Dødt ryggekamera.

Startet av Larmod3, tor 13. jun 2019, kl. 07:53

« forrige - neste »

Larmod3

Hentet ut bilen min i går, og foruten et par lister som ikke var helt 100% virket alt i orden med bilen både innvendig og utvendig. Det var først da jeg kom hjem jeg oppdaget at ryggekamera er dødt. Det kommer bare sort skjerm, med de hvite strekene synlige. Trykker jeg på ryggekamera uten at jeg rygger er det kun sort skjerm.

Så da må jeg vel kontakte Tesla om dette, og lurte på om noen har noen erfaringer på hvordan det er best å gå frem. Sende det lokale servicesenter en mail, eller hive seg inn i telefonkø. Hva er deres erfaringer at går raskest?
Evt noen som har vært borte i samme problem, og at det finnes en løsning man kan undersøke selv?
TM3 LR AWD
Bærum

DagfinnN

Har du sjekket at det ikke er noe som dekker linsa?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Larmod3

Sitat fra: DagfinnN på tor 13. jun 2019, kl. 07:57
Har du sjekket at det ikke er noe som dekker linsa?

Ja den var ikke tildekket med noe.
TM3 LR AWD
Bærum

NilsG

Prøv en resett med å holde inne begge scrollehjulene
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Lach

Trykk på Tesla ikonet på skjermen i bilen. Der står det et nummer til support, de pleier å ta telefonen kjapt (engelskspråklig). De har mulighet til å gjøre en fjerndiagnostikk på bilen.

Larmod3

Sitat fra: NilsG på tor 13. jun 2019, kl. 08:31
Prøv en resett med å holde inne begge scrollehjulene

God ide! Det tenkte jeg ikke på. Det skal jeg prøve :)
TM3 LR AWD
Bærum

Larmod3

Sitat fra: Lach på tor 13. jun 2019, kl. 08:33
Trykk på Tesla ikonet på skjermen i bilen. Der står det et nummer til support, de pleier å ta telefonen kjapt (engelskspråklig). De har mulighet til å gjøre en fjerndiagnostikk på bilen.

Takk for råd. Da skal jeg gjøre det om ikke noe annet fungerer :)
TM3 LR AWD
Bærum

trykkertor

Samme var det på min bil.
Sort ryggekamera.
Resett av bilen = kamera virket igjen.

Larmod3

Sitat fra: trykkertor på tor 13. jun 2019, kl. 13:11
Samme var det på min bil.
Sort ryggekamera.
Resett av bilen = kamera virket igjen.

Var desverre ikke like heldig jeg. Prøvd både med begge knappene på hjulet og factory reset nå, men ingen kamera. Så da får jeg kontakte Tesla :/
TM3 LR AWD
Bærum

trykkertor

Du har prøvd den varianten hvor du holder inne bremsepedalen + begge scrollehjulene.
Vet ikke om det har noe å si, men jeg holder inne bremse + scrollehjul helt til jeg ser T-logoen på skjermen igjen. Men tror du kan slippe knappene straks skjermen har gått i sort (?).

Det sies også at å holde bare scrollehjulene inne er en litt "soft" reset versus med bremsepedal er det en dypere reset. Men har ikke noe hold for å påstå det ene foran det andre.

Larmod3

Sitat fra: trykkertor på tor 13. jun 2019, kl. 17:48
Du har prøvd den varianten hvor du holder inne bremsepedalen + begge scrollehjulene.
Vet ikke om det har noe å si, men jeg holder inne bremse + scrollehjul helt til jeg ser T-logoen på skjermen igjen. Men tror du kan slippe knappene straks skjermen har gått i sort (?).

Det sies også at å holde bare scrollehjulene inne er en litt "soft" reset versus med bremsepedal er det en dypere reset. Men har ikke noe hold for å påstå det ene foran det andre.

Prøvd alle tre mulighetene jeg vet om. Begge hjula på rattet, med og uten bremsepedalen inne, samt factory reset av hele bilen. Kontakter Tesla i morgen så får jeg bare håpe det er noe som kan fikses relativt raskt.
TM3 LR AWD
Bærum

Krede

Jeg løste dette en gang ved å bytte førerprofil. Aner ikke hvorfor det fungerte. Bytta fra meg, til konas, og tilbake

Larmod3

Sitat fra: Krede på fre 14. jun 2019, kl. 11:09
Jeg løste dette en gang ved å bytte førerprofil. Aner ikke hvorfor det fungerte. Bytta fra meg, til konas, og tilbake

Fant et tips om at dette kunne fungere, så lagde en ekstra profil og testet. Uten hell. Snakket med Tesla i dag og de ba meg oppdatere da de så det lå en klar til meg. De opprettet også en sak på det, og damen jeg snakket med mente dette problemet ofte kunne ordnes over nettet. Skulle ikke det gå skulle jeg bli inkalt til servicetime.
TM3 LR AWD
Bærum

Ludde

Jeg opplever dette fra tid til annen når jeg rygger rett etter at bilen har startet (versjon 19.12.1.2). Kameraskjermen er svart men de hvite linjene vises. Dette varer i ca 5 sekunder før bildet kommer på. Har kanskje opplevd det 10 ganger siden jeg fikk bilen i april. Oppdaget også en gang at skjermen var svart når jeg skrudde på ryggekamera under kjøring og da varte det litt lengre.

Larmod3

Sitat fra: Ludde på fre 14. jun 2019, kl. 14:22
Jeg opplever dette fra tid til annen når jeg rygger rett etter at bilen har startet (versjon 19.12.1.2). Kameraskjermen er svart men de hvite linjene vises. Dette varer i ca 5 sekunder før bildet kommer på. Har kanskje opplevd det 10 ganger siden jeg fikk bilen i april. Oppdaget også en gang at skjermen var svart når jeg skrudde på ryggekamera under kjøring og da varte det litt lengre.

Hadde lest om dette før jeg hentet bilen, så første gang jeg satt bilen i park tenkte jeg at det bare var denne buggen. Men har latt den stå lenge, både i revers og bare med ryggekamera aktivt under kjøring. Ingen tegn til annet enn sort skjerm.
TM3 LR AWD
Bærum

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA