Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

Belse



Reservert dato:
Bestilt dato:17/3
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Sort
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: 30/3

VIN: 233xx

itje

Sitat fra: itje på mandag 11. mars 2019, klokken 14:35
Sitat fra: itje på onsdag 27. februar 2019, klokken 08:24
Oppdatert:

Fikk final invoice på my tesla idag, alt ser veldig ok ut.

Sitat fra: itje på fredag 22. februar 2019, klokken 09:43
Reservert dato: September 2018
Bestilt dato: 11.01.2019
Eier Tesla fra før: nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: 23.03
Andre interessante opplysninger: EAP, 18" Aero til sommer og vinter

VIN: 2192xx (Bekreftet)

Pratet akkurat med en hyggelig kar her på Tesla avd. Forus, og bilen skal med City of Amsterdam som drar fra Zeebrugge imorgen. Levering onsdag senest torsdag neste uke. Så da håper jeg det går smooooth fra nå av :+1:

Vel, ingen bil, og kan trekke tilbake VIN nummer, siden det ikke finnes (ifølge Tesla her på Forus) Så da er jeg tilbake på: Ingen VIN, Ingen bil.


Reservert dato: September 2018
Bestilt dato: 11.01.2019
Eier Tesla fra før: nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: ?????????????
Andre interessante opplysninger: EAP, 18" Aero til sommer og vinter

VIN: ????????????
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Asarin

Sitat fra: Asarin på torsdag 21. mars 2019, klokken 11:50
Reservert dato: —
Bestilt dato: 7.03.2019
Eier Tesla fra før: Ja/nei, hadde en Model S som ble solgt i 2016.
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Sort
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: FI sier 30/3
FI fakturadato: 18.03.2019
VIN: 242xxx

Update: Henteavtale på Lillestrøm 28/3.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

ElbilJohn

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på fredag 22. mars 2019, klokken 19:26
Reservert dato: ---
Bestilt dato: 15.03.2019
FI dato: 22.03.2019
Eier Tesla fra før: nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Rød multi-coat
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Kristiansand
Forventet utleveringsdato: 28.03.19
Andre interessante opplysninger:
Vin: 216xxx

Edit: hvor nøyaktig er forventet utleveringsdato som står i FI?

Fikk telefon i sted ang avtale om levering 30.03.19, men han var åpen om at det ikke var 110% sikkert og at bilen muligens var klar dagen før. Fikk melding på telefonsvareren i går om at bilen stod på lillestrøm på det tidspunktet, så de jobber vel hardt for å få levert bilen på Q1.

Kribler litt i kroppen, men prøver å holde meg på bakken til bilen er godkjent av meg og alt annet er i orden.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Bjoris

Fikk plutselig melding om å hente bil 30. mars! Jeg er ikke overrasket, men har avtalt utsatt levering til slutten av Mai!

Blir interessant å se hva som skjer i morgen om jeg må kanselere eller om de faktisk klarer å få til utsatt levering. Først sa selger at det gikk ikke så sa jeg at da bestiller jeg ikke nå, så kom han tilbake med at dette skulle la seg ordne så får vi se nå da... Ordner seg sikkert!

Sjekket VIN og den var heldigvis ikke registrert enda på meg så vi får håpe den kan gis til andre uten at det blir 2 eiere...

autostadt


Reservert dato:-
Bestilt dato: 15/3
Eier Tesla fra før:N
AWD eller Performance:AWD
Lakkfarge:Rød
Interiørfarge:Sort
Utleveringssted:Trondheim
Forventet utleveringsdato:29/3
Andre interessante opplysninger:

itje

Oppdatering:

Reservert dato: September 2018
Bestilt dato: 11.01.2019
Eier Tesla fra før: nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Stavanger
Utleveringsdato: 30.03

AP/FSD (originalt: EAP)
18" Aero sommer/vinter

Gammelt VIN nr: 2192xx
Nytt VIN nr: 2322xx
Andre interessante opplysninger:
Har vært utrolig mye rot, og bilen (gammel VIN) ble sendt feil til Oslo, og gitt til annen kunde. Kontaktet Tesla på Forus ved oppmøte, og de tok tak i saken etter å ha sett på loggen, som viste utrolig mye feil. Og fikk hyggelig tlf idag, med bekreftet utlevering.
MyTesla er også oppdatert med nye opplysninger.

Kan endelig lene meg tilbake og glede meg til ny bil.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

helge89

Reservert dato: NA
Bestilt dato: 11/3
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Grå
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: ?
Andre interessante opplysninger: AP, 18" sommer/vinter

VIN: 2323XX

Ingen dato på FI,
ingen estimert leveringsperiode,
ingen hjelp fra Tesla kundeservice på å finne ut hvor bilen er.

Ingvar Gunnlaugsson

Er noen som har opplevd å motta VIN nummer og leveringstidspunkt og så plutselig alt borte?

Tidligere i uken mottok jeg e-post/konto om levering inkl. VIN nummer og informert tidsp. 30. mars kl. 14:00 - men i dag alt borte...

Skal jeg bare se borte fra alt og ikke bry meg om levering på søndagen...?

TRM

Sitat fra: Ingvar Gunnlaugsson på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:13
Er noen som har opplevd å motta VIN nummer og leveringstidspunkt og så plutselig alt borte?

Tidligere i uken mottok jeg e-post/konto om levering inkl. VIN nummer og informert tidsp. 30. mars kl. 14:00 - men i dag alt borte...

Skal jeg bare se borte fra alt og ikke bry meg om levering på søndagen...?
All info er borte hos meg. Fikk melding forleden dag om forsinkelse pga uvær (?).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

DanskenBGO

Sitat fra: Ingvar Gunnlaugsson på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:13
Er noen som har opplevd å motta VIN nummer og leveringstidspunkt og så plutselig alt borte?

Tidligere i uken mottok jeg e-post/konto om levering inkl. VIN nummer og informert tidsp. 30. mars kl. 14:00 - men i dag alt borte...

Skal jeg bare se borte fra alt og ikke bry meg om levering på søndagen...?

Samme her, snakkede med Tesla og min levering blir ikke lørdag som skrevet i to e-post og en SMS, han kunne ikke sige hvornår levering ville bli nu, det er i Bergen.

helge89

#326
Sitat fra: helge89 på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:08
Reservert dato: NA
Bestilt dato: 11/3
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Grå
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: ?
Andre interessante opplysninger: AP, 18" sommer/vinter

VIN: 2323XX

Ingen dato på FI,
ingen estimert leveringsperiode,
ingen hjelp fra Tesla kundeservice på å finne ut hvor bilen er.

Oppdatering:

Ba i dag om få avbestilt vinterdekk og få det beløpet refundert tilbake fra allerede innbetalt EK. Fikk bekreftelse og ny FI.

Der stod det et nytt VIN 2191XX.

Skeptisk til at de måtte bytte hele bilen for å ikke levere den med vinterdekk ved siden av...

helge89

#327
Sitat fra: helge89 på fredag 29. mars 2019, klokken 15:34
Sitat fra: helge89 på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:08
Reservert dato: NA
Bestilt dato: 11/3
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Grå
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: ?
Andre interessante opplysninger: AP, 18" sommer/vinter

VIN: 2323XX

Ingen dato på FI,
ingen estimert leveringsperiode,
ingen hjelp fra Tesla kundeservice på å finne ut hvor bilen er.

Oppdatering:

Ba i dag om få avbestilt vinterdekk og få det beløpet refundert tilbake fra allerede innbetalt EK. Fikk bekreftelse og ny FI.

Der stod det et nytt VIN 2191XX.

Skeptisk til at de måtte bytte hele bilen for å ikke levere den med vinterdekk ved siden av...

Oppdatering nummer 2:

Klokka 18:00 i dag på en fredagskveld fikk jeg sms om estimert utlevering i morgen på en lørdag 16:00. Det hadde jo vært flott, fint, og på tide, hadde det ikke vært for at de byttet har bil og VIN noen timer før. Det har skjedd uten at de har sagt i fra, og jeg har ei heller fått en forklaring på det etterpå. Det eneste jeg ville var å avbestille vinterdekk.

Hvordan skal de registrere den på meg før utlevering, hvis forsikringsselskapet har fått beskjed om det gamle VIN-nummeret?
FI 2 har et annet referansenummer enn FI 1. Hvordan skal dette ordnes med bank? EK er jo betalt.
Og hvorfor må absolutt dette skje mellom fredagskveld og lørdagsettermiddag?
Håper det blir noe skikkelig svar i morgen, ellers blir det to lange togturer.

Noen som nektet å motta en med lignende VIN-nummer, ev. noen som har kommet gjennom til kundeservice på en lørdag?

Skeptisk til hele greia.


Pocoloco

Sitat fra: helge89 på fredag 29. mars 2019, klokken 23:34
Bestilt dato: 11/3
ingen hjelp fra Tesla kundeservice på å finne ut hvor bilen er.

Oppdatering nummer 2:

...."Klokka 18:00 i dag på en fredagskveld fikk jeg sms om estimert utlevering i morgen på en lørdag 16:00. Det hadde jo vært flott, fint, og på tide..."

Skeptisk til hele greia.

Jeg kan ikke annet enn å le. Enkelte her har reservert bilene sine for 3 (TRE) år siden og enda ikke hørt om eller fått utlveringsdato. Du har bestilt for to-tre uker siden og klager på å ikke ha hørt om hvor bilen din er, at det er på tide å få den levert, og at dem tar kontakt på en fredag om utlevering dagen etter. Stakkars deg, hvordan våger tesla å gjøre noe sånt mot deg. 

Vær nå heller glad mann. Alt ordner seg skal du se. Gratulerer med ny bil  ;)
Tesla Model ≡ 06.04.19

helge89

#329
Sitat fra: Pocoloco på lørdag 30. mars 2019, klokken 09:04
Sitat fra: helge89 på fredag 29. mars 2019, klokken 23:34
Bestilt dato: 11/3
ingen hjelp fra Tesla kundeservice på å finne ut hvor bilen er.

Oppdatering nummer 2:

...."Klokka 18:00 i dag på en fredagskveld fikk jeg sms om estimert utlevering i morgen på en lørdag 16:00. Det hadde jo vært flott, fint, og på tide..."

Skeptisk til hele greia.

Jeg kan ikke annet enn å le. Enkelte her har reservert bilene sine for 3 (TRE) år siden og enda ikke hørt om eller fått utlveringsdato. Du har bestilt for to-tre uker siden og klager på å ikke ha hørt om hvor bilen din er, at det er på tide å få den levert, og at dem tar kontakt på en fredag om utlevering dagen etter. Stakkars deg, hvordan våger tesla å gjøre noe sånt mot deg. 

Vær nå heller glad mann. Alt ordner seg skal du se. Gratulerer med ny bil  ;)

Poenget mitt er jo at de har plutselig og uten noe beskjed bare endret VIN nummer. SMS om utlevering på lørdag av kom kort tid senere på en fredag kveld etter tesla kundeservice var stengt. Den SMS'en er all kontakt jeg har hatt, ingen har ringt for å bekrefte noe som helst.

Forsikringa vil jo ikke gå igjennom for den står på det andre VIN nummeret og kundeservice til Tesla er jo selvsagt stengt i dag og. Hadde ikke jeg dobbelsjekket VIN nummer på revidert faktura, hadde jeg jo møtt opp og ikke fått registrering og ingen bil hjem igjen. Dette høres mer ut som en systemfeil og en eventuell bomtur til Lillestrøm.

For ikke å snakke om hva som kan være den egentlige årsaken til at man plutselig får servert nytt chassisnummer dagen før levering...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA