Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyttelader død

Startet av hdh, onsdag 19. juni 2019, klokken 20:04

« forrige - neste »

hdh

Oppdaget for rundt to uker siden at den gule bøtta ikke ville funke mere.
Leverte den først inn til verkstedet i god tro om dette var noe som skulle kunne fikses kjapt og at jeg hadde den tilbake om noen dager eller en uke.
Etter noen dager fikk jeg beskjed om at de hadde funnet ut at feilen i hvertfall lå nedi selve trafoen. Strømmen stoppen en plass mellom den inngående kabelen og de utgående kablene til sikringen inni boksen. Problemet kom når de hadde henvendt seg mot Renault og fått beskjed om at det ikke lenger var noen garanti på bøtta, og at de hadde stoppet servicesupport på den 01.01.19.
Det eneste de hadde fått tilbake av hjelp fra Renault var en mailadresse til en eller annen privatperson som visstnok fikset disse.

Tok dette videre m. salgsjef hos min lokale Renault-forhandler. Han mente at det var NoFuel som kunne hjelpe meg, og at det bare var å kontakte de, så kunne de fikse den.
Dette var visst nok en blindvei, for han jeg snakket med der sa at de aldri har hatt noe å gjøre med de gule bøttene, bare de mindre sorte.

Nå skal det nevnes at jeg er 100% avhengig av denne for å kunne lade både hjemme og på jobb. Å få montert hjemmelader hos meg ville krevd graving i både min og naboens hage (bor i rekkehus).

Er det flere her inne som har lidd samme skjebne, evnt. har noen tips til veien videre med å få løst dette. Blir fryktelig dyrt å måtte drive og lade på 22kw-stolper hele tiden - spesielt siden jeg pendler Moss-Oslo, så trenger lading daglig.

-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Thomas Parsli

Husk at du har 5 års reklamasjonsrett, fra kjøpstidspunktet!

Du reklamerer der du kjøpte bilen, hvordan de løser det er deres problem.
Garanti er noe de kan tilby i tillegg til reklamasjonsrett.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

hdh

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:11
Husk at du har 5 års reklamasjonsrett, fra kjøpstidspunktet!

Du reklamerer der du kjøpte bilen, hvordan de løser det er deres problem.
Garanti er noe de kan tilby i tillegg til reklamasjonsrett.

Får ringe eller svinge innom de i morgen og nevne reklamasjonsretten og se hva som skjer.  :laugh:
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

TB

Reklamasjon er tingen her, en trafo skal fungere i minst 5 år.
Brudd i kabelen pga (mis) bruk# er ikke saken, så da må det være ny du får. Eller reparasjon, av forhandler.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hdh

Sitat fra: TB på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:51
Reklamasjon er tingen her, en trafo skal fungere i minst 5 år.
Brudd i kabelen pga (mis) bruk# er ikke saken, så da må det være ny du får. Eller reparasjon, av forhandler.

Ja, boksen er nå hos forhandleren. Skulle egentlig få lånetrafo, men den var allerede på utlån, så akkurat der må jeg smøre meg med tålmodighet.

Jeg har og dialog med de om å få utlevert en zaptec-kabel, da jeg aldri benyttet meg av montering av hjemmelader og heller aldri har fått utlevert pod pointen.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA