Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utility Mode - låse bilen

Startet av ID4, onsdag 05. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

ID4

Har endelig blitt fullverdig medlem av bilen :)

Har hund og det kunne vært praktisk å ha utility mode innstilt hvis hunden skal forlates en liten stund i bilen. Finnes det muligheter for å låse bilen når utility mode er aktivert?

andy99

Du kan låse bilen med fysisk nøkkel, som sitter inne i nøkkelkroppen. (Nødnøkkelen)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ID4

Sitat fra: andy99 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:16
Du kan låse bilen med fysisk nøkkel, som sitter inne i nøkkelkroppen. (Nødnøkkelen)

Takk :)

Biff

Rett meg om jeg tar feil, men bruker ikke utility mode strøm av lillebatteriet?

Jeg opplevde ihvertfall at hvis jeg brukte "ventemodus" ofte så tappet AC lillebatteriet.

Mulig det er to forskjellige ting

TorT

Sitat fra: andy99 på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:16
Du kan låse bilen med fysisk nøkkel, som sitter inne i nøkkelkroppen. (Nødnøkkelen)

Det er vel ikke riktig så enkelt. Du må vel låse med sentrallås mens du sitter inni bilen. Så åpner du førerdøren manuelt innenfra.

Så kan du låse førerdøren manuelt med nødnøkkel fra utsiden.

Nødnøkkelen virker bare på førerdøren, og ikke på sentrallåsen, sånn som jeg husker det.
(Er i syden nå, så bilen er ikke tilgjengelig)

TorT

Sitat fra: Biff på onsdag 05. juni 2019, klokken 19:52
Rett meg om jeg tar feil, men bruker ikke utility mode strøm av lillebatteriet?

Jeg opplevde ihvertfall at hvis jeg brukte "ventemodus" ofte så tappet AC lillebatteriet.

Mulig det er to forskjellige ting

Hele poenget med utility/hvilemodus er jo at det ikke bruker 12V batteriet.
Har brukt det en god del, og aldri sett noe sånt.

Hvis du derimot slår av bilen, men ikke åpner førerdøra, får du ganske kjapt beskjed om at du bruker av 12V batteriet.
Kan det være det du har gjort?

Biff

Sitat fra: TorT på torsdag 06. juni 2019, klokken 00:04
Sitat fra: Biff på onsdag 05. juni 2019, klokken 19:52
Rett meg om jeg tar feil, men bruker ikke utility mode strøm av lillebatteriet?

Jeg opplevde ihvertfall at hvis jeg brukte "ventemodus" ofte så tappet AC lillebatteriet.

Mulig det er to forskjellige ting

Hele poenget med utility/hvilemodus er jo at det ikke bruker 12V batteriet.
Har brukt det en god del, og aldri sett noe sånt.

Hvis du derimot slår av bilen, men ikke åpner førerdøra, får du ganske kjapt beskjed om at du bruker av 12V batteriet.
Kan det være det du har gjort?

Usikker. Får teste det flere ganger. Synes det var veldig rart selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA