Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SEAT Mii electric

Startet av shorizo, fredag 14. juni 2019, klokken 10:30

« forrige - neste »

shorizo

https://www.tu.no/artikler/seat-har-lansert-sin-nye-elbil/466866

Er det noen kommer til å gå for denne? Og bør man? Om man ikke har behov for veldig lang rekkevidde og om prisen forhåpentligvis blir lav.

Amatøren

Sitat fra: shorizo på fredag 14. juni 2019, klokken 10:30
Om man ikke har behov for veldig lang rekkevidde og om prisen forhåpentligvis blir lav.
Rekkevidden er bedre enn e-Golf...

260 kilometer etter WLTP-syklusen (e-Golf FL: 229 km WLTP).

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Radiobil1

Hva er praktisk rekkevidde nå om dagen på -5/+5 Grader?

SH aka F_P

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:54
Hva er praktisk rekkevidde nå om dagen på -5/+5 Grader?

Vi har fått vår, men bare kjørt knappe 100km. På småkjøring av typen turer på få km er som vanlig forbruket skyhøyt (23-26 kWh/100km), men på turer på +20km på landevei/motorvei ser forbruket ut til å havne mellom 14-18 kWh/100km. Nå vet jeg ikke hva som er brutto tilgjengelig batterikapasitet på bilen helt enda, men la oss si at forbruket på lengre turer ville gitt mellom 190-250km sånn ca.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no


Stikkkontakt

Jeg hadde e-up en gang i tiden. Den falt under 100 km rekkevidde om vinteren. Her er vel batteriet ganske nøyaktig dobbelt så stort, så 170-80 km er vel worst case. Det er mye større forskjell mellom sommer og vinter enn på e-Golf. Forståelig nok pga manglende varmepumpe. Men sommerforbruket var til tider ekstremt lavt. På rolig landevei var under 10 mulig.
Har bestilt Frii og tenker å ha den til småkjøring ved siden av Jaguaren som er unødvendig stor til småærend.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA