Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte Volvo V70 med Tesla Model S?

Startet av Texans, søndag 28. april 2019, klokken 09:41

« forrige - neste »

Texans

Hei.
Vi har en Volvo V70 2015 modell som jeg kjøpte et år gammel med tanke på å ha den til den til bilen er ca 10 år, men nå har jobbsituasjon endret seg for kona og barna vokst ut av barnevogn og barneseter så da vurderer jeg sterkt om vi skal bytte ut V70 med en Tesla Model S pga økonomiske besparelser og tilnærmet samme bagasjevolum.

Jeg tenker å bytte typ likt og da ser det ut som det er 2013/2014 TMS som er aktuell og disse har jeg jo både hørt og lest diverse negativt om så sitter igjen med en del spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1: Jeg ser på Finn at de fleste har byttet ut DU, noen opplyser om at de har byttet flere ganger. Hvordan er egentlig ståa på disse? Har de fått orden på problemet slik at det er trygt å kjøpe TMS dersom DU er byttet etter en gitt dato eller har et spesifikt serienr typ?

2: Jeg ser også at en del, men ikke alle har byttet batteri. Har dette vært et problem på alle TMS slik at det bør være byttet på bilen man evt skal kjøpe?

3: Jeg har både hørt og lest om div problemer med Panorama tak og vannlekkasjer i front og bakluke, er dette typiske mandagsbiler eller har det vært et generelt problem som også bør vært utbedret?

4: tar jeg stor risiko mtp at jeg helst skal ha bilen i 2-3 år etter at garanti har gått ut på DU og batteri eller bør jeg forvente at den holder såpass så lenge de kjente feilen er utbedret?

På forhand takk for svar, Mvh Jon

MrGudim

Ville anbefalt deg å se på brukte Model S fra Tesla. De starter på rundt 330k!  :)

Link:
https://www.tesla.com/no_NO/used

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA