Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Kires

Har veldig lyst på bilen men trenger 1500kg og skiluke eller skiboks så får bare krysse fingrene.

Er det i løpet av august de har planer om å ringe rundt å få bekreftet bestillinger?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Nå prøves i alle fall Mach-e på norske veier:
https://ford-no.mynewsdesk.com/pressreleases/nye-mustang-mach-e-proevekjoeres-paa-norske-veier-for-foerste-gang-3028412


(Håper ansatte i Ford Motor Norge har eid ulike andre elbiler fra ulike produsenter hvis de skal ha bidratt aktivt, hvis ikke er det egentlig ICE erfaring og synsing de har bidratt med)

turfsurf

Blir morro å få Mach-e på veiene. Minner mye om vår I-Pace i størrelse og form. Blir spennende å se hvordan teknologien i den fungerer. Ford bruker vel QNX i bunnen som er ett robust realtime OS.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

#363
Sitat fra: Kires på onsdag 05. august 2020, klokken 13:33
Har veldig lyst på bilen men trenger 1500kg og skiluke eller skiboks så får bare krysse fingrene.

Er det i løpet av august de har planer om å ringe rundt å få bekreftet bestillinger?

Ser ut som du må titte mer på Polestar 2/Volvo XC-40 Recharge, MB EQC, Audi Etron og Tesla Model X, siden denne visstnok bare får 750 kg på hengerfestet, i likhet med Jaguar I-Pace og BMW iX3. Tesla Model Y vil også kunne være et alternativ, med sine 1600 kg på kroken. Med forbehold om feil info fra TU/Ford.

"Bilen kommer med mulighet for tilhengerfeste, men med en vektbegrensning på 750 kilo. Den er ikke godkjent for taklast, men det kommer løsninger for skistativ montert på tilhengerfestet. "

https://www.tu.no/artikler/fords-forste-elbil-blir-en-suv-med-600-km-rekkevidde-og-hengerfeste/479155
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

THE

Nå kan man bygge Mach-e på Ford sine norske nettsider. En fullt utstyrt bil med 4x4 og største batteri ender på 599000,-. Da kommer levering og vinterhjul i tillegg. Tilhengerfeste, større/andre felger og annet ekstrautstyr er det ikke mulig å velge ennå. Basisversjonen med bakhjulstrekk og minste batteri starter på 422000,-

Synes prisen virker attraktiv. Bare så synd bilen ikke er godkjent for taklast og at det er bare 750 kg tilhengervekt. 40/60 deling av bakseterygg, og ikke skiluke er vel ikke helt optimalt mtp. at man ikke kan ha skiene på taket heller? Tror uansett dette blir en bil det kommer mange av på norske veier utover våren. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

RJK

Sitat fra: THE på tirsdag 25. august 2020, klokken 10:29
Nå kan man bygge Mach-e på Ford sine norske nettsider. En fullt utstyrt bil med 4x4 og største batteri ender på 599000,-. Da kommer levering og vinterhjul i tillegg. Tilhengerfeste, større/andre felger og annet ekstrautstyr er det ikke mulig å velge ennå. Basisversjonen med bakhjulstrekk og minste batteri starter på 422000,-

Synes prisen virker attraktiv. Bare så synd bilen ikke er godkjent for taklast og at det er bare 750 kg tilhengervekt. 40/60 deling av bakseterygg, og ikke skiluke er vel ikke helt optimalt mtp. at man ikke kan ha skiene på taket heller? Tror uansett dette blir en bil det kommer mange av på norske veier utover våren.

Er generelt ikke så glad i Ford som bilmerke, men skal innrømme at denne er snasen og lekker, og frister veldig. Men de ankepunktene du nevner blir uansett en showstopper for min del. Enten blir det stor nok bil til at hengerfeste ikke trengs (Opel Zafira E-Life eller lignende), eller så forventer jeg 1500 kg som trådstarter ønsker, i tillegg til at den må støtte endel taklast.

80 kg fungerer lenge, men siden jeg vurderer taktelt, så ser jeg at mange av hard shell popup-utgavene gjør at jeg er på grensen allerede, og om man ønsker "awning" (markise) i tillegg, så blir det ihvertfall for snaut. Da trenger jeg nok støtte 100 kg på taket.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Mach-e skal visstnok få typegodkjenning i løpet av neste uke.
Det betyr at i teorien kan det skje noe med taklast og hengervekt og muligens noe forbedrede, endelige WLTP tall.

RJK

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 25. august 2020, klokken 11:24
Mach-e skal visstnok få typegodkjenning i løpet av neste uke.
Det betyr at i teorien kan det skje noe med taklast og hengervekt og muligens noe forbedrede, endelige WLTP tall.

Alltids bedre med håndfaste bevis, enn spekulasjoner. Og her håper jeg selvsagt at Ford trår til og overrasker oss positivt. Med 600 km rekkevidde, så er det helt ok rekkevidde fremdeles, selv om den halveres pga en litt tung henger.

:)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Har sykt lyst på en Mach E 1400 DET hadde vært gøy.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Andre smådrypp vedr Mach-e:

  • Endelige priser kommer i løpet av september. (Da vil de også kjenne prisen på Enyaq, Model Y og kanskje ID.4)
  • Utlevering starter tidlig 2021 uten konkrete løfter hva det betyr i praksis.
  • Det blir en form for rabattavtale med Ionity. (Ford er en av eierene av Ionity)
  • Skiluke er de vi så å si helt sikre på at de kommer til å ordne lokalt i Norge.
  • Hengefeste blir også ettermontert av forhandler (slik som på I-Pace)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. august 2020, klokken 13:50
Har sykt lyst på en Mach E 1400 DET hadde vært gøy.

Bare litt lite batteri den kjerre :+1:

hELgenen

Hvor mye kan denne trekke med dette hengerfeste det ymtes om?

Elmo

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:32
Hvor mye kan denne trekke med dette hengerfeste det ymtes om?
Står 750kg - bare noen få innlegg høyere oppe
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hELgenen

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:34
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 25. august 2020, klokken 20:32
Hvor mye kan denne trekke med dette hengerfeste det ymtes om?
Står 750kg - bare noen få innlegg høyere oppe

OK - følger ikke tråden, men så den live her for 20 minutter siden - en rød. Den så ganske så bra ut så vekket litt interesse.

Kires

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 25. august 2020, klokken 18:50
Andre smådrypp vedr Mach-e:

  • Endelige priser kommer i løpet av september. (Da vil de også kjenne prisen på Enyaq, Model Y og kanskje ID.4)
  • Utlevering starter tidlig 2021 uten konkrete løfter hva det betyr i praksis.
  • Det blir en form for rabattavtale med Ionity. (Ford er en av eierene av Ionity)
  • Skiluke er de vi så å si helt sikre på at de kommer til å ordne lokalt i Norge.
  • Hengefeste blir også ettermontert av forhandler (slik som på I-Pace)

    Hvor pålitelig er disse ryktene, hvor har du de fra?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA