Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plassering Autopass brikke

Startet av teslapower, tirsdag 09. april 2019, klokken 17:54

« forrige - neste »

teslapower

På model S så plasserte jeg brikken bak Nose Cone, men det lar seg selvfølgelig ikke gjøre på TM3. Er det noen der ute som har noen gode forslag?
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

olavxxx

Jeg har det i frunk, limt på førersiden oppe.

Handyman

Jeg har den der det er satt av plass til den, altså ved siden av innvendig speil, skravert felt som også vises i manualen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ganton

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:57
Jeg har det i frunk, limt på førersiden oppe.
Funker det bra, tenker på at det er aluminium i lokket? Har det montert slik i i3en men trodde ikke det ville fungere i metallbiler.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

geirci2

Fungerer iallefall ikke hos meg å ha den opplimt til lokket/panseret på frunken.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

larghio

Jeg har den i hanskerommet. Fungert kjempebra på alle passeringer

RuneW

Sitat fra: Handyman på tirsdag 09. april 2019, klokken 18:01
Jeg har den der det er satt av plass til den, altså ved siden av innvendig speil, skravert felt som også vises i manualen.

:+1:

Hvorfor gjøre det vanskelig?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hpe

I følge Fjellinjen er det ikke noe vits i å ha brikken i bilen så lenge reg. nr. er registrert hos de.

Toalmar

Jeg har min øverst i frontruten mot speil hvor det er beregnet at den skal være.
Det fungerer kjempefint faktisk  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Tom

La min i høyre side i hanskerommet.
Fungerer utmerket på ferjene...

Lynkjapp

Når vi kjører hjemme så trengs egentlig ikke brikken i det hele tatt. (Om Fjellinjen får merarbeid av å måtte lese skiltet så burde de gjøre noe med sine systemer.) Og på langtur er vi nesten alltid to i bilen så da får passasjeren rote rundt i handskerommet etter brikke og holde den opp når den trengs. :) Brikke i vinduet er stygt.

DeepFu

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 10. april 2019, klokken 06:49
...(Om Fjellinjen får merarbeid av å måtte lese skiltet så burde de gjøre noe med sine systemer.)...

De har det. De deler ut en liten brikke man kan feste øverst i frontruta. Fungerer veldig fint, og er ikke i veien i det hele tatt.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Olings

Sitat fra: DeepFu på onsdag 10. april 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 10. april 2019, klokken 06:49
...(Om Fjellinjen får merarbeid av å måtte lese skiltet så burde de gjøre noe med sine systemer.)...

De har det. De deler ut en liten brikke man kan feste øverst i frontruta. Fungerer veldig fint, og er ikke i veien i det hele tatt.

Snakket med en kundebehandler hos Fjellinjen om dette før jeg skulle hente ut min Tesla.

Han sa at det ikke var noe problem at den ikke var festet i vinduet.

Merarbeid eller ei, om de selv sier det er greit, så er det greit i min bok.

Om noen da ikke liker utseendet på brikken og legger den i hanskerommet eller andre steder, så må man da simpelthen respektere dette valget uansett om man selv har andre preferanser.

Blir for dumt å diskutere smak på denne måten.

tuono

Klart de man snakker med ikke ser noe problem i manuell prosessering av passeringer (noe bl.a. Fjellinjen har bekreftet i en annen tråd omhandlende dette). Dette er jo noe som skaper arbeidsplasser/holder dem i arbeid.
Spørsmålet er bare om man vil være med på å bidra til sysselsetting igjennom bomselskaper. For om skiltet ditt ikke er automatisk avlesbart (snø eller dritt etc.) og du ikke har bombrikke, så må de ha en lønnsmottaker som overtar og (forsøksvis) prosesserer passeringer manuelt.


DeepFu

Sitat fra: Olings på onsdag 10. april 2019, klokken 10:47
Sitat fra: DeepFu på onsdag 10. april 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 10. april 2019, klokken 06:49
...(Om Fjellinjen får merarbeid av å måtte lese skiltet så burde de gjøre noe med sine systemer.)...

De har det. De deler ut en liten brikke man kan feste øverst i frontruta. Fungerer veldig fint, og er ikke i veien i det hele tatt.

Snakket med en kundebehandler hos Fjellinjen om dette før jeg skulle hente ut min Tesla.

Han sa at det ikke var noe problem at den ikke var festet i vinduet.

Merarbeid eller ei, om de selv sier det er greit, så er det greit i min bok.

Om noen da ikke liker utseendet på brikken og legger den i hanskerommet eller andre steder, så må man da simpelthen respektere dette valget uansett om man selv har andre preferanser.

Blir for dumt å diskutere smak på denne måten.

Jeg diskuterer ikke smak, og folk må få gjøre som de vil, mitt poeng er at det FINNES et så godt som feilfritt system for å registrere bompasseringer, som med litt flaks blir mulig å bruke i stadig større deler av Europa.
Jeg la forøvrig merke til at de bompasseringene jeg hadde i perioden mellom bilen var lagt til avtalen hos mitt lokale selskap og brikken, kom kunne ta opp til en uke før de ble registrert på siden min. Med brikken kommer de nærmest umiddelbart. Det må nødvendigvis bety at noe annet skjer med passeringer UTEN brikke enn de MED brikke. Ikke at jeg tror at det sitter noen og manuelt sjekker hver eneste passering, men det er i alle fall en forsinkelse forbundet med disse passeringene.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA