Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

El motorsykkel

Startet av Kapzx, torsdag 04. april 2019, klokken 08:47

« forrige - neste »

Kapzx

Hei!

Vurderer kjøp av el-mc. Men lurer på en ting; Finnes det noen el-mcer som det er mulig å ta ut batteripakken (som på de fleste sykler) og ta med inn i hjemmet for å lade?

Eller må den stå på ladeplass, evt garasje for å lade?

Tusen takk på forhånd! :)
Nissan Leaf 2012

elektrolux

Sitat fra: Kapzx på torsdag 04. april 2019, klokken 08:47
Hei!

Vurderer kjøp av el-mc. Men lurer på en ting; Finnes det noen el-mcer som det er mulig å ta ut batteripakken (som på de fleste sykler) og ta med inn i hjemmet for å lade?

Eller må den stå på ladeplass, evt garasje for å lade?

Tusen takk på forhånd! :)

Mange scootere har batteri du kan ta med inn for å lade, men synes lite om slik praksis. Hvorfor ikke lade utenfor?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kapzx

Synes det hadde vært mer praktisk og blant annet, om man kunne kjøpt ekstra batteripakke som man kunne ladet hjemme i tillegg til batteripakken som allerede lader ute.. Så kunne man byttet på og hatt 2 batteripakker som var fulladet til nesten enhver tid.

Noen som evt vet ca levetiden på en el-mc?
Nissan Leaf 2012

Kapzx

Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. april 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Kapzx på torsdag 04. april 2019, klokken 08:47
Hei!

Vurderer kjøp av el-mc. Men lurer på en ting; Finnes det noen el-mcer som det er mulig å ta ut batteripakken (som på de fleste sykler) og ta med inn i hjemmet for å lade?

Eller må den stå på ladeplass, evt garasje for å lade?

Tusen takk på forhånd! :)

Mange scootere har batteri du kan ta med inn for å lade, men synes lite om slik praksis. Hvorfor ikke lade utenfor?

Synes det hadde vært mer praktisk og blant annet, om man kunne kjøpt ekstra batteripakke som man kunne ladet hjemme i tillegg til batteripakken som allerede lader ute.. Så kunne man byttet på og hatt 2 batteripakker som var fulladet til nesten enhver tid.

Noen som evt vet ca levetiden på en el-mc?
Nissan Leaf 2012

elektrolux

Levetiden til nå har vært et sørgelig kapittel, men vi har grunn til å forvente at dette bedrer seg betydelig når det blir mer fokus på kvalitet.

Her er en video som viser et godt utvalg scootere. Synes selv at scooter er beste formen for elektrisk MC, da jeg ikke helt ser for meg å stå i ladekø en regnfull dag.  Til nærområdet er elscooter genial og kunne strengt tatt vært et bærekraftig alternativ til både Tesla X'er og diesel leddbusser.

https://www.youtube.com/watch?v=84wjrHvZW_4
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kapzx

Aha!

For min del passer det ikke med scooter. Tenkte på MC da jeg må benytte meg av kollektivfeltet på motorveien og slippe masse kø. Lading for min del vil kanskje ikke være et problem, da jeg har sett at blant annet Zero har en ok rekkevidde til og fra jobb for min del.

Men hadde vært supert om det hadde gått an å ta ut batteripakken og feks tatt den med inn og ladet på jobb, hjemme og hos venner osv.  :D
Nissan Leaf 2012

OlaM

Zero FX og FXS i minste størrelse har avtagbare batterier: https://www.zeromotorcycles.com/zero-fx/

Kort rekkevidde, men holder til bypendling.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA