Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:47
Trodde du var pensjonist.. :)
Det er riktig, men la oss kalle det arbeidsfri lyder bedre. Men jeg har en yngre kone og det er hun som skal eie den av forsikringstekniske årsaker  :D :D

Elmaster

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:09
Sitat fra: Elmaster på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:06
Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:39
Dette var den første de hadde der kunde nektet å ta eierskap til. Virket litt tatt på sengen. Det burde de ikke etter mitt syn

løgn. Jeg vet av en som nektet å ta imot pga mange feil samme som deg. Og de sa til han at om du ikke vil så står det flere tusen i kø...han stormet ut av lokale.
@ Elmaster
Godt å vite også at de er demonstrerer en arrogant kundebehandling så de ikke tjener på. Ikke bra!

Jeg strekker meg til over helgen og et par dager inn i neste uke. Da får jeg ta en vurdering over hva jeg skal "gjøre" etter å ha ventet i 3 år.
Det er noen juridiske forpliktelser her og det er ikke bra om Tesla forsøker seg. Det går ikke med meg. Men man må bruga vedet som man sier her i traktene.  :D Tesla vil få kjørt seg skikkelig om de prøver å være smarte overfor meg. I tillegg holistisk sett tjener det ikke meg noe heller å bli sær. Det kommer jo en dag senere også og har jeg fått Tesla ønsker jg at ting er bra i "begge leire". Mener at alle fortjener en second chance og fleksibel på farge og om det blir en P til noen titusener mer, men da har jeg også vist fleksibilitet.

Digresjon: Er litt åpen på enkelte ting her for at folk kan trekke ut av det som det passer. Tesla er etter så mange år pokker nødt til å tilnærme seg QA/QC på alle ledd med dypt alvor om det fortsatt skal stå folk i kø hos dem når markedet nå våkner fra tornerose søvnen.

Ba dem sende meg en mail om status for innbetaling og at bilen ikke ble tatt ut. OK sa de. Jeg måtte gjøre to reiser ut til SC før de forsto at jeg mente alvor. Da kom det en mail med følgende ordlyd sent på dagen:
"Hei B****,
Som avtalt tidligere i dag, får du en mail der jag bekrefter at du ikke hentet ut din Model 3 med VIN: 206***
Vi forsøker fortsatt finne ut av hvordan vi skal gå videre med denne saken. Tar kontakt så snart jag har noe nytt å komma med.  Kan også bekrefte at du har betalt in: ........"

føler for deg. Du har ventet 3 år og møtt sånn opplevelse etter Så lang venting. Det er ikke akseptabelt. Håper det ordner seg for deg.

bno

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:48
Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:35
:+1:

Håper det for det er en del styr med dette begge veier. Forsikring, avhending av egen bil (glad jeg ikke hadde gjort det enda) men kjøper er fleksibel. Dialog, bankoverføringer, utestående mange hundre tusen, ta fri fra arbeid alt uten å oppnå noe som helst positivt. Dette er ene og alene Tesla sin feil, men men da sitter jeg nå her og skriver i stedet for å kunne ha kost meg med ny bil. Sånn gikk den dagen. :D :D
Du kunne tatt bilen, kost deg og fått det fikset? ;)
Jeg er veldig glad i å ta vare på bil og å gnike å styre. Jeg er ikke sammenskrudd slik at jeg kunne ta ut denne bilen, men når kona var i mot også (nei jeg er sjef he,he) som ikke er interessert i bil (en) over hodet så var den ikke bra å ta ut av den grunn heller. Da er det ille gitt. Nei, nå er det ei kald ei fra kjølen...

hELgenen

Lurer på hva de gjør med bilene folk ikke tar ut pga. feil/mangler. Blir de rettet og lagt ut for salg igjen,eller bare prøver de å selge dem slik de står?

Handyman

Sitat fra: hELgenen på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:26
Lurer på hva de gjør med bilene folk ikke tar ut pga. feil/mangler. Blir de rettet og lagt ut for salg igjen,eller bare prøver de å selge dem slik de står?
Solgt til noen andre som ikke har fått VIN? Loaners, Inventory?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno

Bilen idag kan de ikke greie å selge til andre slik den fremstår. I hvertfall ikke til full pris minst FSD rduksjon og 30000 ned kanskje. Kan godt være de gjør det, men nå har den bilen vært registrert i Norge en gang så....Har hentet fra Tyskland mange med diverse feil. Men har da for pokker gjort en skikkelig smart repaire (og priset der etter) og ikke touch up paint i sort farve på fangeren. Veeeldig amatørmessig.

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:30
Sitat fra: hELgenen på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:26
Solgt til noen andre som ikke har fått VIN? Loaners, Inventory?

Vær på vakt hvis utleveringen plutselig blir fremskyndet et par uker..

bno

Helt korrekt. Spesielt om man ikke har fått oppgitt VIN, men også om man (som for mitt vedkommende) fikk en plutselig treghet i leveransen. Jeg fryktet litt at den kunne ha fått en transport skade el. da den plutselig ble forsinket fra Zeebrugge. Sannsynligvis rep. der nede. Så pass på unaturlig delay også. Jeg har opplevd det fra mine mange importer fra Tyskland.

Husk at Tesla driver med å komme over break even dvs. overlevelse da er man altetende...

golo

Var på Miljøteknikkmesse på Lillestrøm i dag tittet innom Tesla siden jeg var der. Virker som om Tesla har ansatt en gjeng med ungdommer for å ta seg av utleveringene. Jeg tror ikke jeg så en eneste person over 25 år. De fleste kanskje 18-22 år.

trykkertor

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:37
Bilen idag kan de ikke greie å selge til andre slik den fremstår. .
Jeg er som deg. Meget opphengt i å gnikke på bil og la den fremstå som ny i årevis etter jeg har kjøpt den.
Og da er det ikke et alternativ å ta ut en slik bil og la de "fikse" den senere.

Men de klarer helt sikkert selge den slik den fremstår til enkelte andre.
Finnes en del der ute som har tankesett som.
"Det er jo bare en bil, en bruksgjenstand. Er det så nøye da?"
Og en del Tesla-fans som fortsatt mener at selskapet er så nytt av vi som kunder ikke kan forvente en strøken bil til over en halv million kroner. At når man kjøper en Tesla, så bør en være innstilt på at ting kan være litt på "halv åtte".

Samtidig tror jeg at nå som Model 3 kommer, og en middellønnede folk skal kjøpe en, for oss, meget dyr bil.....så stiller vi noen krav kanskje andre rikfolk ikke trekker en mine av.
For noen blir en Model 3 til en halv million en "billig Tesla". For andre blir det en bil til, nettopp, EN HALV MILLION kroner. Og med krav til kvalitet deretter.  (Husk hva denne bilene "egentlig koster" hvis vi skulle prise den i kategori med bensinbiler).

GOS

Sitat fra: Vesel på onsdag 06. mars 2019, klokken 18:17
Dere som har hentet ut bil, hvor mange dager før utlevering ble den registrert hos Statens vegvesen? Kan sjekke registreringsdato her.

Dagen før for min del
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno

Samme dag dvs, idag. for vår del

bno

TRM

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:37
Bilen idag kan de ikke greie å selge til andre slik den fremstår. I hvertfall ikke til full pris minst FSD rduksjon og 30000 ned kanskje. Kan godt være de gjør det, men nå har den bilen vært registrert i Norge en gang så....Har hentet fra Tyskland mange med diverse feil. Men har da for pokker gjort en skikkelig smart repaire (og priset der etter) og ikke touch up paint i sort farve på fangeren. Veeeldig amatørmessig.
Hva er VIN-nr på bilen du først ble tildelt? Greit å vite i tilfelle en plutselig blir tildelt denne.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

trykkertor

Ja, hva var VIN?
Kan være greit å følge med på denne om den blir registrert i Tesla sin flåte, eller om den blir kunderegistrert innen kort tid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA