Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink fungerer med Hørmann

Startet av Handyman, onsdag 22. mai 2019, klokken 19:43

« forrige - neste »

Handyman

Homelink fungerer nå mot min Hørmann portåpner!
Installerte 16.1.2 nå og i release notes stod det at Homelink nå støtter flere systemer.
Man må slette tidligere programmeringsforsøk og programmere på nytt.
Fungerte på første forsøk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


jpg

Noen som vet hvilken homelink versjon som benyttes???

Min port står oppført med "Not compatible with HL5" i kompatibilitetslisten...
https://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Kårepåsporet

Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:43
Homelink fungerer nå mot min Hørmann portåpner!
Installerte 16.1.2 nå og i release notes stod det at Homelink nå støtter flere systemer.
Man må slette tidligere programmeringsforsøk og programmere på nytt.
Fungerte på første forsøk.

Gidder du å forklare hva Homelink er for en novise? Jeg har Hørmann port

Tom

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 22. mai 2019, klokken 20:53
Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:43
Homelink fungerer nå mot min Hørmann portåpner!
Installerte 16.1.2 nå og i release notes stod det at Homelink nå støtter flere systemer.
Man må slette tidligere programmeringsforsøk og programmere på nytt.
Fungerte på første forsøk.

Gidder du å forklare hva Homelink er for en novise? Jeg har Hørmann port

Kårepåsporet

Sitat fra: Tom på onsdag 22. mai 2019, klokken 21:23
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 22. mai 2019, klokken 20:53
Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:43
Homelink fungerer nå mot min Hørmann portåpner!
Installerte 16.1.2 nå og i release notes stod det at Homelink nå støtter flere systemer.
Man må slette tidligere programmeringsforsøk og programmere på nytt.
Fungerte på første forsøk.

Gidder du å forklare hva Homelink er for en novise? Jeg har Hørmann port

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgror

Hørmann med bisecur åpner er ikke mulig å få til uten å sette opp ny ekstra mottaker uten bisecur.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Handyman

Sitat fra: jorgror på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:49
Hørmann med bisecur åpner er ikke mulig å få til uten å sette opp ny ekstra mottaker uten bisecur.
Har du forsøkt på TM3 med 16.1.2, eller er det en konklusjon basert på tidligere erfaringer?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stranger1891

Sitat fra: jorgror på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:49
Hørmann med bisecur åpner er ikke mulig å få til uten å sette opp ny ekstra mottaker uten bisecur.

Ja, riktig, men kanskje nå skal gå fint. Ikke fikk oppdatering enda.

jorgror

Sitat fra: Handyman på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:56
Sitat fra: jorgror på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:49
Hørmann med bisecur åpner er ikke mulig å få til uten å sette opp ny ekstra mottaker uten bisecur.
Har du forsøkt på TM3 med 16.1.2, eller er det en konklusjon basert på tidligere erfaringer?

Dette er basert på tidligere erfaringer og samtale med teknisk support i Hörmann. Slik som innlegget var formulert kunne det virke som at alle Hörmann porter var støttet med den nye oppdateringen. Jeg kan selvfølgelig gjøre et nytt forsøk når jeg får 16.1.2, men jeg tror lite tro på at denne oppdateringen knekker krypteringen til Hörmann.

SitatFrekvensen og koding på Hørmann sender og mottaker - 868mHz Bisecur - er ikke mulig å kopieres og brukes mot fremmedprodukter som f.x Homelink



2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Handyman

Sitat fra: jorgror på torsdag 23. mai 2019, klokken 14:14
Sitat fra: Handyman på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:56
Sitat fra: jorgror på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:49
Hørmann med bisecur åpner er ikke mulig å få til uten å sette opp ny ekstra mottaker uten bisecur.
Har du forsøkt på TM3 med 16.1.2, eller er det en konklusjon basert på tidligere erfaringer?

Dette er basert på tidligere erfaringer og samtale med teknisk support i Hörmann. Slik som innlegget var formulert kunne det virke som at alle Hörmann porter var støttet med den nye oppdateringen. Jeg kan selvfølgelig gjøre et nytt forsøk når jeg får 16.1.2, men jeg tror lite tro på at denne oppdateringen knekker krypteringen til Hörmann.

SitatFrekvensen og koding på Hørmann sender og mottaker - 868mHz Bisecur - er ikke mulig å kopieres og brukes mot fremmedprodukter som f.x Homelink
Hvis ikke åpneren er Homelink-kompatibel vil den jo neppe funke mot Tesla.
Min åpner er Homelink-kompatibel, men Hørmann var kjent med at flere av deres produkter ikke funket mot TM3 likevel. Jeg og flere andre hadde kontaktet dem om det. De mente det måtte være en mangel hos Tesla. Og det ser ut til at denne feilen nå er rettet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Torair

Fikk 2019.16.2 nå i dag morges, og nå virker HomeLink faktisk også med min 10 år gamle Edlandsporten sin åpner  :)

1000kwh

Sitat fra: RogerT på fredag 24. mai 2019, klokken 08:53
Fikk 2019.16.2 nå i dag morges, og nå virker HomeLink faktisk også med min 10 år gamle Edlandsporten sin åpner  :)
Hm, må prøves etter jobb.

Jeg har en port fra 2014 og aldri fått det til å funke. Etter noe googling skjønte jeg at jeg manglet en modul eller noe. Men porten er jo bare en streit port med fjernkontroll. Paring går bra, men funker bare ikke fra bilen..

Frosty

Homelink fungere på min chamberlain ml700ev også nå med siste oppdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA