Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Salg av dekk og felg (salgspris nivå)

Startet av Autodidact, onsdag 13. mars 2019, klokken 12:16

« forrige - neste »

Autodidact

Jeg ønsker ikke noen av felgene Tesla tilbyr, og vil gjerne ha et ord med i laget om hvilke dekk jeg skal kjøre på. Derfor er bilen bestilt med rimeligste alternativ jeg kunne slippe unna med;

18 tommers Aero-felger med sommerdekk.

Jeg valgte sommerdekk ettersom kommende sesong, forhåpentlig er like foran oss. Kanskje burde jeg valgt vinterdekk, siden potensielle kjøpere av dekk og felg fremover tenker på samme måte når de bestiller/bestemmer seg, og dermed trenger vinterdekk?

Jeg vil selvfølgelig tape minst mulig på dette, og en kjøper vil spare mest mulig.
Spørsmålet blir — hva er en fornuftig pris for nevnte felger med sommerdekk?


Håkon

Dani3l

Jeg tror ikke det er mulig å bestille bilen med kun vinterdekk. I såfall må du høre med Tesla om de kan ordne det for deg.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

fonberg

Tipper du kan få rundt 10k for komplett 18" hjulsett, om du er heldig/tålmodig. Alle 3-ere leveres med sommerhjulsett (får den ikke levert med kun vinter), så det er en smal kundegruppe disse er aktuelle for: Noen vil sikkert kjøpe dem for å sette på vinterdekk hvis de er billige nok. Noen er kanskje misfornøyd med 19 eller 20-hjulene sine pga. støy eller annet, og vil bytte "ned" til 18.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Autodidact

Som nevnt ble jeg spurt hvilke dekk jeg ville ha på felgene under telefonsamtalen med Tesla sin representant.

Tror jeg skal ringe kontakten i dag å høre om jeg kan endre til vinterdekk, slik at jeg eventuelt ikke har en så smal kundegruppe å henvende meg til.


Håkon

krister461

Tviler veldig på du kan velge kun vinterdekk fra Tesla. Skal du ha bil levert med vinterdekk må du kjøpe disse på felg i tillegg til sommerdekk på felg.

Magnus Hansen

Vanskelig å se for seg hvem som umiddelbart skulle ville ønske å kjøpe dette brukt.. kanskje det går an å selge enkeltfelger til folk som kantkjører felgene..

PS ikke mulig å bare kjøpe vinterdekk, nei

Toalmar

Tror dessverre det felgsettet blir vanskelig å selge, men jeg håper for din del jeg tar feil.
Tror som fonberg skriver litt lengre opp i tråden at du får håpe noen med 19" eller 20" ønsker å gå ned i størrelse. Kan være du finner noen som ønsker å bytte, da har du ett sett som er lettere og omsette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Autodidact på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:39
Som nevnt ble jeg spurt hvilke dekk jeg ville ha på felgene under telefonsamtalen med Tesla sin representant.

Tror jeg skal ringe kontakten i dag å høre om jeg kan endre til vinterdekk, slik at jeg eventuelt ikke har en så smal kundegruppe å henvende meg til.
Vinterhjul er et tilleggsvalg og ikke et alternativ til sommerhjul.
Når de spør, er det for å gi de som har bestilt både vinter- og sommerhjul valget om hvilke hjul de fil ha bilen levert på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA