Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilsamler - Trenger testere til ny Android-app

Startet av MrBacardi, onsdag 22. mai 2019, klokken 12:27

« forrige - neste »

MrBacardi

Jeg har behov for et par testere for en app jeg holder på å utvikle. Appen går ut på å lese bilskilt med kameraet på telefonen din, appen gjenkjenner automatisk bilskilt og registrerer disse. Man trenger ikke trykke på noe, bare gå rundt og peke telefonen mot biler. Så finnes det en toppliste, hvor man kan se hvem som har lest flest biler. Man kan også grave seg dypere ned i dataene og se på hvilke biler som ble registrert når og hvor.

Trenger altså noen folk med ulike telefoner som kan gå litt rundt på et par parkeringsplasser og komme med tilbakemeldinger på hva som fungerer bra og hva som ikke fungerer bra.

Viktig at du presiserer hvilken telefon/nettbrett du har når du kommer med tilbakemelding  :+1:

Det kommer løpende nye versjoner, så sørg for å holde deg oppdatert hvis du tester :)

For å registrere seg om tester i Google Play går man til denne linken:
https://play.google.com/apps/testing/com.frankburmo.skiltleser

Når man har aktivert seg som tester så kan man laste ned beta-versjonen fra Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.skiltleser




MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

MrBacardi

Sitat fra: elektrolux på onsdag 22. mai 2019, klokken 18:25
Høres nesten ut som appen P vaktene bruker

Ja, de har helt sikkert noe av det samme, nytter jo ikke å taste inn numre hele tiden  ;D

Appen er forøvrig ferdig med den første testfasen, så nå er appen tilgjengelig for alle:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.skiltleser
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

z4rd

Hva er hensikten med appen?
Skal det gå i sport å kartlegge hvor bilene befinner seg? Får man poeng som i ett spill? Eller er denne topplisten bare en bonusgreie, mens det i utgangspunktet handler om å bygge en stor database som viser hvor og når ulike biler har vært?

Jeg spør ikke for å være vanskelig..  men prøver å skjønne konseptet. Hadde jeg vært deg ville jeg ha dobbeltsjekket ift datalagring/personvern osv, da omfanget og innholdet på en slik database trolig raskt havner i en gråsone.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

cra

Jeg tipper dette er en moderne versjon av det vi drev med da vi var små; skrive ned bilnummere i ei lita bok og se hvem som fikk flest. Så lenge man ikke lagrer noe om tid og sted for registreringen skal det godt gjøres å bryte noen regler ved å lagre nummeret.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

z4rd

#5
Ser du på screenshots av appen i Play Store så ser du at nøyaktig tidspunkt og sted lagres. Jeg er ingen ekspert på feltet, men vil tro dette er problematisk på sikt når databasen blir stor nok.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA