Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hard bremsepedal, Vakumpumpe ok.

Startet av elbilkjører, mandag 17. juni 2019, klokken 23:05

« forrige - neste »

elbilkjører

Har problem med hard bremsepedal med rød varsellampe og summelyd, men selve vakumpumpa fungerer helt fint. Når jeg slår teningen på går den noen sekunder, deretter slår den seg ikke på, den røde lampa lyser og summeren piper.

Når jeg kobler pumpen direkte på 12V batteri går den og lager fint vakum, bremsepedalen er helt fin, men lampa og summingen er fortsatt på. Antar at vakumtrykk-føleren er problemet.
Er det noen av dere som vet mer enn meg og kan gi meg noen tips? På forhånd takk.

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

covi

Du har kanskje lekkasje på vacumsystemet? Får du vacum helt frem til bremsekraftforsterkeren?

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA