Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Apple CarPlay

Startet av LemonGrape, tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:55

« forrige - neste »

LemonGrape

Må telefonen være koblet til USB for at Apple CarPlay skal fungere eller støtter Ioniq 2019 trådløst CarPlay? Har førovring bestilt en hvit m. teknikpakke som kommer nå i mai.
Hyundai Ioniq 2019

xyzzy

Sitat fra: LemonGrape på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:55
Må telefonen være koblet til USB for at Apple CarPlay skal fungere eller støtter Ioniq 2019 trådløst CarPlay? Har førovring bestilt en hvit m. teknikpakke som kommer nå i mai.

Nå har jeg ikke prøvd 2019, men inntil nå har man måttet plugge inn mobilen for at CarPlay skal virke. Veldig få biler støtter trådløs CarPlay.

Anderre

Jeg har en 19-modell og telefonen må være koblet til med kabel  ::)

Roger
- 2019 Hyundai Ioniq EV Teknikk, skinn, Iron Grey -

LemonGrape

Sitat fra: xyzzy på tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:25
Nå har jeg ikke prøvd 2019, men inntil nå har man måttet plugge inn mobilen for at CarPlay skal virke. Veldig få biler støtter trådløs CarPlay.

Sitat fra: Anderre på onsdag 08. mai 2019, klokken 05:59
Jeg har en 19-modell og telefonen må være koblet til med kabel  ::)

Roger

Kjipt, regnet egentlig med at den støttet trådløst. Føler at poenget med trådløse ladningen forsvinner litt når man allikevel må koble til USB.

Leste meg opp litt for for å finne ut hva som trengs. Trådløs CarPlay krever tre ting, en Bluetooth-tilkobling, stedstjenester, og et trådløst-tilgangspunkt/wifi.

  • For å starte tilkoblingen kobler telefonen seg først på med Bluetooth.

  • Når Bluetooth-tilkoblingen er opprettet, vil telefonen be om legitimasjon til å koble seg til det trådløse nettverkspunktet.

  • Etter at den trådløse tilkoblingen er opprettet, vil Bluetooth-signalet kobles fra, og all lyd og video overføres via wifi.
Hvis det stemmer, er det ikke så mye som skal til. Det er jo kun snakk om enkel tilkobling, krever jo ikke internet, så rart at så mange bilprodusenter har valgt det bort.
Hyundai Ioniq 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA