Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilke ladekabler følger med bilen?

Startet av xref, fredag 19. april 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Egil Fonn

Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. august 2019, klokken 10:31
Alle de 3 adapterne du nevner kan leveres til kr. 375,- pr. stk. Men den siste vil vel fortsatt kun gi 3,7kW.

Blir ikke dette rett? Formel P=U x I  gir  Watt = Volt x Ampere. Da blir det 400v x 16A = 6400watt.
Da burde Juice Booster kunne stilles inn på 25A ved 230v enfase og gi ca 5750watt?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

jkirkebo

Sitat fra: Egil Fonn på mandag 05. august 2019, klokken 07:07
Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. august 2019, klokken 10:31
Alle de 3 adapterne du nevner kan leveres til kr. 375,- pr. stk. Men den siste vil vel fortsatt kun gi 3,7kW.

Blir ikke dette rett? Formel P=U x I  gir  Watt = Volt x Ampere. Da blir det 400v x 16A = 6400watt.
Da burde Juice Booster kunne stilles inn på 25A ved 230v enfase og gi ca 5750watt?

Du kan ikke lade elbiler på 400V 1-fase. Fra den kontakten må du hente ut 230V mellom N og Lx. Vil du ha 6400W fra en slik må du inn med en trafo fra 400V til 230V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Egil Fonn

Sitat fra: jkirkebo på mandag 05. august 2019, klokken 13:02
Sitat fra: Egil Fonn på mandag 05. august 2019, klokken 07:07
Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. august 2019, klokken 10:31
Alle de 3 adapterne du nevner kan leveres til kr. 375,- pr. stk. Men den siste vil vel fortsatt kun gi 3,7kW.

Blir ikke dette rett? Formel P=U x I  gir  Watt = Volt x Ampere. Da blir det 400v x 16A = 6400watt.
Da burde Juice Booster kunne stilles inn på 25A ved 230v enfase og gi ca 5750watt?

Du kan ikke lade elbiler på 400V 1-fase. Fra den kontakten må du hente ut 230V mellom N og Lx. Vil du ha 6400W fra en slik må du inn med en trafo fra 400V til 230V.

Testet Juice Booster på Rød 400v 16A fempins nå. Stilte Juice Booster til 25A og I-Pace lader og trekker 5678watt i følge energi måler.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Mr Oizo

Overbelastning med andre ord, 25A fra en fase. Sikringen vil nok gå i løpet av 10-15 minutter. Ikke belast mer enn merkestrøm over lengre tid, kun for testing.

Orbit

Juice har nå kommet med en trafoboks - dedikert for Juicebooster - som kan settes på 16A rødstikk (3-fas TN), og gi 25A enfas ut i andre enden. Pris ser ut til å være i området 10000 kr, så ikke billig.
https://www.juice-technology.com/juice-phaser?lang=en
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

d58palset

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. august 2019, klokken 14:54

F.eks en blå 32A 4-pins til rød 32A 5-pins vil gi mulighet for å lade en Tesla Model 3 med 11kW fra 230V 3-fase med Juice Booster.

Vet vi at Juiceboosteren støtter dette? (fordi den da tror det er 400v?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA