Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor kjøpe x når y er halve prisen?

Startet av Elninja1, fredag 15. mars 2019, klokken 09:38

« forrige - neste »

oStoreBil

Sitat fra: jlan på søndag 17. mars 2019, klokken 13:27
For mange kan det vel være det, hvis budsjettet ligger omtrent på det en ny Model Y koster. Jeg håper ihvertfall det mhp. bruktprisen på Model X.

Ah, ser den når man sammenlikner med Y. Tanken har ikke streifet meg, som skal gå fra e-golf til X

olavxxx

Sitat fra: oStoreBil på søndag 17. mars 2019, klokken 15:44
Sitat fra: jlan på søndag 17. mars 2019, klokken 13:27
For mange kan det vel være det, hvis budsjettet ligger omtrent på det en ny Model Y koster. Jeg håper ihvertfall det mhp. bruktprisen på Model X.

Ah, ser den når man sammenlikner med Y. Tanken har ikke streifet meg, som skal gå fra e-golf til X
Mange vurderer biler på tvers av segmenter, jeg solgte 7 seter X for å kjøpe 5 seter model 3 P.
Men en Y er vel mye større enn e-golf, selv Model 3 er mye større enn E-Golf.

Klart at litt av gurnnen til jeg solgte X var at jeg ikke trengte plassen, jeg tenkte først at jeg skulle krysse av alle boksene når jeg først kjøpte en elbil, men så innså jeg etter hvert at jeg kjørte rundt i noe som var mye større enn jeg trengte.

Hadde Y vært tilgjengelig nå, hadde jeg nok kjøpt den.. Y Performance.
Det jeg ser man får med 3 og Y er jo veldig billig rekkevidde og veldig billig ytelse, samt veldig rask lading.

Men klart man får mindre luksusting, man må bruke muskler for å åpne og lukke dører (galskap!).
Skal sies at jeg savner Xen da :-) Var en fantastisk bil, men jeg gleder meg veldig til 3P jeg får onsdag kl.12!

olavxxx

Skal sies jeg også regner med en refresh av S og X kommer snart, som gjør de mer aktuell - det skjer nok før Y lander i Norge. Så svaret er egentlig: du kan ikke kjøre Y i dag og S + X som selges i 2021, er nok veldig annerledes enn de vi ser i dag.

oStoreBil

Sitat fra: olavxxx på mandag 18. mars 2019, klokken 20:58
Skal sies jeg også regner med en refresh av S og X kommer snart, som gjør de mer aktuell - det skjer nok før Y lander i Norge. Så svaret er egentlig: du kan ikke kjøre Y i dag og S + X som selges i 2021, er nok veldig annerledes enn de vi ser i dag.

Enig. Da blir det en X idag og evt bytte den ut til en annen bil innen refresh (gitt den er "stor nok") evt noe annet noe par tre år...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA