Ny 100kW oppdatering (H216)

Startet av Eyvind Bernhardsen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 19:29

« forrige - neste »

Eyvind Bernhardsen

Nå poppet det opp en ny oppdateringskampanje til bilen min i Topix, "H216 - 100kW charging update (Netherlands & Norway)". Noen som har betalt for Topix og kan lese detaljene?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Jeg har time om knappe to uker for å få tatt H193-oppdateringen.
Da får de bare planlegge for litt mer jobb ser det ut for.

mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Tellus


olavxxx

Dette er jo veldig bra nyheter for iPace folk :-)

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på tirsdag 14. mai 2019, klokken 20:15
Kan disse tas OTA mon tro ?
Ikke den første ihvertfall, det er derfor jeg har satt opp time hos forhandleren.
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

JohnPGriff

På søndag 12 mai min datter ladet på Fortums Hyperlader på Rygge på vei hjem fra Sverige. Som du ser i bilde ladeeffekt var veldig lav. SOC på start var 38% og ladeeffekt 45kW max ladeeffekt var 55,9kW etter 15 minutter.  Ladestrøm var 135A og 200A er nødvendige for å lade med en effekt av 100kW. Bil var på verksted i mars og testet og svar jeg fikk var 100kW lading var OK. På grunn of det er veldig vansklige å få batteri oppvarmet, jeg ventet å test lading på en Hyperlader når ute temperatur var "normal".

Du kan ikke vise dette vedlegget.

På Topix jeg har H216 som en "Outstanding Campaign" og vil ta kontakt med min forhandler neste uke.

Link er fra INSIDEEVs (mars 2018) og beskriver en test i Nederland av 100kW lading med en I Pace med en SW oppgradering. Grafen vises lading fra 10% til 100% for og etter og fra 10-35% ladeeffekt var mellom 100kW-105kW. Kansje H216 er for the samme fix?

https://insideevs.com/news/343335/jaguar-i-pace-can-charge-at-100-kw-after-update/

Den høyeste ladeeffekt jeg har oppnåd er 70kW og som sagt batteri temparatur har mye å si. Hvis årsaken til en ladeeffekt av 56kW i mai er en kaldt batteri, etter nesten 50km kjøring på motorvei hastighet. Jeg er ikke sikkert H216 er den reelle fix vi trenger, men forhåpentligvist en viktig skritt i riktig retning.

Tesla har nylig sendt ut en oppgaredering som vil automatisk varme opp bilens batteri hvis du navigere til en Superlader. I min mening Jaguar må også implemtere en tilsvarende "feature" hvis vi kan altid forventer max ladeeffekt uansett årstidspunktet.
Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

xyzzy

#7
Sitat fra: JohnPGriff på fredag 17. mai 2019, klokken 10:04
På søndag 12 mai min datter ladet på Fortums Hyperlader på Rygge på vei hjem fra Sverige. Som du ser i bilde ladeeffekt var veldig lav. SOC på start var 38% og ladeeffekt 45kW max ladeeffekt var 55,9kW etter 15 minutter.  Ladestrøm var 135A og 200A er nødvendige for å lade med en effekt av 100kW. Bil var på verksted i mars og testet og svar jeg fikk var 100kW lading var OK. På grunn of det er veldig vansklige å få batteri oppvarmet, jeg ventet å test lading på en Hyperlader når ute temperatur var "normal".


På Topix jeg har H216 som en "Outstanding Campaign" og vil ta kontakt med min forhandler neste uke.



På akkurat den laderen har jeg fått 98 kW ladehastighet, i midten av april. H216 kom vel denne uken.

daktari

Det må være noe med bilen din JohnPGriff. Krev den oppdatert.
PS du trenger 250A for å få 100 kW, batteriet har ca 400V spenning på lav SOC. 200A gir 80 kW.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JohnPGriff

Hei Daktari. Takk for info om spenning og ladeeffekt. jeg er enig med det, hvis etter en nye oppdatering til BCCM (H216) jeg ikke få 100kW ladeeffekt, tid til å tenke hvordan jeg sett i gang en garanti sak mot Jaguar.

Her er Jaguars Service Action H216 den er på nederlansk men ikke så vansklig å oversette.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Vannkraft

En uke gammel bil har jeg forsøke å lade 2 gange på "lynlader"

Forsøk 1) Lier Grønn kontakt's 120Kw
Etter over en time i saktegående kø fra Oslo sist mandag testet jeg denne laderen med 73% oppladet batteri. Det gav <40Kw.
Det var litt skuffende - burde iallefall fått

Forsøk 2) Fortums 175Kwh Ved  Vinterbro
80Kw selv etter 26 min lading - litt puslete er det ikke?

z4rd

Du begynte ladingen med 73%?
Da kan du rett og slett ikke forvente høy ladehastighet. Det gjelder ikke bare i-Pace.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Chimp

Dabber den ikke av fra sånn 40%ish??

daktari

 FastNed har kontroll på ladekurven til I-pace. 40kW ved 70-80% SOC er litt lavt antagelig, men ikke langt unna normalen. Bilen trapper ned effekten for å spare battericellene.

Det jeg lurer på er om de som får konsekvent 100 kW om dagen har H216-oppdateringen installert? Hvis eieren ikke har tilgang til Topix kan jeg godt sjekke om den er utestående, men da trenger jeg VIN på de bilene.

Du kan ikke vise dette vedlegget.



Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Vannkraft

Ladet på Cikle K på Økern i Oslo idag.

Varm bil, varmt i været, 33% SOC og allikevel "kun" 80Kw.

Bilen er en uke gammel og Insignia sier at den har H216.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA