Er det denne vi venter på - 2019.12

Startet av VikingWithWings, søndag 07. april 2019, klokken 09:23

« forrige - neste »

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Genax

Sitat fra: RuneW på mandag 08. april 2019, klokken 09:54
Noen her som har fått 2019.8.5 enda?

Fikk den nå istad. Ikke noe nytt her hos meg. Hadde håpet på det var 2019.12 jeg skulle få

Jeg er fortsatt på versjon 2019.8.3

To spørsmål:

1) Er man nødt til å være koblet til Wi-Fi for å få installert ny software? På facebook er det noen som sier seg 100% sikre på at slik er det, og tilsvarende motsatt.

2) Vil man alltid få beskjed om ny software både på mobilen og i bilen? Eller er dette helt tilfeldig?

Handyman

1. Både de med tilgang på WiFi og de uten får oppdateringer. Det er derimot mange antagelser om det ene og det andre når det gjelder hva som fører til at man blir prioritert i køen. eks tilkoblet WiFi.
2. Du blir varslet i app om at oppdatering er klar til å innstalleres.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HermanGatevold

Jeg fikk varsel om ny oppdatering 5 min etter jeg koblet til wifi. Har kun vært på lti siden den oppdateringen kom (2019.8.3) og det har ikke kommet noe varsel siden.

Har ikke tilgang til wifi andre steder utenfor huset til en kollega, så får ikke sjekket umiddelbart heller. Men jeg regner med at 8.4 eller 8.5 dukker opp så snart jeg kobler til

olavxxx

Det ville være logisk om Wi-Fi gir raskere oppdatering, hvis det ikke er kritisk. Det beste for Tesla er jo at store oppdateringer ikke går over 4g. Men klart at før eller siden må de jo pushe gjennom uansett.

Men ved overgang fra V8 til V9, ble det sagt at kart Ole kom over 4g og V9 måtte ha nye kart.

Ellers fins det early access program som gir prioritet. De som har vervet mange, eller de som kjøpte FSD under endringene i februar, tror jeg skal ha det.

Rsk1

Koblet først til wifi nå jeg også, 10 min etter dukket oppdatering opp. Så er nok liten tvil om at oppdatering kommer raskere da. Jeg hadde 8.3 så er vel 8.5 nå da sikkert.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Handyman

Sitat fra: Rsk1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 18:48
Koblet først til wifi nå jeg også, 10 min etter dukket oppdatering opp. Så er nok liten tvil om at oppdatering kommer raskere da. Jeg hadde 8.3 så er vel 8.5 nå da sikkert.
Det er mange som har denne erfaringen, men samtidig også mange som har WiFi som må vente i evigheter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Handyman på tirsdag 09. april 2019, klokken 19:09
Sitat fra: Rsk1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 18:48
Det er mange som har denne erfaringen, men samtidig også mange som har WiFi som må vente i evigheter.

Alle mine 3 SW oppdateringer på 3'ern har kommet med en gang den har fått WIFI tilkobling. Også den jeg fikk idag.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Sverre Hasvold

Sitat fra: Karma på tirsdag 09. april 2019, klokken 12:53
Jeg er fortsatt på versjon 2019.8.3

To spørsmål:

1) Er man nødt til å være koblet til Wi-Fi for å få installert ny software? På facebook er det noen som sier seg 100% sikre på at slik er det, og tilsvarende motsatt.

2) Vil man alltid få beskjed om ny software både på mobilen og i bilen? Eller er dette helt tilfeldig?

1. Jeg har fått mine uten Wifi

2. Ja (jeg har i alle fall det) Velger når det passer å installere enten i bilen eller fra appen. Sentry mode måtte være av hos meg for at den skulle installere.

Rsk1

Fikk plutselig enda en ny oppdatering nå. Kan det være...?
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

olavxxx

Jeg fikk .5 i går, lurer på om innstillingen for always start with autopilot on nav er ny(?).

Rsk1

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 09. april 2019, klokken 22:24
Jeg fikk .5 i går, lurer på om innstillingen for always start with autopilot on nav er ny(?).

Jeg fikk .5 kl 18:30, men jeg fikk enda en oppdatering nå. Så vet ikke hvilken versjon det er.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Rsk1

Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

RuneW

Regner med at det ikke var noe spennende i release notes / what's new?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA