Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kabel til hjemmelader (Salto eRange Uno 16A)

Startet av Pew, tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:12

« forrige - neste »

Pew

Nå føler jeg meg skikkelig dum her, men jeg fikk installert ny hjemmelader og siden jeg hadde fått med en ekstra kabel jeg ikke har brukt enda (Launch Edition), så trodde jeg det var en type 2 kabel som jeg kunne bruke der. Men denne kabelen ser helt identisk ut som ladeporten i boksen, som om det er to hanner liksom. Hvilken kabel er det egentlig jeg har fått med? Jeg må altså kjøpe en ny kabel for å bruke hjemmeladeren?

jkirkebo

Sitat fra: Pew på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:12
Nå føler jeg meg skikkelig dum her, men jeg fikk installert ny hjemmelader og siden jeg hadde fått med en ekstra kabel jeg ikke har brukt enda (Launch Edition), så trodde jeg det var en type 2 kabel som jeg kunne bruke der. Men denne kabelen ser helt identisk ut som ladeporten i boksen, som om det er to hanner liksom. Hvilken kabel er det egentlig jeg har fått med? Jeg må altså kjøpe en ny kabel for å bruke hjemmeladeren?

Det høres merkelig ut. Type 2 kabel skal være han-hun. Kan du legge ut bilde av støpslene?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Erik Ola Ulvestad

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Pew

#3
Tusen takk for svar. :) Jeg har ikke tilgang til kabelen nå, men er ganske sikker på at den ser sånn ut: https://evcables.co.uk/index.php/type-2-to-type-2-ev-charging-cable-black-g2.html Men det er akkurat slik det ser ut i ladeboksen også mener jeg. Skal få tatt bilder i morgen.

Joltus

Kabelen som fulgte med LE er en helt vanlig type to.

Den du linker til er jo en vanlig kabel. Skal passe i ladestasjonen din den....?

Pew

Tusen takk for svar. Det var det jeg trodde, men da er det enten noe rart med boksen eller meg. Får dobbeltsjekke i morgen.

Pew

Da har jeg sjekket og det er noe rart med boksen. De ser slik ut (se vedlegg - ladeboks til venstre og kabel til høyre). Det må da være feil vel?


jkirkebo

Det er andre enden av kabelen som skal inn i boksen. Den enden du viser frem skal inn i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Pew

Da prøver jeg det igjen i morgen. Prøvde begge deler men pga måten de hadde plassert boksen så ble det knot uansett. Tusen takk for svar. :)

Joltus

#9
Begynn med bilen... Den andre enden skal da inn i ladestasjonen.

Har du ikke ladet bilen før?

Men hvis det ikke går så ta nå bilde av begge endene på kabelen. Høres jo mest ut som du prøver å ape med oss

Pew

#10
Haha. Jo, jeg har ladet bilen før og i dagslyset var det lett å se at du har helt rett. :D Tusen takk for hjelp og svar. Denne tråden kan godt slettes da jeg ikke tror noen andre kan være så dum som jeg var. :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA