Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: enjikaka på fredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Snacket akkurat med Tesla på telefon. Hade 3 punkter å ta opp for meg som blir endret fra EAP -> FSD.

1. Jeg skal ha oppdatert final invoice.

Svar: Gutt 1; "no you get it for free we don't update the invoice then". Kjefta emot, fordi det jeg får skal stå på fakturaen. Gutt 2 på Tesla; "ja, det fikser vi". Klart med det! :)

2. Vil jeg få Hardware 3.0 når den kommer uten extra kostnad også?
Svar: Gutt 2; "ja, men det vet vi ikke når det er enda"

3. Jeg får alltså det der nye "city driving" etc som kommer senere i år for FSD?
Svar: Gutt 2; "ja, det får du!".

Håper dette klargjører for andre også. :)
Ang pkt 2 så håper jeg at det stemmer, men jeg tror ikke det.
https://elbilforum.no/index.php?topic=44681.0
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

najtrox

Sitat fra: enjikaka på fredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Snacket akkurat med Tesla på telefon. Hade 3 punkter å ta opp for meg som blir endret fra EAP -> FSD.

1. Jeg skal ha oppdatert final invoice.

Svar: Gutt 1; "no you get it for free we don't update the invoice then". Kjefta emot, fordi det jeg får skal stå på fakturaen. Gutt 2 på Tesla; "ja, det fikser vi". Klart med det! :)

2. Vil jeg få Hardware 3.0 når den kommer uten extra kostnad også?
Svar: Gutt 2; "ja, men det vet vi ikke når det er enda"

3. Jeg får alltså det der nye "city driving" etc som kommer senere i år for FSD?
Svar: Gutt 2; "ja, det får du!".

Håper dette klargjører for andre også. :)

Har du også fått oppdatert final invoice? Evt. så er det vel kjekt å ha alt dette skriftlig. Jeg har ikke fått SMS om oppgradering enda heller, men det går kanskje i batches. (Har tatt levering)

enjikaka

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 16:58
Sitat fra: enjikaka på fredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Snacket akkurat med Tesla på telefon. Hade 3 punkter å ta opp for meg som blir endret fra EAP -> FSD.

1. Jeg skal ha oppdatert final invoice.

Svar: Gutt 1; "no you get it for free we don't update the invoice then". Kjefta emot, fordi det jeg får skal stå på fakturaen. Gutt 2 på Tesla; "ja, det fikser vi". Klart med det! :)

2. Vil jeg få Hardware 3.0 når den kommer uten extra kostnad også?
Svar: Gutt 2; "ja, men det vet vi ikke når det er enda"

3. Jeg får alltså det der nye "city driving" etc som kommer senere i år for FSD?
Svar: Gutt 2; "ja, det får du!".

Håper dette klargjører for andre også. :)
Ang pkt 2 så håper jeg at det stemmer, men jeg tror ikke det.
https://elbilforum.no/index.php?topic=44681.0

Ja, vi får vente å se. Tesla har markedsført siden 2016 att alle nye biler har HW for FSD[1]... Men hvis det stemmer som Musk sa att det trenger HW 3.0 og vi ikke får det gratis utbytt på bilen så er det bare å la Forbrukertilsynet gjøre sitt. :) Hvis de ikke skal bli dømte for falsk markedsføring må alle biler levert etter den artikeln få HW 3.0 gratis hvis det trengs for FSD. :police:

[1] https://www.tesla.com/no_NO/blog/all-tesla-cars-being-produced-now-have-full-self-driving-hardware?redirect=no
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

enjikaka

Sitat fra: najtrox på fredag 01. mars 2019, klokken 17:03
Sitat fra: enjikaka på fredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Snacket akkurat med Tesla på telefon. Hade 3 punkter å ta opp for meg som blir endret fra EAP -> FSD.

1. Jeg skal ha oppdatert final invoice.

Svar: Gutt 1; "no you get it for free we don't update the invoice then". Kjefta emot, fordi det jeg får skal stå på fakturaen. Gutt 2 på Tesla; "ja, det fikser vi". Klart med det! :)

2. Vil jeg få Hardware 3.0 når den kommer uten extra kostnad også?
Svar: Gutt 2; "ja, men det vet vi ikke når det er enda"

3. Jeg får alltså det der nye "city driving" etc som kommer senere i år for FSD?
Svar: Gutt 2; "ja, det får du!".

Håper dette klargjører for andre også. :)

Har du også fått oppdatert final invoice? Evt. så er det vel kjekt å ha alt dette skriftlig. Jeg har ikke fått SMS om oppgradering enda heller, men det går kanskje i batches. (Har tatt levering)

Venter på oppdatering av FI.
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Mippen

Jeg trenger å klargjøre siden jeg ikke har fått noe SMS fra Tesla. Jeg bestilte det som het "Oppgradert autopilot" når jeg konfigurerte bilen min. Er det samme som vanlig AP? Er det slik at jeg vil få oppgradert til FSD før utlevering på Tirsdag, eller har jeg alt AP og FSD? Jeg vil i såfall kreve å få FSD, eller å få refundert penger og bare ha AP. Jeg er litt lei av alt rotet til Tesla. Må de begynne å endre på priser og pakker midt i utleveringen av biler? Jeg skal også få bilen lenge før jeg avtalte med den. Egentlig skulle jeg fått den i mai/juni pga flytting.
Fremtiden er elektrisk.

ElbilJohn

En ting er HW3, men er de forpliktet til å oppgradere HW i hele bilens levetid hvis man har betalt for FSD? Jeg tror at de er mange år unna full autonom kjøring. Har heller ikke tro på at HW3 er nok til å få det.
Funksjonene i FSD kommer til å bli flere og bedre, men det er et spørsmål om man vil legge en god slump penger i det nå eller se om det er lurere å kjøpe det ved et senere bilkjøp, om 7-12 år.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Handyman

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 17:09
Jeg trenger å klargjøre siden jeg ikke har fått noe SMS fra Tesla. Jeg bestilte det som het "Oppgradert autopilot" når jeg konfigurerte bilen min. Er det samme som vanlig AP? Er det slik at jeg vil få oppgradert til FSD før utlevering på Tirsdag, eller har jeg alt AP og FSD? Jeg vil i såfall kreve å få FSD, eller å få refundert penger og bare ha AP. Jeg er litt lei av alt rotet til Tesla. Må de begynne å endre på priser og pakker midt i utleveringen av biler? Jeg skal også få bilen lenge før jeg avtalte med den. Egentlig skulle jeg fått den i mai/juni pga flytting.
Det Tesla sier er at de som har EAP (Oppgradert autopilot) blir oppgradert til nye AP+nye FSD kostnadsfritt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Det du skriver hadde vært VELDIG greit å fått skriftlig av Tesla merker jeg...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Mippen

Sitat fra: RuneW på fredag 01. mars 2019, klokken 17:58
Det du skriver hadde vært VELDIG greit å fått skriftlig av Tesla merker jeg...

Enig. De er veldig dårlig med å informere hva som er med av utsyr og muligheter.
Fremtiden er elektrisk.

afagerholt

Min opplevelse:
De ordner alt. Svært raskt. Til det beste for kunden. Hver gang.

Sikkert andre opplevelser også! :) Her er svaret jeg fikk fra en type på Delivery team.

Greetings xx,

With the reveal of updated pricing for different features, we are still learning of changes to our own processes.
Traditionally with pricing changes, the updated pricing will apply retroactively as delivery has not occurred yet.

I understand yy from our inbound support line was able to help with your request.

Rest assured with updates such as these, we want to ensure that our policies work in the best interest of our clients.

Hopefully this helps,
zz
Tesla

Reflektor

Sitat fra: Reflektor på fredag 01. mars 2019, klokken 13:51
Skulle ikke forundre meg om det kommer noen kontraendringer innen nær fremtid. Lurer på om ikke Tesla har tabbet seg litt ut med den nye prisinga.

Da ble det sannelig kontraendringer. 3% prisøkning f.o.m 18.3.
https://electrek.co/2019/03/11/tesla-leave-stores-open-raise-prices-slightly/

GreenEyez

Jeg leser i en annen tråd her at folk som kjøpte standardversjonen uten å betale 41000 kr ekstra nå får de samme funksjonene som vi som betalte for EAP har. What to do?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

TøddiVedder


Krizz

Sitat fra: GreenEyez på søndag 16. juni 2019, klokken 02:47
Jeg leser i en annen tråd her at folk som kjøpte standardversjonen uten å betale 41000 kr ekstra nå får de samme funksjonene som vi som betalte for EAP har. What to do?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Slutt å sutre kanskje?

Bilen min har gått ned 70.000kr siden jeg kjøpte den, skal jeg joine sutringen pga det? What to do?

GOS

Sitat fra: GreenEyez på søndag 16. juni 2019, klokken 02:47
Jeg leser i en annen tråd her at folk som kjøpte standardversjonen uten å betale 41000 kr ekstra nå får de samme funksjonene som vi som betalte for EAP har. What to do?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er ganske sikker på at dette er en feil av Tesla som snart blir rettet opp igjen slik at det blir forskjell mellom enkel AP og EAP/FSD.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA