Manglende lakkering på siden av døren, bak hengsler, innside av skjermer...

Startet av Mippen, søndag 17. mars 2019, klokken 23:47

« forrige - neste »

Mippen

Ble obs på at det er tatt en del snarveier når det gjelder lakkering av model 3. Jeg sjekket selv og fant at det flere steder ikke er lakkert. Slik som her på døren min, foran nede på førerside  innvendig. Hva syns dere? Er dette normalt? Det var slik på alle dører. Samme med bak hengsler til døren, i hulrom i panser, bak hengsler, bakluke osv. Flere som har opplevd det slik? Hvilke farge har dere eventuelt?  Kan ikke flere sjekke bilen sin?
Fremtiden er elektrisk.

geirci2

SKAL ikke være nødvendig å sjekke bilen slik mange gjør:

Sitat fra: geirci2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 21:19
Iflg. forbrukerkjøpsloven skal en fabrikkny bil være feilfri.

feilfri (adjektiv): som er uten en feil, perfekt, lytefri
flawless (engelsk): being entirely without flaw or imperfection
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.38.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fant bilder av en rød model 3 på nettet. Her ser det ut til å være bedre lakkert. Riktig nok skrape merker på dørhengselene, men ellers ser det bedre ut med lakkeringen. Det får meg til å lure mer på om min bil bare er dårlig lakkert eller om flere har samme issue. Finner lite om det på nett, så håper at min bil ikke er standarden.
Fremtiden er elektrisk.

ElbilJohn

Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Thob

Ser likt ut på min bil også Mippen. Jeg har også blå ( tviler på det har noe med saken å gjøre men den mangler ihvertfall lakk påakkurat de samme stedene) jeg tenkte å kontakte de og påpeke mangelen men har ikke kommet så langt enda

Mippen

Jeg har egentlig ikke tid, men tenkte å stikke innom et lakk verksted og få en sakkyndig vurdering. Så reiser jeg opp på Tesla. Tar med meg angrerett skjema siden vi i Norge har 14 dagers ubetinget angrerett på ting som er bestilt på nett. Så får jeg lodde stemningen. Hvis de møter meg på at dette skal de fikse så fort som mulig lar jeg de kanskje gjøre det, men møter jeg motvilje klasker jeg skjemaet på pulten og leverer fra meg nøklene.
Fremtiden er elektrisk.

olavxxx

Første bildet er slik på alle Tesla jeg har sett. Tror dørene lakkes når de er sett. Men den ser du uansett bare med dør åpen, fra en gitt vinkel.

Handyman

Sitat fra: Mippen på mandag 18. mars 2019, klokken 08:12
.... men møter jeg motvilje klasker jeg skjemaet på pulten og leverer fra meg nøklene.
Du mener vel telefonen og kortene dine? ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

slemtiger

Jeg har midnight silver, men har ikke sett dette. Prøvde å se etter ved overtagelse, men skal dobbeltsjekke i kveld.

Autowinder

Sitat fra: olavxxx på mandag 18. mars 2019, klokken 08:15
Første bildet er slik på alle Tesla jeg har sett. Tror dørene lakkes når de er sett. Men den ser du uansett bare med dør åpen, fra en gitt vinkel.
Det kan jeg bekrefte er tilfelle på Midnight Silver her.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geear

I forkant av dørkarmen (som skjules av døra både når den er åpen og igjen) har ingen Teslaer vært lakkert de siste par årene. Noterte det på min og, men har aldri tenkt på det igjen etterpå. Er du ute etter å finne feil, så finner du feil. Uansett bil.

Mippen

Har vært å pratet med Tesla nå både på Kokstad og i Fjøsangerveien. De mente det var ting man burde kommentere før utlevering, og at dette var innenfor standarden til Tesla. Jeg var for sikkerhets skyld innom MPS Micropaint for å få en sakkyndig vurdering. Han sa at det ikke har noen praktisk betydning utenom det kosmetiske, men at det likevel er rart at de gjør det på den måten. Dørene og panseret er laget i aluminium og ruster ikke. Skjermene, bakluken og karosseriet er laget i stål. Rustbeskyttelsen under lakken så tilstrekkelig ut.  Sjekket med magnet hva som var stål og aluminium. Det var utstilt en rød Model 3 på Minde. Denne ble undersøkt, og hadde tilnærmet ingen slike "helligdager" i lakken på samme steder som min. Jeg fikk tilbud om å levere bilen tilbake på 14 dager angrerett, men han poengterte (sikkert for å skremme) at de kan trekke penger hvis bilen ikke er i helt strøken tilstand. Jeg fikk også tilbud om å se de andre bilene som skulle leveres ut for å bli overbevist om at dette er vanlig. De fikk bilder av bilen min, og har opprettet sak. Da er det å vente på svar fra Tesla som sannsynligvis blir negativt, eller å levere inn bilen. Minuset hvis jeg leverer inn bilen er at jeg må leie meg bil for å kunne reise på påskeferie, eventuelt venter med å selge den gamle. Jeg uansett tape penger på å vente. Den gamle bilen har alt gått ned en del i verdi siden desember ref finn.no, så jeg kan fort tape en del på å levere inn bilen min på angrerett hvis jeg utsetter salg av gammel bil. Leiebil er ikke gratis heller. Hvis jeg virkelig vil ta den helt ut er det å kjøre sak med NAF advokat og kreve utbedring, men er spørs hvor mye tid og energi jeg skal gidde å bruke i forhold til at det bare er jeg som vet om det og ser det.

Til dere som skal hente ut bil. Ta dere for all del god tid til å sjekk alle kroker av bilen. Legg dere gjerne ned og se under bilen også. Tesla forventer at vi skal se alt på utlevering, etterpå er det for sent...
Fremtiden er elektrisk.

Asarin

Sitat fra: Mippen på mandag 18. mars 2019, klokken 11:02
...

Til dere som skal hente ut bil. Ta dere for all del god tid til å sjekk alle kroker av bilen. Legg dere gjerne ned og se under bilen også. Tesla forventer at vi skal se alt på utlevering, etterpå er det for sent...

Takk for denne tilbakemeldingen. Veldig klart at jeg da ikke skal bli rushet ved overleveringstidspunktet.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

K.M.L

Jeg fikk all den tiden jeg ville når jeg hentet min på fredag i Lillestrøm. Du skriver at det er for sent å oppdage feil etter utlevering. Det har ingen betydning når du oppdager dem. Det som er relevant er vel om Tesla mener det er «innafor» teslastandard? Jeg har ikke funnet noen steder som ikke er lakkert på min blå, men må innrømme at jeg heller ikke har ligget under bilen eller gjort akrobatiske øvelser for å komme til på skjulte plasser, slik de mange lubne mennene i 40-50 årene i Bergen gjorde. Jeg er nok ikke så nøye på kosmetikk som ikke sees, så jeg har ingen referanser med disse mennene, bortsett fra det kroppslige. Er dog nøye med det som sees og ikke minst funksjonalitet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA