Type 2-kabel etterlevert?

Startet av Carl Anton Stenling, søndag 17. mars 2019, klokken 15:08

« forrige - neste »

Lynkjapp

Jeg er også av dem som er avhengig av Type 2-kabel, så jeg ville nok ikke ha klart å godta å vente i flere uker på å få den. Men hva er status på Lillestrøm nå? Dere som har hentet bil der de siste dagene, har dere fått Type 2-kabel ved utleveringen?

pekle

Jeg fikk det på mandag ettermiddag iallfall.

GL1

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 17. mars 2019, klokken 20:41
Jeg er også av dem som er avhengig av Type 2-kabel, så jeg ville nok ikke ha klart å godta å vente i flere uker på å få den. Men hva er status på Lillestrøm nå? Dere som har hentet bil der de siste dagene, har dere fått Type 2-kabel ved utleveringen?
Fulgte med på onsdag i hvertfall. Men den ligger i bilen sammen med "nødladeren"(UMC?).

Gremmes over alle 5-7 meters kabler som henger krøllete rundt om i garasjeanlegget, så jeg har kjøpt meg en 2-meters type 2 kabel som er låst fast til ladestasjonen. Henger i en pen bue uten å berøre bakken under lading...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Lynkjapp

Sitat fra: GL1 på søndag 17. mars 2019, klokken 20:45
Gremmes over alle 5-7 meters kabler som henger krøllete rundt om i garasjeanlegget, så jeg har kjøpt meg en 2-meters type 2 kabel som er låst fast til ladestasjonen. Henger i en pen bue uten å berøre bakken under lading...

God idé! Men jeg er for gjerrig til å betale 1500-2000,- for en ledning som jeg uansett får gratis, så jeg tror at jeg kommer til å løse det ved å skru opp noen kroker som kan brukes for å korte ned kabelen. Da kan den strekkes et par ganger frem og tilbake over veggen foran bilen før den går over til ladeporten. Da unngår man å kveile kabelen.

olekvi

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 17. mars 2019, klokken 21:00

God idé! Men jeg er for gjerrig til å betale 1500-2000,- for en ledning som jeg uansett får gratis, så jeg tror at jeg kommer til å løse det ved å skru opp noen kroker som kan brukes for å korte ned kabelen. Da kan den strekkes et par ganger frem og tilbake over veggen foran bilen før den går over til ladeporten. Da unngår man å kveile kabelen.

Om man har en ladestasjon hjemme så er det utrolig behagelig å ha en dedikert kabel til den, også ha den medfølgende i bilen til de gangene man ønsker å lade utenom heimen og kan bruke den.

Kan anbefale EVChargeKing sine kabler, da slipper man å åpne ladeluka manuelt også :-)
'19 TM3P

GL1

Sitat fra: olekvi på søndag 17. mars 2019, klokken 21:45
Sitat fra: Lynkjapp på søndag 17. mars 2019, klokken 21:00

Om man har en ladestasjon hjemme så er det utrolig behagelig å ha en dedikert kabel til den, også ha den medfølgende i bilen til de gangene man ønsker å lade utenom heimen og kan bruke den.

Kan anbefale EVChargeKing sine kabler, da slipper man å åpne ladeluka manuelt også :-)

Ser at det kan bli mye, det koster jo det samme om kabelen er 2 eller 7 meter. Men veldig deilig å slippe å huske på å legge kabel i bilen hver gang.

Nå er det ikke knapp på min kabel, men liker allikevel løsningen:
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

petgok

Har noen av dere andre som ikke fikke Type 2 kabelen ved levering fått den ettersendt? Jeg har fortsatt ikke fått noen kabel (fikk bil 26 feb). Fikk omsider et svar fra delivery (etter 3 uker) at de har det notert og de vil sende den, men ikke når...
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Kpp

Sitat fra: petgok på tirsdag 09. april 2019, klokken 13:49
Har noen av dere andre som ikke fikke Type 2 kabelen ved levering fått den ettersendt? Jeg har fortsatt ikke fått noen kabel (fikk bil 26 feb). Fikk omsider et svar fra delivery (etter 3 uker) at de har det notert og de vil sende den, men ikke når...

Jeg stoppet ved anledning på service senter og fikk levert en.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Carl Anton Stenling

Var innom Tesla på Rud i dag. De sa at det fortsatt var stor mangel på type 2-kabler på Teslas lagre. Det hadde imidlertid nettopp kommet inn en forsendelse og jeg ventet mens de pakket ut. Dermed fikk jeg kabelen pga. litt flaks med timingen av nye varer inn til Tesla.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA