Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

bno

Det teslabjørn har gjort virket overbevisende. Det samme gjorde firma. Om jeg gjør det samme er jeg ikke sikker på, men del-beskyttelse helt klart. Var på et besøk hos et lokalt firma her i Stavanger/Sandnes regionen. De gjorde en bra jobb for meg på en MC for et år siden, men når jeg ser standarden på verkstedet her så lurer jeg på om jeg skal finne en annen plass. Virker for "rotete" hos den jeg var oss i sammenligning. Noen som har erfaring med firma i denne regionen som er "flinke/bra" med dette?. (Må kanskje henvende meg i S eller x seksjonen som har mer erfaring?

jora

Jeg monterte i går skvettlappene til Antirouille Bolduc (MidWest edition). Veldig fornøyd med resultatet. Synes ikke de gjør for mye ut av seg og måtte kun lage et hull i hver hjulbue foran for installasjonen. Det ligger detaljerte instrukser på YouTube for enkel montering.

trykkertor

Hvordan ble de bak?
Ser han borer gjennom den lakkerte plastikken i hjulbuen for å få skvettlappen til å sitte skikkelig.
Gikk det greit å treffe med skruen der?

jora

Jeg har ikke skrudd inn den ennå da jeg mener den sitter godt uten, men han anbefalte det vel om man kommer til å kjøre mye på snøføre. Skal se an om det er nødvendig når det nærmer seg vinter. Hentet bil på mandag, så er ikke spesielt lysten på å sette inn en skrue gjennom lakken nå. Det er laget hull i skvettlappene som treffer perfekt på fangeren om man ønsker å sette i den siste skruen.

a187

Hva tenker folket om rubberspray eller plasti dip av hele bilen, utført av profesjonelle? Driver å forhandler pris med et firma nå.

Fordeler og ulemper ifht. foliering?

Toalmar

Da ser det ut til at noen har funnet ett sett skvettlapper som passer Tesla model 3

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149658839
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jpg

Sitat fra: Toalmar på søndag 09. juni 2019, klokken 21:31
Da ser det ut til at noen har funnet ett sett skvettlapper som passer Tesla model 3

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149658839

Noen som har klart å finne ut hvilken variant dette er?
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Solheim


TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

a187

Sitat fra: Toalmar på søndag 09. juni 2019, klokken 21:31
Da ser det ut til at noen har funnet ett sett skvettlapper som passer Tesla model 3

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149658839

Ser ikke de bildene fra finn annonsen litt photoshoppa ut?

Toalmar

Sitat fra: a187 på søndag 09. juni 2019, klokken 22:29
Ser ikke de bildene fra finn annonsen litt photoshoppa ut?
La oss ikke ta forhaste konklusjoner enda
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

a187

Sitat fra: Toalmar på søndag 09. juni 2019, klokken 22:39
Sitat fra: a187 på søndag 09. juni 2019, klokken 22:29
Ser ikke de bildene fra finn annonsen litt photoshoppa ut?
La oss ikke ta forhaste konklusjoner enda

Og da har han fjernet annonsen etter at jeg spurte han om det var Photoshoppet bilder. Men ja, la oss ikke ta forhastede konklusjoner enda.

Toalmar

Sitat fra: a187 på søndag 09. juni 2019, klokken 23:12
Og da har han fjernet annonsen etter at jeg spurte han om det var Photoshoppet bilder. Men ja, la oss ikke ta forhastede konklusjoner enda.
Sendte også spørsmål til han om de, og da var de visstnok solgt og han ventet på vipps.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

indianrunner70

Sitat fra: jora på lørdag 08. juni 2019, klokken 20:46
Jeg monterte i går skvettlappene til Antirouille Bolduc (MidWest edition). Veldig fornøyd med resultatet. Synes ikke de gjør for mye ut av seg og måtte kun lage et hull i hver hjulbue foran for installasjonen. Det ligger detaljerte instrukser på YouTube for enkel montering.

Monterte i dag samme type skvettlapper... ble helt OK. Litt synd at de fremme ikke er foldet i øvre del slik at flukting med hardplasten blir perfekt, er en felle bak der som kommer til å samle grabs. Brukte heller ikke siste skruen ditekte i filten bak, da det ikke var klips med til denne. Tok en god kikk bak både hardplasten og filten, ingen tegn til hverken sensorer eller ledninger som det er mulig å skade ifm installasjonen.

Bigdrago

Herregud. Er det mulig??
Jeg har en volvo fra 1984 som har gått 280000km og lakken på denne holder fortsatt. Dette må da gå på garantien til tesla?
Har S samme problemet?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA