Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på 400V system, kontakt forhandler, noen som har vært borti denne før? Løst

Startet av lord nuker, lørdag 16. mars 2019, klokken 10:55

« forrige - neste »

lord nuker

Fikk en fin melding i går kveld med check electric system, og en boks med utropstegn ved siden av skiftenøkkelen. Instruksjonsboka melder om at denne kommer når det er feil på 400V systemet i bilen. Andre som har vært borti dette og har noen formening om hvor lenge bilen er ute av drift? Benyttet meg av Renault veihjelp, så den ble hentet og kjørt opp på det lokale motorforum senteret nå istad. Grei start på lørdagen det :)

bjaolsen

Fint med et bilde, men dersom dette er den "oransje" så er det 12v batteri. Pleier å løse seg ved å låse bilen med knappen på nøkkelen og ta seg en pause på 5-10 minutter (du skal høre et tydelig klikk når hovedrele legger ut)

Etter dette pleier feilen å være opphevet.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

lord nuker

Sto avslått i hele natt uten at det hjalp noe nevneverdig. Har ikke bilde nå, men var de to lampene nede i høyre hjørne på dashbordet som lyste

bjaolsen

Jaja, selv om det høres ut som det samme så kan det jo være nesten hva som helst. Sikkert like bra å la verksted ta en titt

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ladov

Fikk "STOP Electric failure DANGER" med utropstegn og skiftenøkkel i november. Bilen startet men gikk kun i 30km/t. Jeg mistenkte at det var 12V-batteriet så jeg lot bilen stå og varme seg en stund, så flyttet jeg den inn i garasjen og lot den stå av. Noen timer senere sjekket jeg den på nytt og da var meldingen borte. Jeg benyttet da umiddelbart anledningen og kjørte den til Motorforum. De kunne bekrefte at 12V-batteriet var så godt som dødt. Det skulle egentlig blitt byttet på 3-års service men ble åpenbart glemt. Nå rakk det altså å bli 4 år gammel før en kuldeperiode fikk sendt det 'under streken'. Litt varme fikk nok liv i batteriet til at det var mulig å kjøre bilen igjen.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

lord nuker

Var ladekontakten i bilen som var i ustand, byttet denne og alt ok igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA