Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

overskyet

Er det noen planer om å få på plass plug and charge hos Eviny?

Lars_F

Sitat fra: overskyet på søndag 24. april 2022, klokken 21:51
Er det noen planer om å få på plass plug and charge hos Eviny?

Ja, men det står ikke på oss. Alle ladeprodusentene må støtte dette først.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Rollep

Sitat fra: goggo på søndag 24. april 2022, klokken 20:48
Og der kom den ja.
https://www.tu.no/artikler/eviny-skal-over-pa-kilowattime-pris/518927

Tusen takk Eviny, nå har dere sjansen til å bli min foretrukne operatør igjen hvis bare KWh prisen blir "riktig" og dere fortsetter å satse på den fantastiske utbyggingen deres og på å videreutvikle den beste appen i markedet 👍

Mvh
Hugo
Flott da kan jeg snart fjerne alt som har med tid å gjøre i mitt Lading.xls regneark :+1:

elektro

#678
Sitat fra: goggo på søndag 24. april 2022, klokken 20:48
Og der kom den ja.
https://www.tu.no/artikler/eviny-skal-over-pa-kilowattime-pris/518927

Tusen takk Eviny, nå har dere sjansen til å bli min foretrukne operatør igjen hvis bare KWh prisen blir "riktig" og dere fortsetter å satse på den fantastiske utbyggingen deres og på å videreutvikle den beste appen i markedet 👍

Mvh
Hugo

Dette var trist! :o

Er det noen igjen som tar betalt pr. minutt nå, i det minste på 50 kW, eller har noen effektive tiltak på plass for å motvirke kø? De blir min foretrukne operatør. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Er du ikke litt pessimistisk nå da, @Elektro..?
Du og jeg er veteraner i dette gamet. Vi har kjørt elbil i mange år og er vant til en del rare løsninger. Det samme gjelder mange andre her på forumet. Men for den store mengden av ferske elbilkjørere, så er nok dette en prismodell som er enklere å forholde seg til.

Så deler jeg til dels bekymringen for at dette kan gi økt kø. Så her gjelder det at operatørene innfører straffeavgift ved okkupering av lader.  Tesla har jo en relativt godt fungerende modell for det.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

geear

Det er noe som heter at på seg selv kjenner en andre, så mulig det bare er meg, men er det virkelig noen som endrer hurtigladevanene sine av et tillegg på en krone eller hva det nå er, per minutt, når kWh-prisen uansett er akseptabel? Jeg lader det jeg har behov for, og kjører videre...

elektro

#681
Jo, det er mulig jeg er vel pessimistisk @ThomasEL. At det ikke spiller noen rolle.. De færreste har noe ønske om å lade mer enn nødvendig, enten fordi de vil videre, eller fordi det uansett prismodell er mye dyrere enn hjemme, nattestid. Mange vil også prøve å raske på når de ser det er kø.

Men, jeg ladet på en 50 kW Recharge før påske. Jeg registrerte at det kostet 3,50/min og opplevde noe pussig; Da mitt lille ærend tok lengre tid enn forventet, følte jeg et uvanlig behov for å flytte bilen. Selv om det var en ledig lader der. Jeg har landet på at det var fordi mitt mindset med ett var innstilt på at «tid er penger». Og, jeg måtte egentlig ikke lade, men tenkte det kunne komme godt med da jeg var gjest på en hytte (noe som forøvrig viste seg å stemme, jeg slapp å «tigge» om strøm).

Vet ikke om du du antyder at jeg er gnien @geear, men jeg gir normalt blanke i hva ladingen koster. Jeg er opptatt av at det skal gå raskt og problemfritt, da jeg anser hurtiglading som en svært liten del av både bilutgifter og husholdning.

Jeg bare synes likevel det er en besnærende tanke, at man kan si til noen som ikke har filla peiling på kW, kWt, størrelse på batteriet, forbruk per mil osv, at «her koster det 7 kr/min og der koster det 8 kr/min. Men du burde lade på den der til halve prisen, for din bil kan ikke lade så raskt uansett.» Jeg tror mange hadde likt det, samt at det nok hadde hatt en gitt en bedre utnyttelse av hurtigladerne.

Om det er det beste for samfunnet/strømnettet, vet jeg ikke. Da må man nok til med rushtidsavgift og nattakst. Som forsåvidt også er aktuelt med kWt-pris. En krone- til halvannen ekstra per minutt som det var, er imidlertid ingen vits. Det blir bare rotete. Det må være mer. Tesla er inne på noe i Norge, men de har så korte kabler og tvang inn i deres app.  :-1:
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 26. april 2022, klokken 12:10
Sitat fra: overskyet på søndag 24. april 2022, klokken 21:51
Er det noen planer om å få på plass plug and charge hos Eviny?

Ja, men det står ikke på oss. Alle ladeprodusentene må støtte dette først.

Godt å høre at det ikke står på dere i alle fall.

geear

Ingen antydning om at du er gnien, nei, det var ikke i tankene da jeg skrev innlegget i det hele tatt. Jeg bare tviler på at minuttprising har så stor effekt for å redusere køer, at folk lader det de trenger uansett.

Dette med valg av ladere ift bil er nok bare et midlertidig problem, lynladere/lastdeling tar uansett over, og reduserer utfordringene.

elektro

Yes, dere har nok rett. Dette går veldig bra, og flertallet er fornøyd. Det er bra. God lastdeling løser også mye.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Tror @Elektro i liket med @Kirkebø (annen chat, usikker på om han er her) er redd han "blir nødt til" å lære seg noe "nytt".

:D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

@RJK:
Tror nok ikke @Elektro er så redd for å måtte lære seg noe nytt akkurat. (Og ser «sparket» ditt var sagt med glimt i øyet ;D)

@Elektro er en klok og erfaren mann her på forumet, med mange gode tanker. Jeg forstår bekymringen vedrørende kø, men heller likevel personlig mot at kWt prising nå blir det mest fornuftige fremover. Og som @Elektro selv nevner: Ladere med sofistikert lastdeling vil også avhjelpe på dette.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

RJK

Det var nok ment 100 % humoristisk, ja. Ingen tvil om at @Elektro og @Kirkebø for den saks skyld, ikke vil ha noe problem med å tilpasse seg en slik hverdag også.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

knute

Ny ladestasjon på Alti Nordbyen i Larvik.

Det er satt opp 4x Deltaladere, og plass til utvidelse med 2 til.
8x 200 kW CCS og 4x Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Utvidelse ved Rema 1000 Østerøyveien i Sandefjord.

Det er satt opp 2x Deltaladere i tillegg til de 2 ABB-laderne som stod der fra før.

Nytt: 4x 200 kW CSS og 2x Chademo
Fra før: 4x 180 kW CCS og 1x 22 kw Type 2
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA