Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

Spiro

Dekker alltså tesla dette på garanti? Var ute i går og oppdaget slitasje allerede etter 3k km på sommerføre. Derfor startet jeg denne tråden. Så det er ikke bare jeg som har oppdaget dette.

Har bestilt hel foliering til bilen nå. Tør ikke noe annet.

Får bare håpe folieringen takler dette problemet.  Noen erfaringer med folie?
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

magenuss

#16
Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 25. mai 2019, klokken 18:33
Hvordan er festeanordningen på disse?

Se her: https://www.youtube.com/watch?v=JRy1o4Fd2ME (aktiver engelsk undertekst så skjønner du hva han prater om)

Han har laget tre typer. En mini (cali), en medium (midwest) og en maxi size (northern). Gikk for midwest jeg. Bedre å ha beskyttelse mot rust og ødelagt lakk enn noen km lengre rekkevidde. Bedre å ha "stygge" skvettlapper enn stygg lakk.




Ser ikke så verst ut dette, tenker jeg :). Foliering vil jo også bli sandblåst hull i, så i mitt hode blir en nødt til å ha skvettlapp uansett hva en velger å gjøre med lakken.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Strøm Tycoon

Skvettlapper er også bra for andre på veien  :+1:

Snowjoggs

Sitat fra: magenuss på lørdag 25. mai 2019, klokken 15:56
Jeg har blitt helskremt av å se hvordan sand og steinsprut har ødelagt lakken på enkelte model 3'er. Se feks her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-paint-wearing-off.146347/

Jeg har bestilt disse: https://www.ebay.com/itm/MidWest-Edition-Mud-flaps-Mud-guards-Garde-boues-Tesla-Model-3/254233960349?hash=item3b31865f9d:g:mcAAAOSwSv9cumyb

Etter å ha lest denne tråden har jeg bestillt samme type. Enkelt og bra design for å beskytte bilen litt ekstra. Dette monterer jeg enkelt selv. Kunne sikkert latt det være og kranglet med Tesla hvis/når det oppstod skade  men det er livet for kort til :)

Kan forøvrig anbefale alloygators for å beskytte felgene, her må du ikke finne på å kjøpe rimeligere varianter i plast på ebay, de gjør bare vondt værre.

indianrunner70

Sitat fra: magenuss på søndag 26. mai 2019, klokken 11:36
Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 25. mai 2019, klokken 18:33
Hvordan er festeanordningen på disse?

Se her: https://www.youtube.com/watch?v=JRy1o4Fd2ME (aktiver engelsk undertekst så skjønner du hva han prater om)

Han har laget tre typer. En mini (cali), en medium (midwest) og en maxi size (northern). Gikk for midwest jeg. Bedre å ha beskyttelse mot rust og ødelagt lakk enn noen km lengre rekkevidde. Bedre å ha "stygge" skvettlapper enn stygg lakk.




Ser ikke så verst ut dette, tenker jeg :). Foliering vil jo også bli sandblåst hull i, så i mitt hode blir en nødt til å ha skvettlapp uansett hva en velger å gjøre med lakken.

Takker for info! Blir nok å bestille samme..

tgmachine

Sitat fra: Spiro på søndag 26. mai 2019, klokken 07:18
Dekker alltså tesla dette på garanti? Var ute i går og oppdaget slitasje allerede etter 3k km på sommerføre. Derfor startet jeg denne tråden. Så det er ikke bare jeg som har oppdaget dette.

Har bestilt hel foliering til bilen nå. Tør ikke noe annet.

Får bare håpe folieringen takler dette problemet.  Noen erfaringer med folie?

I følge linken jeg sendte oppfattet jeg det slik ja - i noen tilfeller. Det kommer an på servicesenteret tror jeg. Dessverre virker det som man må være prisgitt et servicesenter som kan forstå din sak og presse Tesla sentralt å gjøre det på garantien.


-tgmachine

tgmachine

Synes folk her inne er utrolig forståelsesfulle ovenfor Tesla og bare aksepterer feil og bestiller foliering til mange penger og kjøper utstyr fra utlandet for å flikke på bilen for å få den i AKSEPTABEL tilstand. Beundrer tålmodigheten og akseptansen til dere.

Det er IKKE akseptabelt at en bil som har kjørt godt under 5000 kilometer begynner å vise slike skader i lakken når man har kjørt på asfalt og ikke offroad/villmannskjøring. Enten så er det designet som er problemet eller lakken.

De som får problemer med dette bør organisere seg og gå sammen mot Tesla og ikke bare finne seg i det og bestille fiks av en ny bil....

-tgmachine

magenuss

Jeg er ingen sosialist hvor verden har å stille opp for meg. Jeg kjøpte denne bilen slik den stod vel vitende om at den ikke har skvettlapper, så hva har jeg med å gå til Tesla å klage? Jeg hadde samme problemet på min mazda mista. Har ikke bilen skvettlapper skjer sånt...
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.


stefse

Sitat fra: tgmachine på søndag 26. mai 2019, klokken 14:35
Synes folk her inne er utrolig forståelsesfulle ovenfor Tesla og bare aksepterer feil og bestiller foliering til mange penger og kjøper utstyr fra utlandet for å flikke på bilen for å få den i AKSEPTABEL tilstand. Beundrer tålmodigheten og akseptansen til dere.
Det er omtrent som Lada, det første du må gjøre når du får bilen fra fabrikken er å reparere den, men når du først har gjort det, varer den nærmest uendelig.

Tesla kunne gitt oss bilen halvferdig til en mye lavere pris, så kunne vi selv støydempet, lakkert og fikset den etter våre egne krav.  :D

Antagelig ville rankingen skutt i været igjen, fordi folk ville da fått et annet forhold til en bil de har vært med å "bygge" selv, istedetfor å bruke tid på å claime den minste ting. Customisering etter land/forhold ville da blitt outsourcet vekk fra USA-fabrikken.

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

mreinha

Da ble det MidWest Edition - Mud flaps på oss også. Tenker det er bedre føre var. Betaler heller 1500 spenn for dette, enn å måtte krangle om reklamasjon med Tesla. Installasjonen ser jo ekstremt rett frem ut.

Spent på om de overlever vinteren, når det kommer masse snø og is som legger press på festene. Time will show :)

tgmachine

Sitat fra: stefse på søndag 26. mai 2019, klokken 15:29
Sitat fra: tgmachine på søndag 26. mai 2019, klokken 14:35
Synes folk her inne er utrolig forståelsesfulle ovenfor Tesla og bare aksepterer feil og bestiller foliering til mange penger og kjøper utstyr fra utlandet for å flikke på bilen for å få den i AKSEPTABEL tilstand. Beundrer tålmodigheten og akseptansen til dere.
Det er omtrent som Lada, det første du må gjøre når du får bilen fra fabrikken er å reparere den, men når du først har gjort det, varer den nærmest uendelig.

Tesla kunne gitt oss bilen halvferdig til en mye lavere pris, så kunne vi selv støydempet, lakkert og fikset den etter våre egne krav.  :D

Antagelig ville rankingen skutt i været igjen, fordi folk ville da fått et annet forhold til en bil de har vært med å "bygge" selv, istedetfor å bruke tid på å claime den minste ting. Customisering etter land/forhold ville da blitt outsourcet vekk fra USA-fabrikken.

Lol. Har jeg kjøpt en Lada nå da? :P Tesla Model Lada??

Det med lakken er noe man burde forvente er bra. Det med støy og isolering er kosmetiske ting som folk kan "bygge" selv. Det er ikke det som det klages over. Selv har jeg bestilt lister til å etterisolere min Model 3 etter å ha lest om det her på forumet.

Når Tesla lanserte Model3 burde de vite fra barnesykdommene til Model S og X. Kanskje de også hadde store problemer med lakken. Når det er like dårlig på Model 3 så er det for dårlig. Det har ingenting med at Tesla er nye i "gamet", fordi de har vært der i mange år allerede.

(men dette burde kanskje vært diskutert mer i en annen tråd, beklager moderator - hvis jeg har gått over streken her)

-tgmachine

stefse

Det var vel strengt tatt jeg som gikk OT med Lada  ;)
Kommer sannsynligvis til å montere skvettlapper. Problemet er naturlig nok størst om vinteren fordi vinterdekkene suger til seg underlaget og kaster ut innholdet når farten øker.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

magenuss

Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Torair

Jeg sendte en Mail til Tesla SC og spurte om de kunne montere skvettlapper på min TM3.
Fikk svar om at Tesla ikke anbefaler at du monterer skvettlapper på noen Tesla, skruene kan skade slanger og elektriske kabler som ligger bak..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA