Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no

Startet av anorway, fredag 12. april 2019, klokken 07:44

« forrige - neste »

MrBeery

+ omkostninger er vel vanlig for andre produsenter også. Men det bør være tydelig.

Øyvind.h

Prisen til høyre er vel bare basisprisen. Sluttsummen står nederst på siden? Gikk inn på nettsiden nå og der står det månedlig kostnad 3000`et eller annet. Trykker på detaljer og velger kontantpris. Der står prisen ferdig levert på gaten. I konfiguratoren ser man kun basisprisen, ikke sluttprisen. De har fått påpakk for å vise besparelser mot fossilbil, men jeg synes samtidig det er viktig å påpeke dette ettersom mange fortsatt ikke er klar over TCO-regnskapet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Det som er veldig positivt er at Tesla nå selger en bil som faktisk kunne tålt noe moms eller avgifter. Så dette går veien uansett!

Totalprisen fremgår veldig tydelig på min datamaskin i hvertfall. Ikke noe villedende.

Slettet profil

Sitat fra: 1000kwh på fredag 12. april 2019, klokken 09:22
Det som er veldig positivt er at Tesla nå selger en bil som faktisk kunne tålt noe moms eller avgifter. Så dette går veien uansett!

Totalprisen fremgår veldig tydelig på min datamaskin i hvertfall. Ikke noe villedende.

:+1:

Cowboystrekk

Frister veldig, men venter på hengerfeste, om det bare er å få 350kg hengervekt så jeg kan dra minihenger eller henge på sykler så vil det være bra. Startprisen ble dog en del høyere enn estimert. Personlig er det bare adaptiv CC som kan være kjekt, men som jeg overhodet ikke føler jeg må ha. Kunne heller tenkt meg 20-30k lavere pris.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

navyelsen

Sitat fra: MrBeery på fredag 12. april 2019, klokken 08:46
+ omkostninger er vel vanlig for andre produsenter også. Men det bør være tydelig.

Andre produsenter er tvunget til å oppgi prisen inkludert frakt og alle avgifter. Prisen ofte oppgitt f.eks. med levering til Drammen. Dette er oppgitt av importør, og er noe alle forhandlere må forholde seg til. Lokale forhandlere i andre deler av landet har ofte et påslag for frakt til endelig destinasjon.

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. april 2019, klokken 08:54
Prisen til høyre er vel bare basisprisen. Sluttsummen står nederst på siden? Gikk inn på nettsiden nå og der står det månedlig kostnad 3000`et eller annet. Trykker på detaljer og velger kontantpris. Der står prisen ferdig levert på gaten. I konfiguratoren ser man kun basisprisen, ikke sluttprisen. De har fått påpakk for å vise besparelser mot fossilbil, men jeg synes samtidig det er viktig å påpeke dette ettersom mange fortsatt ikke er klar over TCO-regnskapet.

Joda, man kan få opp totalprisen, hvis man trykker litt og leser litt med liten skrift. Men at Tesla skryter sprisen ned nesten 10.000 fra hva kunden må betale synes jeg ingenting om. Kall en spade for en spade og gi oss riktig pris umiddelbart! Ikke gjemme seg bar avgifter for å få bilen til å fremstå rimeligere enn den er.

Og slutt å kalle det dokumentavgift! Dette finnes ikke på biler. Kall det gjerne en "Teslaavgift" eller "Lureavgift", men styr for all del unna dokumentavgift som er en statlig skatt man betaler ved kjøp av eiendom.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

navyelsen

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 12. april 2019, klokken 08:45
"Destinasjons- og dokumentavgift" er kanskje frakt og klargjøring -som er vanlig å ta betalt for?

Selvfølgelig tas det betalt for, alt koster penger. Men ddet er bakt inn i grunnprisen på bilen.
Å legge det til i etterkant er lureri for å få bilen til å fremstå rimeligere enn den er...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Daniel_0007

Noen som vet åssen det er med musikk avspilling i sr+?, virker som eneste mulighet er å streame musikk fra telefonen eller er noe man kan betale for årlig?
Model 3 2019 LR Rwd

Dawiddem

Er det mulig å velge premium interiør på SR eller er det bare delvis-premium valget som er tilgjengelig? Aldri bestilt en Tesla før så vet ikke om det er mulig valg eller ikke. Finner ikke det på nettsiden i hvertfall.

Magnus Hansen

Sitat fra: Dawiddem på fredag 12. april 2019, klokken 10:33
Er det mulig å velge premium interiør på SR eller er det bare delvis-premium valget som er tilgjengelig? Aldri bestilt en Tesla før så vet ikke om det er mulig valg eller ikke. Finner ikke det på nettsiden i hvertfall.

Ikke mulig per i dag

Tafsern


Softblue

Bestilte en SR+ nå, med midnight silver, svart inrtr, 19" sport felger og vinterdekk. Totalt 414.640,-. Leveringstid ikke oppgitt.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Måkemannen

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 12. april 2019, klokken 09:46
Frister veldig, men venter på hengerfeste, om det bare er å få 350kg hengervekt så jeg kan dra minihenger eller henge på sykler så vil det være bra. Startprisen ble dog en del høyere enn estimert. Personlig er det bare adaptiv CC som kan være kjekt, men som jeg overhodet ikke føler jeg må ha. Kunne heller tenkt meg 20-30k lavere pris.
Helt enig. Helt uinteressant med AP for mitt bruk på svingete vestlandsveier. Men jeg kunne tenke meg AWD. Blir vel en stund til SR får det.

Krok er vel på vei, og med 910kg.. ?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Cowboystrekk

Sitat fra: Måkemannen på fredag 12. april 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 12. april 2019, klokken 09:46
Frister veldig, men venter på hengerfeste, om det bare er å få 350kg hengervekt så jeg kan dra minihenger eller henge på sykler så vil det være bra. Startprisen ble dog en del høyere enn estimert. Personlig er det bare adaptiv CC som kan være kjekt, men som jeg overhodet ikke føler jeg må ha. Kunne heller tenkt meg 20-30k lavere pris.
Helt enig. Helt uinteressant med AP for mitt bruk på svingete vestlandsveier. Men jeg kunne tenke meg AWD. Blir vel en stund til SR får det.

Krok er vel på vei, og med 910kg.. ?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk
Leste det om krok rett etter at jeg posta denne. 910kg holder i massevis for oss :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kartelaven

Verdt å merke seg at det står Premium interiør i alle dokumenter ved bestilling av SR+ nå. Dette forklarer nok at prisen er høyere enn USA SR+ varianten som kun har partial premium. Gleder meg til 14 høytaler ink. effekt forsterkere og bass høytaler
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA