Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nordbyen/Strømstad og Vattenfall type 2 stolper, virker de?

Startet av Balaklava, fredag 01. februar 2019, klokken 12:53

« forrige - neste »

Balaklava

Var på svenskehandel og tenkte jeg kunne "saktelade" mens jeg handlet.

Stod en haug med stolper fra Vattenfall ikke så langt fra MAX. Inn med kabel. Frem med brikker.

Har nå elbilforeningen sin med alle varianter registrert på den. Har også Clever for bruk i Sverige og evt Danmark. Og siste "redningen", har registrert brikke fra... eh.. hvapokkerheterdetigjen.. noe charge greier som skal fungere på "alt".

Prøvde en og en brikke, men nei takk.

Ned i herionknekk for å lese "oppskriften" som stod med passe liten skrift.... appen "Incharge" må lastes ned. For appen heter selvsagt ikke "Vattenfall", det ville vært for enkelt ikke sant? ;-)

Glemte å nevne at det var kaldt som f... og blåste. Forba... dritt. Inn i bilen. Tine fingrene. Og jaggu hadde jeg installert appen fra før. Ok, så måtte en registrere inn betalingskort... Og så var det muligheter for å få det til.

Ut i kulda igjen, lese nummer på stolpen, knote rundt i appen for å finne rett stolpe, ser ingen plass jeg kan legge inn nummeret. Så velge "betale direkte" eller noe (uten å registrere seg).

Oooog Voil-----a? Eh... appen sier "venter".... og vi "venter... og vi. Ok, stopper i appen og prøver igjen. Og vi venter... og venter samtidig som jeg glor på starwars lyset på toppen av stolpen som skal signalisere diverse informasjon til bruker/meg ved å bytte farge. Nei.
---------

Gadd ikke mere. Kabel og 3 kilo snø, uten hundebæsj denne gangen, inn i bagasjerommet. Kjørte klin opp i døra der jeg skulle handle og hurtigladet på rett side av grensa på vei hjem i stedet.
------
Noen som vet om disse Vattenfallgreiene i det hele tatt er mulig å bruke for vanlige folk? Og evt hvordan?
Kan jo hende det var en tilfeldig feil akkurat på stolpen jeg prøvde, eller jeg gjorde en feil. Men det er jo begrenset hvor mye knot en gidder.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA