Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings - trøbbel

Startet av iOnas, søndag 01. januar 2012, klokken 23:49

« forrige - neste »

Lorents

Jaja, nå har Carwings sluttet å virke på min bil. Siste gang det fungerte var 27. nov.

I displayet på bilen ser det ut som den har kontakt med telenettverket (sånn ikon som dette http://www.businessfleet.com/fc_images/blogs/M-carwings.JPG), men den vil ikke koble seg opp mot Carwings. Får logget inn på app og web, men får ingen oppdateringer fra bilen.

Er det bare å henge på tråden til Nissan, eller er det noen andre triks som gjelder her?

Ha en fin dag alle sammen :)

BE

På en måte er det bra at det er flere som opplever problemet! Kanskje vi får en permanent fiks på dette dersom antallet øker.

Min Carwings har fungert i 1.5 døgn siden 6. November. Jeg ringte kundeservice i går ettermiddag, og de kunne bekrefte at de hadde en midlertidig fiks på dette problemet. Problemet er bare det at fiksen virkelig er temporær, og at jeg ikke kan forvente at det fungerer mer enn i toppen noen døgn. Bilen var online en time etterpå, og er det enda, men jeg tror ikke den vil vare lenge, kanskje bare 1.5 døgn slik som sist.

Jeg håper at Nissan selger ekstremt med biler med Carwingssystemet, slik at det når disse 5 årene er over, er mulig å koble bilen opp mot et eget system. Med nok biler på markedet er det alltid noen som vil ta seg tid til å lage et alternativt system. Dersom dette svikter når bilene er 5.5 år gamle, aner ikke jeg hvor villige Nissan er til å rette opp i problemene.

Dette er en helt ny type feil som gjør både oss som kunder, og verkstedene helt hjelpeløse. Feilen ligger en annen plass, gjerne på andre siden av kloden for alt vi vet. Jeg ser frem til at bilene blir hacket, slik at vi kan ha kontrollen på dette selv :)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

cra

Det beste hadde vært om app'en for diverse innstillinger hadde kommunisert direkte med bilen, uten å gå via en eller annen server på andre sida av kloden. Dette ville nok medføre at webinterfacet ikke kan brukes, men akkurat det kan jeg lett leve med, hvis det betyr at jeg "garantert" får kontakt med bilen fra app'en på mobilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MARIUS_EL

Da er vi igang igjen.. Carwings nede hos meg.. Passer fint nå som det er 12 blå ute..
"Veldigsintogoppgittovernissansmilefjes"

akseln

Nede her også. Virker som om det er en generell serverfeil og ikke feil med min bruker. LEAF Link melder om "The certificate for this server is invalid"..... 


Olofm

Har også hatt denne feilmeldingen litt fra og til i løpet av dagen idag.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Ogi

Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 15:22
Nede her også. Virker som om det er en generell serverfeil og ikke feil med min bruker. LEAF Link melder om "The certificate for this server is invalid"..... 
Nede også. Var oppe lit lørdag or Søndag - og nede igjen nå.



gbzdoc

Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 15:22
Nede her også. Virker som om det er en generell serverfeil og ikke feil med min bruker. LEAF Link melder om "The certificate for this server is invalid".....

Jepp, samme feil hos meg. Har funket fint uten avbrudd frem til i dag. Dvs. gunka i dag tidlig, men ikke en time senere. (Bruker den ofte flere ganger daglig.)

Oesse

Nede igjen hos meg også. Får "umulig å logge inn på You+Nissan, prøv igjen senere"
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

BE

Dette er en annen feil en den vi har slitt med I november, bilen klarer nemlig å koble til.

Nå er det pålogging fra PC/mobil som er problemet.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

akseln

Ja, det virker slik. Bilen har sendt meg mail om at batteriet var ferdigladet, så den er tilsynelatende lykkelig uvitende om at eieren ikke klarer å kommunisere tilbake  ;D

leafeierskien

Er det mulig! Nede igjen her og og nå begynner jeg å bli drittlei, faktisk. Carwings er en av grunnene til at jeg valgte Nissan Leaf også fungerer det ikke når det er størst behov... I 13 minus er jeg avhengig av det  :'(

akseln

I dag var det bittert! Stod koplet til ladestasjon, men bilen var selvsagt like kald som ute (-12) når jeg skulle kjøre hjem.

Testet oppdatering av ladestasjoner fra bilen og det fungerte som smurt. Mistenker at det faktisk er noe så enkelt som at det er et sertifikat som har løpt ut på dato (ref. meldingen fra Leaf Link). Håpløst at de ikke klarer å fikse dette ila. kort tid.

Er det noen som vet hvem som drifter Carwings for Nissan? Tviler på at de gjør dette selv.

erikf

I to uker fikk jeg ikke kontakt med bilen fra internett (appen). Jeg sendte supporthenvendelse men før jeg fikk anledning til å utføre testen de sendte oppskrift på (om leaf hadde internettsignal og om den kommuniserte) fikk jeg plutselig kontakt med bilen igjen. (en uke etter at jeg sendte dem henvendelsen).
Noe er ustabilt.
Carwings er en del av produktet jeg har kjøpt, jeg trenger den og vil at systemet skal være til å stole på.
Litt nedetid er derimot bare å forvente, uansett hvor frustrerende det er. Det er også å forvente at carwings tar problemene på alvor.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Oesse

Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA