Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 Performance og PH Turbin 19" - Tips

Startet av VikingWithWings, torsdag 25. april 2019, klokken 10:28

« forrige - neste »

VikingWithWings

Var veldig fornøyd med disse felgene og vinterdekk. I utgangspunktet skeptisk med tanke på klaring til bremsecaliper, men det skulle ikke være noe problem.

Resultatet sees i vedlagte bilder.

Heldigvis er det bare ett hjul som er skadet.
Så hvordan kunne dette skje og noen som tør gjette hvilket hjul dette er? (tror det er en årsakssammenheng)

Noen tips på hvordan man "lakker"/reparerer slike skader?
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

Ludde

Jeg fikk samme skade på min caliper på høyre side bak. Den oppsto på den uthevede firkanten som er på innersiden av din skade. I mitt tilfelle var det balanseringsloddene som traff caliperen (på venstre side bak er det 5-10 mm klaring mellom loddene og caliper). Dette ga en lav bankelyd de første meterne så det var lett å oppdage, men da var allerede skaden skjedd. Jeg har ikke gjort noe mer med det foreløpig annet enn at jeg tok av loddene og fikk balansert hjulet på nytt med lodd lengre inn på felgen. Caliperen er vell alu så rust er neppe et tema, men jeg tenker også å få utbedret det på et vis og er åpen for forslag.
Jeg har forøvrig niche targa 19" i gun metal som jeg syns kler bilen bilen veldig bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA