Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-Niro på Ionity og Circle K 150/175kW-ladere

Startet av geear, fredag 24. mai 2019, klokken 11:17

« forrige - neste »

geear

Har fått med meg at det har vært en del utfordringer med betaling, aktivering av lading osv. på en del biler, f.eks. i-Pace, på Ionity sine ladere. Er det plug and play med e-Niro nå, og den får 70-80kW?

Jim_Nos

Testa ionity sin lynladder i Åsane, fekk rundt 80kwh, betaling og oppstart funka som normalt på alle andre laddere

geear

Hmm, madammen ladet i dag på 50kW, i mangel på raskere ladere, etter 12 mils kjøring, mye 110-soner. Hadde 60km igjen på tanken, ladet i underkant av 30 minutter og fikk bare 17kWh i følge Fortum, som gir snitt på under 35kW. Hun sa det stort sett stod 42kW i bilen. Hun slo AV vintermodus før kjøring. Kanskje den bør stå på omtrent hele året i Norge. Bilen hadde også stått på lading med ladekladd i hele natt. Burde ikke ha kaldt batteri. En smule skuffet.

Tellus

Kan anbefale Plugsurfing sin ladenøkkel for lading på ionitystasjoner.

geear

Da har hun testet Ionity for første gang, og hevder hun startet lading med elbilforeningen sin brikke?? Mener den kun er registrert hos Fortum, GK og CK. Kan det hende stasjonene er åpne uten betaling? Lå forøvrig på 76kW.

daktari

Sitat fra: gr på søndag 02. juni 2019, klokken 15:45
Da har hun testet Ionity for første gang, og hevder hun startet lading med elbilforeningen sin brikke?? Mener den kun er registrert hos Fortum, GK og CK. Kan det hende stasjonene er åpne uten betaling? Lå forøvrig på 76kW.
mener jeg leste et sted at Elbilforeningens brikke registrert hos Circle K gav tilgang til Ionity
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA