3 ladere i Norge? Utenom kartet i Bilen såklart. Kartet på Teslas egen norske nettside flar meg ikke filtrere på Model 3 kompatible ladere, og Chargemap er helt på bærtur i forhold til kartet i bilen. Irriterende å måtte sitte i bilen for å planlegge camping ferie  :P
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

torjze


RuneW

Sitat fra: torjze på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:49
www.abetterrouteplanner.com

Huk av på Tesla CSS under options.

abetterrouteplanner er helt genialt, men vær oppmerksom på at den henger en del etter når det gjelder antallet CCS-ladere rundtomkring.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

DeepFu

Du kan også bruke kartlag i Google maps/my maps: "Tesla CCS Superchargers". Har fått til å lagre det på telefonen, men aner ikke hvordan... Viser SuC med kun Tesla-plugg, delvis utbygd med CCS og helt utbygd med CCS
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

gsm2k

Takker! Genialt at man kunne legge inn forbruk på abetterrouteplanner. Skal dra campingvogn med 3'ern så må finne en rute med ladepunkt hver 200-250 km eller noe deromkring  :laugh:
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Elmo

Det finnes en APP som heter "Superchargers for Tesla".
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

olekvi

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1tqwx556ny5nqseCzYnlfhlAZFZULGYAn&ll=56.66114544320481%2C8.9331830000001&z=3

Dette kartet virker både på PC og på mobiltelefon og er bra oppdatert (er vel det samme som noen har nevnt ved navn lenger opp)
'19 TM3P

TøddiVedder

På den linken så viste at voss bare har 6 ccs stalls, men i bilen viser at har 12 stalls. 12 stalls er riktig, men usikker på andel ccs. Viser model 3 kun de med ccs? Eller alle stalls, så lenge de har noen ccs?

fredag

Sitat fra: gsm2k på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:46
Noen som vet om et superlader kart som er oppdatert med Model 3 ladere i Norge? Utenom kartet i Bilen såklart. Kartet på Teslas egen norske nettside flar meg ikke filtrere på Model 3 kompatible ladere, og Chargemap er helt på bærtur i forhold til kartet i bilen. Irriterende å måtte sitte i bilen for å planlegge camping ferie  :P

I Norge er det bare Superchargerne i Lier (Drammen), Solli (Sarpsborg) og Haukås (Bergen) som ikke har CCS. Alle disse stedene har greie alternativer.

I Sverige tror jeg det bare er Sollentuna (ved Stockholm) som mangler CCS.

I Danmark og Finland har alle Superchargerne CCS.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

RuneW

Alle disse kartene baserer seg på samme (utdaterte) regnearket. Det virker som noen på et tidspunkt sluttet å vedlikeholde det.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Er det noen som vet om det går an å se antall ledige ladere på SuCs utenom å sitte i bilen? Ja, det går an i Tesla appen, men den viser bare de nærmeste.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

erikf

Sitat fra: RuneW på fredag 05. juli 2019, klokken 07:00
Alle disse kartene baserer seg på samme (utdaterte) regnearket. Det virker som noen på et tidspunkt sluttet å vedlikeholde det.
Ja sant, f.eks den i lærdal er jo operativ men ikke med på google-kartlaget.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

VikingWithWings

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:20
På den linken så viste at voss bare har 6 ccs stalls, men i bilen viser at har 12 stalls. 12 stalls er riktig, men usikker på andel ccs. Viser model 3 kun de med ccs? Eller alle stalls, så lenge de har noen ccs?

Min er faring er at TM3 kartet viser bare CCS stalls. Feks Berkåk viser bilen 2 av 4 ledige. Jeg var der i går og der er det mange stalls, men bare 2 par som har CCS. På det ene paret manglet CCS ledningen på den ene ladestasjonen. Da virker det som hele paret er feilmeldt. (Jeg prøvde ikke den andre med ledning om den virket.)

Jeg bruker surpercharge.info for å sjekke om det er kommet nye ladere noe sted. Virker å være rimelig godt oppdatert, og så kommer det i kartet til bilen noen dager etterpå. abetterrouteplanner henger også litt etter med oppdateringer på nye superchargere, men er et ypperlig verktøy å planlegge med.
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA