Bytte fra Schuko til CEE kontakt på charge-amps lader

Startet av Karmøy, lør 15. jun 2019, kl. 21:34

« forrige - neste »

Karmøy

Har kuttet av schuko kontakten til min justerbare Charge-Amps lader siden den var skadet av varmgang og skal montere CEE stikk isteden. Er det noen som kan fortelle meg hva kobles hvor,evt koblingskjema?
Er i tillegg to tynne kabler som jeg regner med er til temperatursensor,men trodde ikke at det var sensor på denne (i tilfelle kutter den på minst 1000 grader  :)   )

Fikk forklart hvordan det skulle kobles når jeg kjøpte den for flere år siden,men husker bare at skjermingen var jord men resten er gått i glemmeboken  :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

jkirkebo

Sitat fra: Karmøy på lør 15. jun 2019, kl. 21:34
Har kuttet av schuko kontakten til min justerbare Charge-Amps lader siden den var skadet av varmgang og skal montere CEE stikk isteden. Er det noen som kan fortelle meg hva kobles hvor,evt koblingskjema?
Er i tillegg to tynne kabler som jeg regner med er til temperatursensor,men trodde ikke at det var sensor på denne (i tilfelle kutter den på minst 1000 grader  :)   )

Fikk forklart hvordan det skulle kobles når jeg kjøpte den for flere år siden,men husker bare at skjermingen var jord men resten er gått i glemmeboken  :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

De to tykke (brun og blå) kobles til hver sin pinne i schuko-kontakten (hvilken som kobles hvor spiller ingen rolle siden kontakten er vendbar).

De to tynne kobles nok til temp-sensor ja. Spør evt. Charge-Amps om spesifikasjoner på den så du får tak i riktig type. Eller lodd inn en passende motstand for å lure den...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

TB

Mål motstand på de tynne kablene så ser du omtrent hvilken motstandsverdi du trenger for å få brukt kabelen.

Som Jkirkebo skriver, Charge-Amps kan gi spesifikasjonen på motstand, det kan være en NTC, eller PTC, og med ulike egenskaper. At den ikke har kuttet selv om kontakten ble varm kan tyde på at det har vært feil på den.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

nofuelno

Den vil fungere uten at du kobler rød og sort til noe. ( ikke temp. sensor på den utgaven )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Karmøy

Takk for svar og da fikk jeg bekreftet hva jeg trodde og håpet  :)
Koblet kun strømlederene / skjermingen siden den ikke har tempføler og den fungerer igjen. Greit å få sjekket før man ødelegger elektronikken pga. feilkobling  :) 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA