Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen klart 3 barneseter i model 3?

Startet av d58palset, onsdag 13. mars 2019, klokken 10:14

« forrige - neste »

d58palset

Har behov for 1 babystol + 2 beltestoler.
Er det noen som har klart å få dette inn i model 3?

Jeg har forsøkt med maxicosi babystol og ulike beltestoler (Cybex SOlution x2 med isofix samt Maxi Cosi Rodi som er lett stol uten isofix). Får ikke plass.....


Kpp

Jeg har et barnesete og et babysete. Det er ikke sannsynlig jeg får plass til nr  3 med mindre jeg bruker framsete.


Sent from my iPhone using Tapatalk

d58palset

Håper mitt er at det kanskje finnes så smale seter at det kan la seg gjøre.
Er innfortsått med at det nok blir uten isofix i så tilfelle.

rfagerdal

Sitat fra: d58palset på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:35
Håper mitt er at det kanskje finnes så smale seter at det kan la seg gjøre.
Er innfortsått med at det nok blir uten isofix i så tilfelle.

Jeg har mine sterke tvil på at dette går. Har unger i samme aldergruppe som deg, er det ikke 3 individuelle seter i bilene så det nesten klin umulig å få inni denne komboen med tanke på isofixen.

Feks i en Audi A4 jeg har hatt som er vel ca samme størrelse i baksete som M3.?
Så har jeg prøvd kombo med Cybex Sirona og 2x Britax KidFix SL og forskjellige variasjoner med Cybex X2, Q2 no luck siden isofixen ødelegger.
Det endte med at jeg måtte sitte mellom to av setene baki og den eldste satt foran  :-1:

Om du ikke finner en babystol uten isofix, så er det kanskje håp.


Upster!

#4
Eg såg ein på Tesla Model 3 Norge på facebook som hadde fått plass til tre seter, men husker ikjke hvilke typer i farten. Anbefaler å ta et søk der!

Her er link: https://www.facebook.com/groups/model3/permalink/3050728978285810/?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Cowboystrekk

Cybex solution X anbefales, endel smalere enn X2.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Linka

Sitat fra: d58palset på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:14
Har behov for 1 babystol + 2 beltestoler.
Er det noen som har klart å få dette inn i model 3?

Jeg har forsøkt med maxicosi babystol og ulike beltestoler (Cybex SOlution x2 med isofix samt Maxi Cosi Rodi som er lett stol uten isofix). Får ikke plass.....

Ikke bruk isofix på noen av stolene, men plasser stolene med belte så langt ut til siden som du klarer for å lage rom på midten . Noen her inne brukte også belteforlenger.
Men det skal gå, har sett flere bilder på amerikanske sider.

ohowl

Bruker en del tid på å finne riktige seter i disse dager.

Har to stykk Cybex X2 i dag og det blir med isofix klart mindre plass i midten (på grunn av mindre kurant isofix-plassering, på tross av at setebredden er større) enn det var med samme seter i Leafen, så det er klart for meg at disse må byttes ut i beltestoler på rundt 44cm hver (X2 er vel 55 brede, og gir ikke plass til en litenvoksen mellom slik vi fikk til i gamlebilen).

Nå står det mellom klippan-seter og noe ala adventure, samt f.eks Axkid Minikid. Noen som har funnet noe annet? Prisjakt kunne vært en nyttig kilde, men breddemålene der er så ofte feil at siden blir verdiløs..
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

rfagerdal

https://clekinc.com/products/convertible-seats/foonf/

Alltid på leting etter bedre barneseter jeg, disse blir brukt i USA i model 3. Passer 3 baki uten problem. 42cm i bredde, koster mye gjør de også ;(


Jeronan

#10
Sitat fra: Line K på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:12
Sitat fra: d58palset på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:14
Har behov for 1 babystol + 2 beltestoler.
Er det noen som har klart å få dette inn i model 3?

Jeg har forsøkt med maxicosi babystol og ulike beltestoler (Cybex SOlution x2 med isofix samt Maxi Cosi Rodi som er lett stol uten isofix). Får ikke plass.....

Ikke bruk isofix på noen av stolene, men plasser stolene med belte så langt ut til siden som du klarer for å lage rom på midten . Noen her inne brukte også belteforlenger.
Men det skal gå, har sett flere bilder på amerikanske sider.

I am seriously baffled as why people buy the Model 3 when they need to fit 3 child seats in the rear seat!

You cannot even do this in the Model S and this car is over 10 cm wider than the Model 3. ( Though maybe in the first gen Model S, where the rear seat was completely flat, so you can place child seats off-center).

Our son is older, so we just use "sittepute" and on some occasions (with his friends), with a little struggle, we managed to fit 3 narrow "sittepute" in our Model S. We had to use two different model "sittepute", where one was higher than the other, so the ears overlapped eachother so we could still secure the seatbelts around it.
More importantly, the outer "sittepute" would still properly sit within the seat and not being pushed outward towards the doors!

Putting 3 fullblown childseats in the rear of the Model 3 is irresponsible, since it would push the outer two childseats into the door. Which causes a huge risk for the child in a side collision! As when the childseat makes contact with the door, the full impact force is directly transferred to the childseat and thus the child!
You also diminish the available room between the childseat and the door when the Airbag curtain is being deployed during a collision.

The Model 3 is simply not a 5 person car! More like a 4 and half. The Middle section is so narrow that only a small child without childseat would fit there.
When we did a test ride with the Model 3 last month, we almost had to laugh as how Tesla advertises this as a 5-person car when we saw how narrow the middle section was.  :o

Another important note!  Belt extenders are illegal to use in Norway! There is a reason why you cannot buy them here. Just saying.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

slemtiger

Maxi Cosi bilstol med isofix base bad passasjersetet. Overraskende god plass forann allikevel.

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Jeronan

You can clearly see in the video how the outer seat is hitting the rubber lining of the door.
So the door, when closed is pressing against the childseat.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Linka

Sitat fra: Jeronan på mandag 18. mars 2019, klokken 14:57
You can clearly see in the video how the outer seat is hitting the rubber lining of the door.
So the door, when closed is pressing against the childseat.

Det er vel ikke et unikt problem med Model 3 dette?

Har ikke tre barn selv, men har en sjelden gang kjørt rundt i lånt bil (og lånebarn) i store familestasjonsvogner og SUV, og problemet du beskriver er tilstede der også, så vet ikke helt hvordan man skal transportere tre barn uten å gå opp til 7-seter...:

Hadde jo vært fint om bilprodusenter laget biler med plass til tre stoler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA