Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Takstativ for glasstak (ikke pano) nå tilgjengelig

Startet av mthoring, fredag 22. februar 2019, klokken 13:02

« forrige - neste »

mthoring

Jeg har allerede en Model S. Kan jeg fremdeles kjøpe et takstativ?
Model S (glasstak)
* Du kan ettermontere takstativet på enhver Model S bestilt før 11. februar 2019.
* Kontakt onlineorders@tesla.com for å be om ettermontering før du kjøper takstativet
Model S (panoramatak): et separat takstativ er tilgjengelig for Model S med panoramatak
Model S (metalltak): ikke kompatibel for dette produktet

Hvor mye vekt tåler takstativet?
Model S (glasstak): maksimum lastklassifisering til takstativet er 65 kg. Dette inkluderer vekten av eventuelle fester.
Model S (panoramatak): maksimum lastklassifisering til takstativet er 75 kg. Dette inkluderer vekten av eventuelle fester.


Koster ca. 5000,- å installere inkludert modding og takstativ i flg. Tesla.

Kilder:
* https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-s-roof-rack---glass-roof.html?fbclid=IwAR0RQ7a7YG5p2vuscAp17Rb_OEguY4WOIkygvdLr5f7CDXPPOsnVNdawy90
* https://www.tesla.com/support/model-s-roof-rack-installation
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

OlaM

Hva er det som er så spesielt med 11. februar 2019 mon tro? Har de endret på takkonstruksjonen?
'21 3LR

mthoring

Sitat fra: OlaM på fredag 22. februar 2019, klokken 17:29
Hva er det som er så spesielt med 11. februar 2019 mon tro? Har de endret på takkonstruksjonen?

Bare gjetning fra min side, men det er vel montert festepunkter under glasset.

Får det ettermontert på eldre biler rimelig da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20


mthoring

Ja, ser det nå. Men overskriften sier panoramatak, og takstativ til biler med soltak har eksistert i lang tid allerede.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

kamuflars86

Noen som har erfaring med takstativ for glasstak?`Eventuelt hvor en kan få tak i det? Har ikke sett noe om det verken på FB eller reddit, kun her..

mthoring

Sitat fra: kamuflars86 på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:09
Noen som har erfaring med takstativ for glasstak?`Eventuelt hvor en kan få tak i det? Har ikke sett noe om det verken på FB eller reddit, kun her..

Kan bestille fra Tesla, har bestilt og fått time for det på Rud.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

krister461

#7
Sitat fra: mthoring på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:32
Kan bestille fra Tesla, har bestilt og fått time for det på Rud.
Time når? Og pris?

mthoring

"Ca 5000,-" var svaret jeg fikk, og det skulle inkludere modding av bilen og selve takstativet. Fikk time i starten av juni, er ikke noe hast for min del.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

50%NoFuel

Sitat fra: mthoring på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:01
"Ca 5000,-" var svaret jeg fikk, og det skulle inkludere modding av bilen og selve takstativet. Fikk time i starten av juni, er ikke noe hast for min del.

Vet du hva som evt må modifiseres?
Fremtiden er elektrisk

mthoring

Nei, vet ikke hva som må gjøres. Tipper det er festepunkter som monteres fra undersiden av glasset, siden prisen er forholdsvis lav.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Eimbått

Fått beskjed at dette ikke er klart enda fra tesla. Det kommer etterhvert, selv om info ligger ute på hjemmesiden. Må bare spørre igjen p et senere tidspunkt.

jorgenlo

Hvordan gikk det med monteringen av takstativet mthoring?
2019 Tesla 100D Rød Mai 2019-
2002 Think: 2012-2013 (RIP)
2008 Kewet Buddy 2009-2012

mthoring

Har time litt uti juni. Mulig jeg må prøve å få sneket inn ccs oppdatering og :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Sense

Når maks lastevekt for glasstak er 65 kg, ser jeg ikke helt poenget med det. For takstativet vårt veier sikkert 10 kg, så kommer takboksen som veier ytterligere 35 kg.
Da er det kun 20 kg igjen til last av f.eks. skiutstyr. Når vi 4 i familien har samlet 4 par alpinski, og 4 par langrennski + 16 staver til dette formål, har vi passert 65 kg med god margin.

Så vi har nå satt igjen ski og staver i garasjen på hytta. Men det begrenser naturligvis muligheten til å bruke utstyret et annet sted.
Hadde det bare vært skipose i armlene bak, så hadde fleksibilteten vært større. Men det behovet har vel ikke vært merkbart for designerne i Freemont, CA.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA