Mottatt leveringsdato i periode med meldt fravær

Startet av Boga, mandag 27. mai 2019, klokken 18:57

« forrige - neste »

Boga

Trenger et lite halvgodt råd.

Jeg ringte Tesla for to uker siden for å fortelle at jeg var fraværende uten mulighet til mottak av bil perioden 31/5-14/6. Dette ble lagt inn i systemet og skulle være helt fint. «Ingen ting å bekymre seg over».

Jeg ringte så i forrige uke for å få bekreftelse på at fraværet var registrert, alt OK og ikke noe å være bekymret for.

Så mottar jeg i dag leveringsdato 7/6....

Ringer inn og spør hva dette er for noe, hvor jeg får svar at alt ligger i systemet, tildeling skjer automatisk, og vi må gi bilen til noen andre fordi du ikke er tilstede......

Nå blir jeg tydeligvis tildelt ny bil i slutten av juni.

Hva er dette for kundeservice??
Har de sin fulle rett til dette?
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

trykkertor

Etter hva jeg har lest her inne er man nesten "garantert" å få bil på dato hvor en sier til Tesla at en er utilgjengelig.
Et nærmest blir tradisjon.

Så tips til dem som ønsker bil på et gitt tidspunkt er å melde til Tesla at det ikke passer På det tidspunktet.  ;D

Boga

Sitat fra: trykkertor på mandag 27. mai 2019, klokken 19:02
Etter hva jeg har lest her inne er man nesten "garantert" å få bil på dato hvor en sier til Tesla at en er utilgjengelig.

Så tips til dem som ønsker bil på et gitt tidspunkt er å melde til Tesla at det ikke passer På det tidspunktet.  ;D

Hah,
Det høres jo helt spinnvilt ut, for å bruke et godt bergensk ord
- 2015 Kia Soul EV

Tranquilo

Boga

- 2015 Kia Soul EV

FeitArne

Huff!, kundeservicen til Tesla er så dårlig at det er en skam!

Elmaster

hahaha akkurat samme skjedde med meg. Den en uke jeg skulle bli borte i mars, som var meldt inn for lenge siden til Tesla, fikk jeg tildelt leverings dato med bare et par dager varsel. Og nå har 100 vis av andre som bestilte bilen lenge etter meg har fått bilen men jeg har ikke fått VIN engang. Bestilte første dagen bestilling ble tilgjengelig i desember.

Boga

Sitat fra: Elmaster på mandag 27. mai 2019, klokken 21:14

hahaha akkurat samme skjedde med meg. Den en uke jeg skulle bli borte i mars, som var meldt inn for lenge siden til Tesla, fikk jeg tildelt leverings dato med bare et par dager varsel. Og nå har 100 vis av andre som bestilte bilen lenge etter meg har fått bilen men jeg har ikke fått VIN engang. Bestilte første dagen bestilling ble tilgjengelig i desember.

Men fy..
det er jo nesten katastrofe...

Føler for å ringe dem i morgen å gi dem grei beskjed.. men hva hjelper det?.. hmm
- 2015 Kia Soul EV

ladov

Bare si du kommer for å hente bilen det, også lar du vær å møte opp. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

SurSnasen

Sitat fra: Boga på mandag 27. mai 2019, klokken 18:57

Jeg ringte så i forrige uke for å få bekreftelse på at fraværet var registrert, alt OK og ikke noe å være bekymret for.

Ringer inn og spør hva dette er for noe, hvor jeg får svar at alt ligger i systemet, tildeling skjer automatisk, og vi må gi bilen til noen andre fordi du ikke er tilstede......

Dette hørtes jo nesten ut som min historie. Fikk i dag omsider tekstmelding med tildelt utlevering. Og det selvfølgelig på et tidspunkt hvor jeg ikke er hjemme. Snakket med de for et par uker siden hvor jeg sa fra når jeg ønsket å få bilen grunnet fravær som deg. Det skulle ikke være noe problem. Og nå får jeg naturligvis utlevering på feil tidspunkt. Prøvde å ringe på tidligkvelden, men da var det stengt og rett til svareren. For mitt vedkommende dreier det seg bare om å skulle flytte utleveringen fire dager ut i tid. Det må vel kunne gå uten at de må gi bilen til noen andre, og sette meg bakerst i køen igjen?

Boga

Sitat fra: StianSoppsan på mandag 27. mai 2019, klokken 23:59
Sitat fra: Boga på mandag 27. mai 2019, klokken 18:57

Dette hørtes jo nesten ut som min historie. Fikk i dag omsider tekstmelding med tildelt utlevering. Og det selvfølgelig på et tidspunkt hvor jeg ikke er hjemme. Snakket med de for et par uker siden hvor jeg sa fra når jeg ønsket å få bilen grunnet fravær som deg. Det skulle ikke være noe problem. Og nå får jeg naturligvis utlevering på feil tidspunkt. Prøvde å ringe på tidligkvelden, men da var det stengt og rett til svareren. For mitt vedkommende dreier det seg bare om å skulle flytte utleveringen fire dager ut i tid. Det må vel kunne gå uten at de må gi bilen til noen andre, og sette meg bakerst i køen igjen?

Slik jeg forstod dem, kunne de ha bilen i maks 14 dager,
For mitt vedkommende kommer bilen til Bergen 30. (Helligdag), og jeg kommer hjem 14, dag 14, og er klar til å motta mandag 17, 1. Virkedag etter fristen..
litt hårreisende spør du meg
- 2015 Kia Soul EV

Elmaster

Sitat fra: Boga på mandag 27. mai 2019, klokken 22:24
Sitat fra: Elmaster på mandag 27. mai 2019, klokken 21:14

Men fy..
det er jo nesten katastrofe...

Føler for å ringe dem i morgen å gi dem grei beskjed.. men hva hjelper det?.. hmm
verdt å prøve. Jeg har bare gitt opp. Hver gang jeg ringer får jeg forkjelle svar. Kun den ene gangen var det en hyggelig person(jeg fortalte vedkommende om det også at det er første gang jeg snakker med noen på telefon i Tesla som er hyggelig og hjelpsom) på andre enden alle de andre gangene har det vært noen som brydde seg lite i jobben deres. Ingenting av det de har sagt hittil stemmer. Om det hadde ikke væry for den fantastiske bilen så hadde jeg kansellert for lenge siden.

ApeX

Det står om dette i kjøpskontrakten, men de burde likevel kunne utvise litt skjønn. Det er ikke slik at bile MÅ gis videre. I dette tilfellet de bruker jo lengre tid på å allokere bilen til en ny person og sette opp en ny utleveringsdato, enn bare å utlevere til deg den 17.  Dessverre er Tesla omtrent like dårlige på å utvise skjønn som de er på forståelsen av norsk kjøpsrett.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Boga

Sitat fra: ApeX på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:47
Det står om dette i kjøpskontrakten, men de burde likevel kunne utvise litt skjønn. Det er ikke slik at bile MÅ gis videre. I dette tilfellet de bruker jo lengre tid på å allokere bilen til en ny person og sette opp en ny utleveringsdato, enn bare å utlevere til deg den 17.  Dessverre er Tesla omtrent like dårlige på å utvise skjønn som de er på forståelsen av norsk kjøpsrett.

Det var min initielle tanke også.

Takk for svar dere
- 2015 Kia Soul EV

Wibla

Er det noen du kan gi en fullmakt til for å hente bilen for deg?
2018 Tesla Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA