Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringsopplevelse 30.Mars

Startet av Chill-mode, mandag 01. april 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

Chill-mode

Hei, må starte å nevne at vi oppdaget dårlig polering/masse riper overalt, spesielt på panseret. Dette tok vår medhjelper bilde av og nevnte at han skulle sende inn disse bildene. Men nå får jeg høre at det er noe de kunne ordnet på stedet? Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene, han nevnte i tillegg at det ville ta «måneder».

Vet dere om noen jeg kan kontakte for å forhøre meg om dette har blitt registrert?

Videre ønsker jeg også å si at jeg oppdaget litt rust bak under hjulet på et punkt, og litt rust på midten av hver hjul, sendte dette inn til
«Tesla Oslo Body & Paint Repair» og fikk da en email på at dette var registrert med engang.

geirci2

Rust???

Er ikke dette en fabrikkny bil????
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Chill-mode

Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 18:29
Rust???

Er ikke dette en fabrikkny bil????

Slik ser det ut bak ene hjul, godt hende det er slik på de andre. På det andre bildet er det slik på alle hjul.






Chill-mode

Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 18:29
Rust???

Er ikke dette en fabrikkny bil????

Jo hentet den 30. Mars på Lillestrøm messe, hvor jeg også fikk gleden av å treffe på Teslabjørn, da hans bil sto parkert rett ved vår.

Strøm Tycoon

Helt normalt med rust på de delene der. Bilen er transportert med båt, på havet, ikke en innsjø. Dermed kan selv fabrikknye biler ha dette på slike deler.

Ingenting å bekymre seg for.

geirci2

Når bilen "ruster" bare etter noen dager under transport, hva skjer da etter x antall dager/år på saltstrødde veier her i Norge?

Selvfølgelig er det noe å bekymre seg over!
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Thomas Parsli

Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 19:03
Når bilen "ruster" bare etter noen dager under transport, hva skjer da etter x antall dager/år på saltstrødde veier her i Norge?

Selvfølgelig er det noe å bekymre seg over!

Dette er overflaterust, men hvis x blir tilstrekkelig stor (type flere hundre år) er det helt sikkert noe å bekymre seg over...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Springdale

Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Hei, må starte å nevne at vi oppdaget dårlig polering/masse riper overalt, spesielt på panseret. Dette tok vår medhjelper bilde av og nevnte at han skulle sende inn disse bildene. Men nå får jeg høre at det er noe de kunne ordnet på stedet? Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene, han nevnte i tillegg at det ville ta «måneder».

Min hadde også noen små vaskeriper rundt hele, og noen større på panser, men ikke mer enn at jeg håper at det lar seg fikse av detailer som uansett skal legge coating. I den grad det ikke kan poleres bort, vil jeg ringe inn for utbedring. For min del tok de også bilder av ripene, og jeg regner med det ordner seg.  Forstod det sånn at alle bilder som ble tatt gikk direkte til et logg system, men mulig jeg tar feil der.

Chill-mode

Sitat fra: model3citizen på mandag 01. april 2019, klokken 19:01
Helt normalt med rust på de delene der. Bilen er transportert med båt, på havet, ikke en innsjø. Dermed kan selv fabrikknye biler ha dette på slike deler.

Ingenting å bekymre seg for.

Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 19:03
Når bilen "ruster" bare etter noen dager under transport, hva skjer da etter x antall dager/år på saltstrødde veier her i Norge?

Selvfølgelig er det noe å bekymre seg over!


Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 01. april 2019, klokken 19:09
Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 19:03
Når bilen "ruster" bare etter noen dager under transport, hva skjer da etter x antall dager/år på saltstrødde veier her i Norge?

Selvfølgelig er det noe å bekymre seg over!

Dette er overflaterust, men hvis x blir tilstrekkelig stor (type flere hundre år) er det helt sikkert noe å bekymre seg over...

Nå begynner jeg virkelig å lure på hva som kan være tilfellet, har sendt inn rapport til service på dette.

Ønsker allikevel å si at vår medhjelper var utrolig tålmodig og tok seg tid med å ta bilder av den elendige poleringen.

Sitat fra: Springdale på mandag 01. april 2019, klokken 19:10
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Hei, må starte å nevne at vi oppdaget dårlig polering/masse riper overalt, spesielt på panseret. Dette tok vår medhjelper bilde av og nevnte at han skulle sende inn disse bildene. Men nå får jeg høre at det er noe de kunne ordnet på stedet? Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene, han nevnte i tillegg at det ville ta «måneder».

Min hadde også noen små vaskeriper rundt hele, og noen større på panser, men ikke mer enn at jeg håper at det lar seg fikse av detailer som uansett skal legge coating. I den grad det ikke kan poleres bort, vil jeg ringe inn for utbedring. For min del tok de også bilder av ripene, og jeg regner med det ordner seg.  Forstod det sånn at alle bilder som ble tatt gikk direkte til et logg system, men mulig jeg tar feil der.

Takk for informasjonen :)

Og takk til alle dere andre også som deler deres tanker rundt mulig påvirkning av slik type rust.

geirci2

Pga. leveringspresset måtte alle biler klargjøres og vaskes i vaskehall(er) ved flere nærliggende bensinstasjoner med utslitte børster og kaldtvann = riper overalt på en lakk som også nettopp har vært gjennom en båttransport over både Stillehavet, Atlanterhavet og Nordsjøen (=salt)  8)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Strøm Tycoon

Sitat fra: Springdale på mandag 01. april 2019, klokken 19:10
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Hei, må starte å nevne at vi oppdaget dårlig polering/masse riper overalt, spesielt på panseret. Dette tok vår medhjelper bilde av og nevnte at han skulle sende inn disse bildene. Men nå får jeg høre at det er noe de kunne ordnet på stedet? Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene, han nevnte i tillegg at det ville ta «måneder».

Min hadde også noen små vaskeriper rundt hele, og noen større på panser, men ikke mer enn at jeg håper at det lar seg fikse av detailer som uansett skal legge coating. I den grad det ikke kan poleres bort, vil jeg ringe inn for utbedring. For min del tok de også bilder av ripene, og jeg regner med det ordner seg.  Forstod det sånn at alle bilder som ble tatt gikk direkte til et logg system, men mulig jeg tar feil der.

Hadde også vaskeriper på vår. Kommer Tesla i forkjøpet dog, da bilen skal til en detailer for korrigering og voksing (eller keramisk coating). Har ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre med tanke på det siste.

Maximus

#11
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:29Slik ser det ut bak ene hjul, godt hende det er slik på de andre. På det andre bildet er det slik på alle hjul.

Bare å slappe av. Rusten du ser er på drivakslingen, og de har vanligvis ikke noen form for rustbeskyttelse. Så det der helt normalt, godset er tykt, og akslingen vil normalt slites ut andre steder før det er noen fare for rustsvekkelse.

Når bilen har vært ute på veien en tur vil rusten dekkes av støv og skit, derfor legger man vanligvis ikke merke til det når man unntaksvis er under der og kikker eller jobber. Men du vil finne samme type rust på så godt som alle biler.

sn187

Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene [...]

Jeg ville også vært redd for dette. Jeg hentet ut en Model X i desember, og bilen hadde et hakk i døren og noe mindre lakkskader. Han som leverte ut bilen tok bilder og sa at dette ble registrert. Jeg bad om dokumentasjon på at dette var registrert, men det kunne de ikke gi meg. Alt skulle registreres med en gang, så det var ikke nødvendig i følge han.

Noen uker etter utlevering ønsket jeg å få en bekreftelse på at det var registrert, men fikk da beskjed om at de fortsatt ikke hadde mottatt papirene fra utleveringen. Nå, nesten fire måneder etter utlevering bad jeg på nytt om bekreftelse, men fikk da beskjed om at ingenting er registrert. De skulle sende en epost til Delivery for å høre, men jeg har ikke noen forhåpninger om at dette kommer i orden, dessverre...

Handyman

Sitat fra: sn187 på mandag 01. april 2019, klokken 19:44
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene [...]

Jeg ville også vært redd for dette. Jeg hentet ut en Model X i desember, og bilen hadde et hakk i døren og noe mindre lakkskader. Han som leverte ut bilen tok bilder og sa at dette ble registrert. Jeg bad om dokumentasjon på at dette var registrert, men det kunne de ikke gi meg. Alt skulle registreres med en gang, så det var ikke nødvendig i følge han.

Noen uker etter utlevering ønsket jeg å få en bekreftelse på at det var registrert, men fikk da beskjed om at de fortsatt ikke hadde mottatt papirene fra utleveringen. Nå, nesten fire måneder etter utlevering bad jeg på nytt om bekreftelse, men fikk da beskjed om at ingenting er registrert. De skulle sende en epost til Delivery for å høre, men jeg har ikke noen forhåpninger om at dette kommer i orden, dessverre...
Avvik ble notert og markert på et skjema da jeg fikk bil. Jeg tok også bilde av dette skjemaet.
Allerede dagen etter (lørdag) fikk jeg beklagelse og time til utbedring med lovnad om lånebil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Chill-mode

Sitat fra: Handyman på mandag 01. april 2019, klokken 23:48
Sitat fra: sn187 på mandag 01. april 2019, klokken 19:44
Sitat fra: Chill-mode på mandag 01. april 2019, klokken 18:13
Begynner nesten å bli redd for om karen sendte inn bildene [...]

Jeg ville også vært redd for dette. Jeg hentet ut en Model X i desember, og bilen hadde et hakk i døren og noe mindre lakkskader. Han som leverte ut bilen tok bilder og sa at dette ble registrert. Jeg bad om dokumentasjon på at dette var registrert, men det kunne de ikke gi meg. Alt skulle registreres med en gang, så det var ikke nødvendig i følge han.

Noen uker etter utlevering ønsket jeg å få en bekreftelse på at det var registrert, men fikk da beskjed om at de fortsatt ikke hadde mottatt papirene fra utleveringen. Nå, nesten fire måneder etter utlevering bad jeg på nytt om bekreftelse, men fikk da beskjed om at ingenting er registrert. De skulle sende en epost til Delivery for å høre, men jeg har ikke noen forhåpninger om at dette kommer i orden, dessverre...
Avvik ble notert og markert på et skjema da jeg fikk bil. Jeg tok også bilde av dette skjemaet.
Allerede dagen etter (lørdag) fikk jeg beklagelse og time til utbedring med lovnad om lånebil.
Oi, her var det ikke noe skjema som ble fylt, han sa han skulle sende det til riktig avdeling og at ventetiden på service kunne bli et par måneder

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA