Levering av biler med hengerfeste!

Startet av Bjoris, lørdag 11. mai 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: bno på mandag 27. mai 2019, klokken 15:21
Blir det kansellerer er jeg ferdig med Tesla. Da gidder jeg ikke mer tull.
Her er det vel bare du som tuller. At du får tildelt en bil med din spesifikasjon som allerede er underveis er vel ikke noe å klage på, så lenge noe annet ikke er spesifikt avtalt. Hva er problemet med det?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bno

Ingen som klager så vidt jeg kan se. Jeg ønsker å optimalisere muligheten for å få det aller nyeste. Hva er feil med å ønske det? Et skille mellom de som fikk hengerfeste og de som ikke fikk betyr en mer attraktiv bil ved salg. Det er utvilsomt. Hva er da galt å forsøke å få til det om man vet at noe er i emning (HW3)?.
Forskjell da på en bil med hengerfeste og HW3 versus samme med HW2.5 har betydning. Så hva er galt med å maksimere les forsøke å ta ut det "potensiale". Jeg svarer selv. Man vil alltids ønske mest mulig for pengene og om man da har tid og vente. Hva er da galt i det. Ingen ting det er helt normalt. Tesla er en industri bedrift ikke et sosialkontor.... :D

Så kan man alltids diskutere ordbruk og kategori (tull), men det er bare en talemåte ikke noe man trenger å fokusere i det hele tatt..Det er ikke det som er poenget. Nå er det etter hvert kommet flere muligheter å banen også. Jeg trenger ikke en bil som går fra 0 til 100 på 3,5 sekund for å si det slik. Tesla sitt software er belastet med en del bugs det er et faktum, og det er klager ved ulike sider ved autopilot. Det er ikke optimalt sies det og det blir ikke lettere å få service fremover med flere biler til landet. Det sagt jeg ønsker å kjøpe en TM3 og lar meg ikke affisere så mye av at ting ved Tesla heller ikke er optimalt. De har et bra produkt og jeg vil ta ut det beste av det potensiale og står ved det om jeg får endret til en nyere produsert bil, men jeg vil ha det ypperste av det de leverer ikke "gårsdagens" (forstå meg rett) når det kanskje står om hvilken dag bilen ble produsert. Jeg følger bare spille reglene som Tesla selv har lagd. See?

turfsurf

Hvis du vil ha en bil som spesifikt ikke er produsert enda, så bør du vel spesifisere det ovenfor Tesla? Jeg mener det er tullete å klage på det i etterkant. Vil du ha HW3 er det bare å bestille med FSD.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thomas Parsli

Blir spennende å se om det er en grense for hvor mange avbestillinger Tesla tillater, før det tilkommer kostnader.

Da tenker jeg på avbestilling før bilen er levert, ikke retur av en bil med feil/mangler. (Og ja, jeg vet hva lover og regler om netthandel sier)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ohowl

"Følger spillereglene Tesla har laget" var en spesiell måte å stave "misbruker reglene Tesla har laget".
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 205k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 125k km

jsa061

On topic. Har fått sms om levering av bil den 17.06 - med hengerfeste. Bergen.

v1sper

Sitat fra: v1sper på onsdag 22. mai 2019, klokken 00:51
Bestilte 16.04, la til hengerfeste samme dag det ble annonsert. Har ikke fått invoice, VIN eller dato ennå.

Edit: har fått invoice og VIN  :+1:

Da fikk jeg SMS nå i går 27.05 om at bilen blir utlevert 13.06 i Drammen (jeg bestilte med ønsket levering i Lørenskog).

Fikk VIN 291xxx, noen som vet om det ut i fra dette går an å pønske ut om man har fått bil med HW3? Jeg har ikke bestilt med FSD. Ser i det store TMS3-regnearket at det er kun jeg og to andre som bestilte i denne perioden (medio april) som har fått VIN som starter med 2 i stedet for 3. Aner ikke om det betyr noe..
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

Vikan88

Fikk mail for 3 gang i dag om jeg ønsket å endre bestillingen min til tesla med tilhengerfeste...det som var nytt nå, var at på slutten av mailen sto det at om jeg bestillte med hengerfeste kunne det framskynde leveringen av min tesla...jeg bestilte bilen 21 april med estimert levering mai...da synes jeg det er dårlig av tesla og skal prøve å pakke på meg hengerfeste 27 mai, med stikk at jeg kan få bilen min tidligere!!...jeg har skjønt at jeg ikke får bilen i mai, men virker som jeg må vente ganske lenge når de sender en sånn mail.

bno

Sitat fra: v1sper på tirsdag 28. mai 2019, klokken 00:11
Bestilte 16.04, la til hengerfeste samme dag det ble annonsert. Har ikke fått invoice, VIN eller dato ennå.

Da fikk jeg SMS nå i går 27.05 om at bilen blir utlevert 13.06 i Drammen (jeg bestilte med ønsket levering i Lørenskog).

Fikk VIN 291xxx, noen som vet om det ut i fra dette går an å pønske ut om man har fått bil med HW3? Jeg har ikke bestilt med FSD. Ser i det store TMS3-regnearket at det er kun jeg og to andre som bestilte i denne perioden (medio april) som har fått VIN som starter med 2 i stedet for 3. Aner ikke om det betyr noe..

Jeg er en av disse i det regnearket. Jeg har lavere VIN enn deg. Kommer til å avvise bilen om den ikke har HW3 period.

Mitt råd er at du tar kontakt med lokalt SC og finner ut når den er produsert. Er den produsert etter 27.3 er du nok på tørr grunn. Sjekk ved mottak av bilen om den har AP4H (HW3) hvis ikke nekte å ta den imot. Men jeg tror Tesla har lært av egen feil og at alle som er sendt internasjonalt f.o.m. mars/april er good to go.

bno

Sitat fra: Vikan88 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 01:55
Fikk mail for 3 gang i dag om jeg ønsket å endre bestillingen min til tesla med tilhengerfeste...det som var nytt nå, var at på slutten av mailen sto det at om jeg bestillte med hengerfeste kunne det framskynde leveringen av min tesla...jeg bestilte bilen 21 april med estimert levering mai...da synes jeg det er dårlig av tesla og skal prøve å pakke på meg hengerfeste 27 mai, med stikk at jeg kan få bilen min tidligere!!...jeg har skjønt at jeg ikke får bilen i mai, men virker som jeg må vente ganske lenge når de sender en sånn mail.

Er vel derfor jeg nå ikke hører noe for jeg bestilte initielt med H.feste. Rart firma...

v1sper

Sitat fra: bno på tirsdag 28. mai 2019, klokken 10:57
Sitat fra: v1sper på tirsdag 28. mai 2019, klokken 00:11

Jeg er en av disse i det regnearket. Jeg har lavere VIN enn deg. Kommer til å avvise bilen om den ikke har HW3 period.

Mitt råd er at du tar kontakt med lokalt SC og finner ut når den er produsert. Er den produsert etter 27.3 er du nok på tørr grunn. Sjekk ved mottak av bilen om den har AP4H (HW3) hvis ikke nekte å ta den imot. Men jeg tror Tesla har lært av egen feil og at alle som er sendt internasjonalt f.o.m. mars/april er good to go.

Takk for forklaring og råd  :)
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

trykkertor

Ved overtakelse av bilen, hvordan sjekker dere HW-versjon?

ok67

FOrstår ikkje allt dette med HW3. Bestiller du med FSD får du oppgradert til HW3 seinare om du ikkje får det med frå dag 1. Har du ikkje FSD treng du ikkje HW3.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Bjoris

Dette er som ventet, de som bestiller nå får sikkert bilen før vi som har bestilt for lenge siden. Det er godt for salget da de som kommer nå har mindre tolmodighet enn de som har ventet lenge, men det er jo ikke rettferdig.

Fikk tilbud av Møller på egen spec ETron levert i juli, mange av de som står på liste har bestilt for lenge siden og har levering senere. Antakelig en bil Møller skulle ha til demo eller noe, men dette så jeg på Leaf 2.0 også, fikk min på 1 mnd mens andre som bestilt året før måtte vente lenge etter meg!!

Henter ENiro i morgen så stresser ikke med TM3... Venter en til høsten får en sikkert luft også og på en såpass hard bil blir nok det kjærkomment for oss som trenger litt mer komfort...

v1sper

Sitat fra: ok67 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 12:58
FOrstår ikkje allt dette med HW3. Bestiller du med FSD får du oppgradert til HW3 seinare om du ikkje får det med frå dag 1. Har du ikkje FSD treng du ikkje HW3.

I tilfelle dagen kommer der funksjoner i FSD legges til i AP. Da er det kjekt med så ny maskinvare som mulig. Det er jo også litt slik at når man først har bestilt seg ny bil så ønsker man seg siste revisjon. Det kan jo hende at Tesla har rettet på andre ting enn å bare ha oppgradert maskinvaren til kjøreassistenten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA