Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tror diskant høytaleren min er ødelagt.

Startet av Iluvmyup, søndag 12. februar 2023, klokken 19:33

« forrige - neste »

Iluvmyup

Har nylig fått drittkvalitet på lyden i model 3en min. Bassen er ren å fin men kommer det en lys stemme skjærer det inn i skallen min. Tenker at dette har noe med diskant høytalere å gjøre. Hører ingen lyd fra a stolpe høytaleren på førersiden, kan dette være problemet? Har googlet nå, dette skal visst være normalt for ikke premium lyd modellen av model 3.

Har rebootet hard og soft med samme problem. Og brukt ulike kilder som dab og Spotify. Vasker bilen med høytrykk på dørterskel og det kommer bittelitt vann inn men det kan vel ikke skade ? Har også installert updaten nylig, kan det ha noe med den å gjøre? Noen andre som har opplevd dårligere lyd etter updaten?

Har også bestilt service fordi venstre kamera på bilen har gått i permanent buffer modus, ergo svart skjerm ved blinking.  Kan det være relatert ?

Takk for tips. Har skikkelig vondt i hodet nå etter å ha feilsøkt :(

Mondeo

Du har sjekket at ikke noen har tuklet med EQ instillingene dine?
Immersive sound må vel og være påslått for å få lyd i alle høyttalere.

Iluvmyup

Ja, har justert på innstillingene men det blir samme resultat. Tror immersive funker men at det er noe annet som er feil. Hører av og til krakkle lyd uten å ha på musik og krakkle lyd ved start av visse sanger. Tekniker testet men han merket selvfølgelig ingenting noe som jo er ekstremt frustrerende for hvem orker å kjøre to timer til dagen uten musikk og masse hjulstøy. :(

Skal ha bilen på service neste uke så håper de kan teste litt lenger, forrige gang var mobil. Har for meg at det startet ved siste update. En ting som forsterker denne teorien er at cabin kamera som kunne aktiveres ved sist update ikke kommer opp hos meg. Kanskje installasjonen ble korrupt eller noe ? Kan virke som at hele operativsystemet reinstalleres ved update for det tok jo en halvtime ish. Krysser fingrene at ny update kan hjelpe. Vi ligger jo langt bak usa på software versjonene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA