Betalte for bilen for tre uker siden, men ingen signaler om noen utlevering!

Startet av Nicky777, tor 28. mar 2019, kl. 18:01

« forrige - neste »

Nicky777

Sitat fra: jora på tor 28. mar 2019, kl. 22:48
Samme her. Fikk bekreftet levering 25. februar i Trondheim som ble utsatt til 27. februar. Betalte derfor inn hele beløpet 18. februar som spesifisert i faktura. Fikk telefon 26. februar om at bilen hadde problemer og sto i Belgia. De skulle matche meg med ny bil og kontakte meg snarest. Jeg har ennå ikke blitt kontaktet etter 4 uker!!!... Jeg har ringt ukentlig og maset om å få tilbakebetalt beløpet som jeg ble lovet å få tilbake ettersom de ikke kan gi meg dato. De har ennå ikke gitt meg dato og hintet til levering midt i April da jeg ringte de på mandag. Ingen penger er tilbakeført. Mildt sagt drittlei. Har ikke noe i mot å vente på bil. Har ventet i over to år, men har utrolig mye mot å låne bort så mye penger uten å få noe tilbake. Skulle Tesla finne på å slå seg konkurs, så sitter jeg der med verken bil eller penger. I tillegg så har jeg tapt 5 uker med renter. Har følgt med Tesla daglig i 2 år og er investor. Når jeg endelig skal få bil så presterer de å ødelegge all glede med å kjøpe ny bil. Har mest lyst til å bare kansellere, men utrolig surt etter å ha ventet så lenge. Når de nå ikke klarer å yte kundeservice ved salg, hvordan blir det da når bilen skal på servicesenter?

Dette er jo sjokkerende! Jeg fatter ikke hvorfor man ikke ser det som en hastesak å skaffe bil til dem som allerede har betalt. Kompisen til en kollega bestilte for tre uker siden og har allerede fått bil. Det er jo noe alvorlig galt i dette systemet. Greit at Tesla ikke kompenserer forsinkelser for de som venter på bil, men om man har betalt må man få kompensasjon for dette! Jeg tenkte også på å kansellere, men dette er jo bilen jeg vil ha og nå har den steget i pris. Håper fortsatt på noen gode nyheter snart!

jora

Akkurat. Det er drømmebilen, så har vært tålmodig, men føler meg bare utnyttet sånn som det er nå. Ser jo her på forumet mange som har bestilt nylig og fått bil. Hjelper vist ikke å å være reservasjonsholder og ha bestilt 7. desember.

N00b

Det er symtomatisk med en organisasjon som ikke har fått satt seg. Tesla har mange nyansatte som nok mangler kompetanse og erfaring i jobben og om produktet de pusher.

Så ja, da sliter de. Og vi sitter igjen med ræva kundeoppfølging når det går skeis men en flott bil når det går bra som jo er 95% av tilfellene, på tross av Tesla ansatte.

emurof

Kan det være at Tesla gambler med dette, at de tar imot pengene i dette kvartalet men holder igjen utleveringer til neste kvartal slik at de i praksis får betaling for flere biler enn de har delt ut (og dermed pynter på Q1-rapporten)?

Amoss

Sitat fra: emurof på fre 29. mar 2019, kl. 09:50
Kan det være at Tesla gambler med dette, at de tar imot pengene i dette kvartalet men holder igjen utleveringer til neste kvartal slik at de i praksis får betaling for flere biler enn de har delt ut (og dermed pynter på Q1-rapporten)?

Nei, bilen blir kun bokført som solgt (og derved beløpet bokført som inntekt) når bilen er utlevert. Men med det sagt så "pynter" det kanskje litt på regnskapet at de har mer "cash" enn de ellers hadde hatt, men dette blir vel da også en "utestående fordring" da de jo skylder kunden enten beløpet eller en bil.
Model S 85D

Nicky777

Sitat fra: jora på tor 28. mar 2019, kl. 23:07
Akkurat. Det er drømmebilen, så har vært tålmodig, men føler meg bare utnyttet sånn som det er nå. Ser jo her på forumet mange som har bestilt nylig og fått bil. Hjelper vist ikke å å være reservasjonsholder og ha bestilt 7. desember.

Jeg ser mange får biler etter to og tre uker her. Dette er jo helt galskap! Jeg kommer til å høre med forbrukerrådet hva de sier på mandag. Har du kontaktet dem med din sak?

Autowinder

Sitat fra: Nicky777 på fre 29. mar 2019, kl. 21:37
Sitat fra: jora på tor 28. mar 2019, kl. 23:07

Jeg ser mange får biler etter to og tre uker her. Dette er jo helt galskap! Jeg kommer til å høre med forbrukerrådet hva de sier på mandag. Har du kontaktet dem med din sak?
Vel, ikke betal før bilen er registrert. Det er da bilen går ut av inventory og over i imminent delivery og økonomene peser delivery for å få pengene på konto ASAP. Samt å være aktiv etter å få bil levert, kunder som ikke maser løftes nok ikke øverst i bunken dessverre.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

olavxxx

@Trådstarter bare vær tålmodig.
En fordel med å vente litt, er at du kanskje får noen ekstra ting gratis...
Jeg måtte jo vente på min og i mellomtiden gikk prisene litt ned osv., så fikk jeg da FSD gratis!

Når jge ventet X i 2017, fikk jeg plutselig nye 7S løsningen, samt jeg fikk bedre ytelse og autopilot 2.5...

Så ja, jeg synes kanskje som teslakunde er det ideelle å vente :P
Klart det er litt kjedelig, men jo lenger man venter, jo høyere er sannsynligheten for at man tjener en eller annen form for "bonus".

Nicky777

Sitat fra: olavxxx på fre 29. mar 2019, kl. 21:48
Jeg måtte jo vente på min og i mellomtiden gikk prisene litt ned osv., så fikk jeg da FSD gratis!

Når jge ventet X i 2017, fikk jeg plutselig nye 7S løsningen, samt jeg fikk bedre ytelse og autopilot 2.5...

Klart det er litt kjedelig, men jo lenger man venter, jo høyere er sannsynligheten for at man tjener en eller annen form for "bonus".

Setter pris på at du prøver å være beroligende :-) Hadde dette vært et produkt jeg var sånn ganske interessert i hadde jeg kansellert for lengst. Men dette er jo bilen jeg virkelig ønsker meg! Tror ikke det lønner seg å sitte tilbake å vente. Spurte selgeren om man fikk gratis Wall Charger pga. forsinkelsen, men selgeren benektet at man fikk noe sånt. Det var noe man bare gjorde med Model S og X. Etter min mening er saken en helt annen når vi har betalt beløpet fullt ut. Da kan ikke Tesla holde på sånn. Jeg betaler renter på et lån for en bil jeg ikke aner når jeg får. Så det er naturlig å høre hva forbrukerrådet har å si om dette.

Autowinder

Sitat fra: Nicky777 på fre 29. mar 2019, kl. 22:12
Sitat fra: olavxxx på fre 29. mar 2019, kl. 21:48

Setter pris på at du prøver å være beroligende :-) Hadde dette vært et produkt jeg var sånn ganske interessert i hadde jeg kansellert for lengst. Men dette er jo bilen jeg virkelig ønsker meg! Tror ikke det lønner seg å sitte tilbake å vente. Spurte selgeren om man fikk gratis Wall Charger pga. forsinkelsen, men selgeren benektet at man fikk noe sånt. Det var noe man bare gjorde med Model S og X. Etter min mening er saken en helt annen når vi har betalt beløpet fullt ut. Da kan ikke Tesla holde på sånn. Jeg betaler renter på et lån for en bil jeg ikke aner når jeg får. Så det er naturlig å høre hva forbrukerrådet har å si om dette.
Så klart enig. Men har Tesla sagt du må betale fordi det er kritisk for utlevering har du en langt bedre sak enn om du bare har betalt inn siden det står på Final Invoice.
Edit: det blir som forfallsdato på en faktura, i motsetning til «vi imøteser din snarlige innbetaling» .

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Pocoloco

Sitat fra: Autowinder på fre 29. mar 2019, kl. 22:16
Så klart enig. Men har Tesla sagt du må betale fordi det er kritisk for utlevering har du en langt bedre sak enn om du bare har betalt inn siden det står på Final Invoice.
Edit: det blir som forfallsdato på en faktura, i motsetning til «vi imøteser din snarlige innbetaling» .

Tesla Model ≡ 06.04.19

Autowinder

Sitat fra: Pocoloco på fre 29. mar 2019, kl. 22:32
Sitat fra: Autowinder på fre 29. mar 2019, kl. 22:16
Har hentet bil så jeg har lest det. Det andre ordet i del tre er nyttig å merke seg; «Anbefaler».
Og du får dra uten penga på Teslakontoen om en finansinstitusjon innestår for betalingen, jfr. garanti. (Om du har innbetalt evt. egenkapital før bilen triller ut av utleveringsstedet, ved f.eks straksbetaling).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA