Radioen skremmer livskiten ut av meg..

Startet av daggad, tor 27. jun 2019, kl. 15:31

« forrige - neste »

daggad

Det virker som radioen skal være lur å starte opp i det volumet som en har brukt oftest den siste tiden.
Når jeg da hører på lydbok eller heavy metal på volum 11 men skrur ned før jeg kommer hjem så forventer jeg at den bruker den siste innstillingen ved oppstart.
Men nei..det er volum 11 det. Jeg skremmer vettet av meg selv og evt passasjerer.
Finner ikke noe auto-greier jeg kan hake vekk. 

Kjenner dere til dette ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Trekkoppbil

Problemstillingen er ukjennt for meg.  Hva slags radio har du, er det med 4,3" skjerm eller trykkskjerm?
Et lignende problem med Leafen er at den ikke synker volumet på blåtann-lyd.

Når man spiller av lyd fra en blåtann-enhet i bilen, så er det typisk en voluminnstilling på blåtannenheten og en voluminnstilling i bilen.  Problemet er at begge enhtene demper lyden, så den blir svak.
Kunsten er å sette volumet på fullt på blåtannenheten, så du slipper å sette volumet på fullt i bilen. Dersom volumet står på fullt i bilen, så blir det bråk når du bytter til annen lydkilde.

daggad

Trykkskjerm ja. Jeg finner en innstilling under Audio-Volum. Denne setter jeg ned.
Da er det ok. Men etter jeg har spilt på høy guffe en stund så starter den på det neste gang selv om jeg har skrudd ned før jeg stopper bilen.
Vet dette med blåtann. Mange lydbøker har lite volum så bruker vanligvis maks på både mobil og i bilen for å høre klart.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA