Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansiering gjennom tesla

Startet av thorerik, fredag 15. februar 2019, klokken 23:42

« forrige - neste »

kråkebolle

Sitat fra: Larss på mandag 19. august 2019, klokken 15:53
La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.
Så det kan ta litt tid. Hva om søknaden plutselig ikke blir godkjent? Sitter jeg på en bilbestilling jeg potensielt ikke har lån til?

Acebeam

Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 16:09
Sitat fra: Larss på mandag 19. august 2019, klokken 15:53
La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.
Så det kan ta litt tid. Hva om søknaden plutselig ikke blir godkjent? Sitter jeg på en bilbestilling jeg potensielt ikke har lån til?

Jeg søkte finansiering igjennom DNB når jeg var hos Tesla, fikk svar umiddelbart, men tok 2 uker før jeg fikk mail fra DNB, som var praktisk informasjon om at jeg må betale egenkapital til Tesla i god tid o.l.

Uansett hvis du er usikker er det bare å ringe DnB:

DNB Finans

Tlf: 911 49 299 (man-fre kl.08-16)

E-post: bil@dnb.no

Fartman

Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 15:34
Hvor lang tid har dere erfart at lånesøknaden tar før man får et svar? Sto innen 48 timer da jeg søkte hos DNB gjennom bestilling av Model 3, men har ikke hørt noe på en uke.

Hørte ikke noe fra DNB utover at jeg fikk opp en kredittvurdering i nettbanken. Etter 3 dager så var ordresiden på Tesla (administrer ordre) OK og status gikk over til "vi kontakter deg for utlevering...".
Deretter kom det en e-post fra DNB som forklarte at de sender lånepapirene for signering så snart jeg får beskjed om utlevering.
Hvit/sort 3P

fredrik1992

Sitat fra: frosken på lørdag 16. februar 2019, klokken 01:51
Jeg lurte på det samme og spurte Tesla direkte. Fikk følgende svar:

Takk for at du tok kontakt med oss. Vi har et samarbeid med DNB og Santander, de tilbyr disse rentene:

DNB 2,9% Santander 2,94% med egenkapital på 35%. Har du mindre egenkapital enn dette vil du få en rente på 3,5% hos DNB og 3,94% hos Santander.

Vi kommer ikke til å ha noen rentekampanjer på Model 3.

Var dette nominell eller effektiv rente?

Rocklobster

Sitat fra: Fartman på onsdag 21. august 2019, klokken 09:22
Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 15:34
Hvor lang tid har dere erfart at lånesøknaden tar før man får et svar? Sto innen 48 timer da jeg søkte hos DNB gjennom bestilling av Model 3, men har ikke hørt noe på en uke.

Hørte ikke noe fra DNB utover at jeg fikk opp en kredittvurdering i nettbanken. Etter 3 dager så var ordresiden på Tesla (administrer ordre) OK og status gikk over til "vi kontakter deg for utlevering...".
Deretter kom det en e-post fra DNB som forklarte at de sender lånepapirene for signering så snart jeg får beskjed om utlevering.

Jeg søkte om delfinansiering via Tesla/DNB  i vår ifbm. utfylling av data på min Tesa profil. Hørte ikke noe fra DNB annet en at de gjorde en kredittvurdering. Snakket med Tesla for noen uker siden da jeg har ombestemt meg og ønsker kontantkjøp i stedet. De sa at jeg ikke trengte tenke på det før jeg fikk FI. Har fått beskjed om utlevering på tirsdag (på sms og mail) og har fortsatt ikke hørt noe om betaling.
Siden jeg har ventet på å bli kontaktet og det bare er seks dager igjen ringte jeg delivery i dag(en time i telefonkø). De sa at FI lå på siden min allerede, de endret den på flekken til kontantkjøp og forklarte hvor jeg kunne finne den. Så problemet løst, men synes det er rart jeg aldri hørte noe fra DNB om lån eller Tesla om at FI var klar.

Fartman

Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 16:09
Sitat fra: Larss på mandag 19. august 2019, klokken 15:53
La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.
Så det kan ta litt tid. Hva om søknaden plutselig ikke blir godkjent? Sitter jeg på en bilbestilling jeg potensielt ikke har lån til?

Blir den ikke godkjent så antar jeg de kontakter deg.
Uansett kan bilen avbestilles uten problemer, og forskuddet får du i retur (kan ta litt tid). Men du skal ha fått en gjenpart av kredittvurderingen, og leser du over den så står det hvorvidt kredittvurderingselskapet stiller seg opp mot bankens kriterier. Står det "godkjent" så bør alt være i skjønneste orden  ;)
Hvit/sort 3P

kråkebolle

Sitat fra: Fartman på onsdag 21. august 2019, klokken 13:32
Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 16:09
Sitat fra: Larss på mandag 19. august 2019, klokken 15:53
La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.
Så det kan ta litt tid. Hva om søknaden plutselig ikke blir godkjent? Sitter jeg på en bilbestilling jeg potensielt ikke har lån til?

Blir den ikke godkjent så antar jeg de kontakter deg.
Uansett kan bilen avbestilles uten problemer, og forskuddet får du i retur (kan ta litt tid). Men du skal ha fått en gjenpart av kredittvurderingen, og leser du over den så står det hvorvidt kredittvurderingselskapet stiller seg opp mot bankens kriterier. Står det "godkjent" så bør alt være i skjønneste orden  ;)

Se der, ja! Når jeg finleser brevet står det jo «godkjent», men med forbehold om at DNB gjør endelig vurdering. Får bare vente og se. Forventet utlevering står som 11.-18. september.

1000kwh

Sitat fra: kråkebolle på onsdag 21. august 2019, klokken 22:25
Sitat fra: Fartman på onsdag 21. august 2019, klokken 13:32
Sitat fra: kråkebolle på mandag 19. august 2019, klokken 16:09
Sitat fra: Larss på mandag 19. august 2019, klokken 15:53
La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.
Så det kan ta litt tid. Hva om søknaden plutselig ikke blir godkjent? Sitter jeg på en bilbestilling jeg potensielt ikke har lån til?

Blir den ikke godkjent så antar jeg de kontakter deg.
Uansett kan bilen avbestilles uten problemer, og forskuddet får du i retur (kan ta litt tid). Men du skal ha fått en gjenpart av kredittvurderingen, og leser du over den så står det hvorvidt kredittvurderingselskapet stiller seg opp mot bankens kriterier. Står det "godkjent" så bør alt være i skjønneste orden  ;)

Se der, ja! Når jeg finleser brevet står det jo «godkjent», men med forbehold om at DNB gjør endelig vurdering. Får bare vente og se. Forventet utlevering står som 11.-18. september.
Så lenge du har puls så blir en lånesøknad for bil godkjent :)

The_M

Sitat fra: fredrik1992 på onsdag 21. august 2019, klokken 11:06
Var dette nominell eller effektiv rente?

Jeg fullfinansierer min model 3-bestilling, DNB via Tesla. 3,29% nominell, 3,82% effektiv rente.
Bestilte i juni.

Kårepåsporet

Sitat fra: The_M på søndag 25. august 2019, klokken 18:00
Sitat fra: fredrik1992 på onsdag 21. august 2019, klokken 11:06
Var dette nominell eller effektiv rente?

Jeg fullfinansierer min model 3-bestilling, DNB via Tesla. 3,29% nominell, 3,82% effektiv rente.
Bestilte i juni.

Jøss, lav effektiv rente da!
Jeg har 2,9 nominell og 4,72% effektiv på 170.000, 1939 i etablering og 1051 i tinglysning, samt 95 kroner i terminbeløp, 60 måneder nedbetaling.

arthur

Priseksempel billån:
Fra: 3,40 % nominell rente*

Lånebeløp: kr 150 000
Nedbetalingstid: 5 år
Effektiv rente: 4,67 %
Etableringsgebyr: kr 2160
Totalt: kr 168 075
Forutsetter 35 % egenkapital
*Kampanjerente toø 17. september

Sier DnB om lån på en Tesla.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA