Leveringsopplevelse 30.Mars

Startet av Chill-mode, mandag 01. april 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Handyman på mandag 01. april 2019, klokken 23:48
Sitat fra: sn187 på mandag 01. april 2019, klokken 19:44
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene [...]

Jeg ville også vært redd for dette. Jeg hentet ut en Model X i desember, og bilen hadde et hakk i døren og noe mindre lakkskader. Han som leverte ut bilen tok bilder og sa at dette ble registrert. Jeg bad om dokumentasjon på at dette var registrert, men det kunne de ikke gi meg. Alt skulle registreres med en gang, så det var ikke nødvendig i følge han.

Noen uker etter utlevering ønsket jeg å få en bekreftelse på at det var registrert, men fikk da beskjed om at de fortsatt ikke hadde mottatt papirene fra utleveringen. Nå, nesten fire måneder etter utlevering bad jeg på nytt om bekreftelse, men fikk da beskjed om at ingenting er registrert. De skulle sende en epost til Delivery for å høre, men jeg har ikke noen forhåpninger om at dette kommer i orden, dessverre...
Avvik ble notert og markert på et skjema da jeg fikk bil. Jeg tok også bilde av dette skjemaet.
Allerede dagen etter (lørdag) fikk jeg beklagelse og time til utbedring med lovnad om lånebil.

Smart ! Det burde alle gjøre - ta bilde av skjema ellers blir det borte....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

DagfinnN

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 02. april 2019, klokken 06:50
Bevare meg vel for en negativ innstilling. Du hevder med andre ord her at Tesla bevisst lurer alle dersom de ikke tar fotografisk bevis.
Har du erfart dette selv eller bare sprer du møkk som du har lest.
Jeg har hatt Tesla i 4 år og har aldri opplevd lureri eller forsøk på lureri fra Tesla sin side.

Du poster jo kun negativitet om Tesla, er du betalt av det bilmerket du selv har for  gjøre det?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

helge89

Angående utbedring av riper og den slags som ble notert på utlevering. Så fikk jeg følgende mail med vedlegg som måtte fylles ut og sendes inn.

Tenker det er like så greit å dele her for de som ikke har fått noe tilsvarende.

Ingeniøren

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:44
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 02. april 2019, klokken 06:50
Bevare meg vel for en negativ innstilling. Du hevder med andre ord her at Tesla bevisst lurer alle dersom de ikke tar fotografisk bevis.
Har du erfart dette selv eller bare sprer du møkk som du har lest.
Jeg har hatt Tesla i 4 år og har aldri opplevd lureri eller forsøk på lureri fra Tesla sin side.

Du poster jo kun negativitet om Tesla, er du betalt av det bilmerket du selv har for  gjøre det?

Har fulgt med her inne i 4 år og alle vet vel at logistikken til Tesla kunne vert bedre. Det er bare å se i den posten jeg linket for å se hva som fort skjer og på Lillestrøm er det jo litt kaos om dagen. Burde sikkert sagt fort kan bli borte, men det forstår dere vel. Dere er så hårsåre at det nesten er morro  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daggad

Det er jo bare sunn fornuft å sikre seg kopi av dokumentasjonen på avvik. Ikke noe galt i det.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ingeniøren

Ja, og ting ser ut til å vær verre enn jeg ante  :-1:

En ting er telefoner det ikke er mulig å komme igjennom på og verksteder som tar inn bilen og setter de på lager og låner ut leiebiler i stedet for å gi kundene time da de ikke har system i logistikken og tar alt adhoc (ref Oslo aviser for et år siden)

Nå leser jeg på mottaks tråden at mange har fått VIN nummer, solgt bilen og tegnet forsikring og så får de beskjed om at bilen dere er solgt til noen andre. Det vanker ikke unnskyldninger eller kompensasjon, bare at "du får vel bilen din i april en gang". Og det er ikke bare en men mange.

Tror det blir mange skader som glemmes i denne prosessen om man ikke kan dokumentere hva som ble avtalt på Lillestrøm. Har hørt det før : "Skade, nei slikt må du regne med på en Tesla".

Kjenner jeg er så glad for at jeg droppet Tesla, men og litt lei meg for å de roter til et produkt på denne måten. Dog skal vi ikke klandre de som jobber på gulvet her, de gjør så godt de kan, det ser likedan  ut i statene, så det må være noen galt med hele pakka.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

DagfinnN

Sitat fra: daggad på tirsdag 02. april 2019, klokken 11:01
Det er jo bare sunn fornuft å sikre seg kopi av dokumentasjonen på avvik. Ikke noe galt i det.
Helt  enig. Jeg hadde heller ikke kommentert dette om du hadde skrevet dette. Men når vedkommende produserer det  ene negative innlegget etter andre og fortsetter og fortsetter uten å skulle ha Tesla, ja - så går jeg lei.

Ingeniøren

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:47
Sitat fra: daggad på tirsdag 02. april 2019, klokken 11:01
Helt  enig. Jeg hadde heller ikke kommentert dette om du hadde skrevet dette. Men når vedkommende produserer det  ene negative innlegget etter andre og fortsetter og fortsetter uten å skulle ha Tesla, ja - så går jeg lei.

Når noen er så frelst at det kaller meg for et fisende rasshøl fordi jeg tillater meg å komme med en kommentar på vedkommendes avgud / Tesla, må du nok regne med at jeg skal forsette å hoste opp mere grums fra Tesla's bakgård. Det finnes nok å ta av for å si det slik. Alt over kan jeg dokumentere, men la oss la det ligge.

Hvorfor er du her inne forresten - da har da ikke Tesla 3 ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

DagfinnN

Godt å ha ignorelista. Den gjør forum bedre.

Øyvind.h

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. april 2019, klokken 20:16
Godt å ha ignorelista. Den gjør forum bedre.
Enig. Kunne ikke falt meg inn å fylle Etron tråder med feilene jeg har sett rapportert. Eller BMW forumet for den saks skyld. Men hver sin lyst og glede her i livet...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Geir K

Hadde dette vært et forum uten nicks så ville tonen vært anderledes. Dessverre så kan alle skjule seg bak det. Og dette virker være gjengs over i alle deler.

ElTor

Har sett etter en ignore funksjon, hvor er den?

DagfinnN

https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore
Enkelt å ignorere her profiler som har dritt språk og generelt er negative. Når disse ikke lenger får svar på sin skit, så dør de ut. Enkelt og greit.
Slik holder vi forum levende og interessant.

RuneW

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:56
https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore
Enkelt å ignorere her profiler som har dritt språk og generelt er negative. Når disse ikke lenger får svar på sin skit, så dør de ut. Enkelt og greit.
Slik holder vi forum levende og interessant.

Jepp, en flott funksjon for å slippe de som kun er ute etter å provosere/slenge dritt.

Dessverre er det slik at man fortsatt ser oppgulpet deres om de blir quotet i et tilsvar. Derfor oppfordrer jeg til å la være å gjøre dette om man absolutt svare.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

DagfinnN

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. april 2019, klokken 20:34
Enig. Kunne ikke falt meg inn å fylle Etron tråder med feilene jeg har sett rapportert. Eller BMW forumet for den saks skyld. Men hver sin lyst og glede her i livet...
Haha - klarer ikke å la være å svare. Når noen har glede av å fylle tråder med slik, har de nok ikke andre gleder i livet.
Men - ok, skal holde kjeft for i dag.
Ønsker alle fornuftige forumskiblere en god natt  - heldigvis er vi i flertall.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA