Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

Mippen

Nå har jeg forresten avbestilt min Model Y også. Står 2-4 dager i eposten før pengene er overført. Får se hvor mange dager det tar denne gangen...
Fremtiden er elektrisk.

kirky

Flott, da får noen andre som faktisk vil ha bilen sin den kjappere!
2019 Long Range S, HW3, CCS.

hELgenen

Sitat fra: kirky på torsdag 18. juli 2019, klokken 12:16
Flott, da får noen andre som faktisk vil ha bilen sin den kjappere!

Er jo lov å håpe at leveringer skjer etter bestilling/reservasjons nr.
Det gikk derimot ikke slik med Model 3,men en vet jo aldri

Mippen

Sitat fra: hELgenen på torsdag 18. juli 2019, klokken 12:46
Sitat fra: kirky på torsdag 18. juli 2019, klokken 12:16
Flott, da får noen andre som faktisk vil ha bilen sin den kjappere!

Er jo lov å håpe at leveringer skjer etter bestilling/reservasjons nr.
Det gikk derimot ikke slik med Model 3,men en vet jo aldri

Ja, det var flere som hadde bestilt bil med en gang som var blant de siste som fikk bilen. Virket nesten som om Tesla tok de siste på listen først.
Fremtiden er elektrisk.

JorEl

Sitat fra: Mippen på torsdag 18. juli 2019, klokken 10:46
Nå har jeg forresten avbestilt min Model Y også. Står 2-4 dager i eposten før pengene er overført. Får se hvor mange dager det tar denne gangen...
Skulle bare mangle når tråden heter aldri mer Tesla :angel:
Synd det er blitt som det er blitt.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tiger123

Sitat fra: Mippen på torsdag 18. juli 2019, klokken 10:46
Nå har jeg forresten avbestilt min Model Y også. Står 2-4 dager i eposten før pengene er overført. Får se hvor mange dager det tar denne gangen...

Jeg fikk pengene for avbestilling Model 3 på dagen /eller om det var neste dag. Husker jeg stusset over hvor raske de var ifht Audi og Kia. Dette var i desember, når det åpnet for bestilling.

hELgenen

30 dager er vel innenfor så vidt jeg husker.

Motorwatt

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 18. juli 2019, klokken 14:44
Sitat fra: Mippen på torsdag 18. juli 2019, klokken 10:46
Nå har jeg forresten avbestilt min Model Y også. Står 2-4 dager i eposten før pengene er overført. Får se hvor mange dager det tar denne gangen...

Jeg fikk pengene for avbestilling Model 3 på dagen /eller om det var neste dag. Husker jeg stusset over hvor raske de var ifht Audi og Kia. Dette var i desember, når det åpnet for bestilling.
Hvorfor bestiller du så "mange" biler, for så å avbestille?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Sitat fra: gr på onsdag 17. juli 2019, klokken 21:14
Ser at mitt innlegg om tilbakebetalingsfrist også er slettet. Føler det var temmelig relevant. Trådstarter hevder det er 14 dagers frist for tilbakebetaling, men det er for ordinær angrerett, og den gjelder ikke bilkjøp. Det han har benyttet er angrerett ved fjernsalg, som ikke er helt det samme, for eksempel er det 30 dagers tilbakebetalingsfrist, se angrerettloven (er på tlf nå, men mener det var paragraf 36 4. ledd).

MODERATOR

Oppklaring.

Kan forstå at du opplever slettingen urimelig.

Imidlertid, så var ditt innlegg noe som hørte hjemme i en av disse to trådene og den generelle samtalen om angrerett ved fjernsalg.

Moderator
Jeg foreslår at du bare sletter den posten også. Dette er jo en helt feil og ubegrunnet påstand, og det blir feil om den blir stående igjen som siste ord i saken uten at noen kan argumentere mot den.

Angrerettloven heter jo nettopp «Lov om angrerett ved fjernsalg» og det finnes ikke en ekstra angrerettlov for de som kjøper bil.

Hele beløpet skal betales tilbake innen 14 dager etter kjøper har meldt inn at denne angrer, ihvertfall inntil «gr» kan dokumentere noe annet.

geear

Uimotsagt trenger det ikke være, tråden er jo åpen?
Jeg har sikkert gått på en blemme. Havnet oppi noe slikt en gang og fikk forståelse for at det var 30 dager (paragraf 36 4. ledd), men ser at det gjelder finansielle tjenester, så jeg må ha misforstått. Bare fint å få rettet opp hvis det er feil.  :+1:

Ellemelle

#355
Da er vi enige :-)
(Problemet er at moderator sletter innlegg om angrerett, og dermed eventuelle svar på din påstand)

MODERATOR

Debatter om angrerett er interessant.

Men ta de i denne tråden:  https://elbilforum.no/index.php?topic=31944.0

MVH

Moderator

Mippen

#356
Nå begynner forhåpentligvis saken min å gå mot slutten. Fikk telefon fra forbrukerrådet nå. Tesla har svart at de skal betale ut forsinkelsesrenter. Som vanlig venter de helt til siste frist fra forbrukerrådet før de svarer, og hadde de ikke svart innen fristen denne gangen hadde saken gått videre til forbrukerklageutvalget (forbrukertvistutvalget) som hadde avgjort saken med en rettskraftig avgjørelse. Som vanlig er kommunikasjonen fra Tesla dårlig. De skrev ikke noe om når de skal overføre penger eller hvor mye de tenker at jeg har krav på. Jeg får bare vente i spenning for å se om det kommer noe, eventuelt hvor mye. Hvis ikke må jeg bare fortsette prosessen.

Jeg vil bare si at det er synd at ting har blitt som de har blitt. Hadd det ikke vært for den elendige håndteringen av saken min etter at jeg valgte å returnere bilen min på grunn av service og dårlig lakk hadde jeg hatt en ny Tesla nå. I stedet bekrefter de bare gang på gang med kommunikasjonen sin at de ikke er interessert i kunder som klager.
Fremtiden er elektrisk.

hELgenen

Tror saken i bunn og grunn handler om at Tesla Norge styres med jernhånd fra USA og at de der har en helt annen holdning og forståelse av forbrukerkjøp enn i Norge. Videre er det kanskje helt andre holdninger som gjelder mhp kvalitet enn i Europa. Det er i alle fall en kjent sak at amerikansk arbeidskultur og holdninger er noe annerledes enn det man finner i Europa. Tesla har opplevd massiv kritikk i Norge,med rette må jeg tilføre,og det er på tide at de får orden og frie nok tøyler i Norge til å opptre som en ansvarlig bilforhandler. Håper ledelsen i Norge har baller nok til å snakke fritt og fortelle ledelsen i USA hva som forventes og kreves av en forhandler i Norge.

Rosstopher

Flott at (det ser ut som) det løser seg for deg.

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:23
Tror saken i bunn og grunn handler om at Tesla Norge styres med jernhånd fra USA og at de der har en helt annen holdning og forståelse av forbrukerkjøp enn i Norge. Videre er det kanskje helt andre holdninger som gjelder mhp kvalitet enn i Europa. Det er i alle fall en kjent sak at amerikansk arbeidskultur og holdninger er noe annerledes enn det man finner i Europa. Tesla har opplevd massiv kritikk i Norge,med rette må jeg tilføre,og det er på tide at de får orden og frie nok tøyler i Norge til å opptre som en ansvarlig bilforhandler. Håper ledelsen i Norge har baller nok til å snakke fritt og fortelle ledelsen i USA hva som forventes og kreves av en forhandler i Norge.

Man kan kanskje skylde på styring ovenfra når det gjelder treg tilbakebetaling o.l., men jeg tviler på at treg/dårlig service og manglende kommunikasjon er noe de er pålagt ovenfra. Min erfaring med bilforhandlere og andre bedrifter i Norge og i USA er i hvert fall motsatt; at der borte er de mye mer opptatt av å yte god service enn her til lands.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Mippen

Min erfaring er at det skyldes en kombinasjon. Tesla lokalt får i liten grad lov til å avgjøre saker selv, og Tesla sentralt har dårlig kapasitet til å behandle saker raskt nok. På den andre siden viser mange av de som jobber hos Tesla lokalt liten service innstilling ovenfor kunder. Mange av de jeg har møtt vil gjøre svært lite for å hjelpe meg som kunde, og holdningene deres ovenfor meg og andre kunder som har vært der er heller ikke forenelig med god kundeservice. De glemmer at det er kunden de tjener penger på, og da bør de jobbe for å ha et godt forhold til kundene. En god medarbeider gjør alt han/hun kan for å hjelpe kundene selv om ting er krevende å få til. Målet deres bør være at kunden sitter igjen med at de som jobber der har gjort det de kan. Hvis ikke løsningen kunden ønsker er mulig kan de eventuelt være kreative og tilby noe annet som kompensasjon for eksempel. Mange av de som jobber hos Tesla nå virker ikke å ha forståelse eller interesse av å hjelpe kunden. Det virker som om de bare gjør noe for å kunne heve lønnen sin. Ikke mer.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA