Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Anbefalt verksted, ettermontering av hengerfeste

Startet av Doja, mandag 28. januar 2019, klokken 12:40

« forrige - neste »

Doja

Er i ferd med å bestille EcoHitch Stealth hengerfeste (https://torkliftcentral.com/2012-2016-tesla-model-s-ecohitch-stealth), men har ikkje funne verksted som kan ta jobben med å montere.

Nokon som har gode erfaringer med verksted i Oslo-området?

Torkor

Nei.  Men forsikre deg om at de bruker plast/ teflon pakninger mellom hengerfestet og bilen for å unngå alvorlig galvanisj´k korrosjon.  Mener å ha lest at Ecohitch nå sørger for å legge det vet i kittet, men du bør nok presisere det overfor montøren. 

Storfe

Har du vurdert hengerfeste24.no sitt ACS-feste? (7000,- ink ledningsnett).
Hvis ja, hva er det som gjør at du ikke felger det?
(Skal kjøpe feste til S75D snart selv).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Storfe på mandag 28. januar 2019, klokken 23:01
Har du vurdert hengerfeste24.no sitt ACS-feste? (7000,- ink ledningsnett).
Hvis ja, hva er det som gjør at du ikke felger det?
(Skal kjøpe feste til S75D snart selv).

Er ikke de konkurs? Nettsiden har jeg i hvert fall ikke kommet inn på de siste ukene. Prøvde å sende dem spørsmål på Facebook, men fikk ingen svar. Jeg kjøpte forøvrig det du nevner inkl montering for 11000 inkl montering inkl ledninger, og var godt fornøyd med det. Når en googler tesla hengerfeste ser jeg reklame fra Hellsfyr Bosch verksted eller noe sånt for 17000 inkl montering. Kjenner dem ikke, men ser det er et aktivt og stort verksted på Alnabru utenfor Oslo.
Tesla Model Y                         2021-

Storfe

Nettsidene er nede, så det kan være noe i det ja.
Finnes det noen fester med skjult montering som kan kjøpes i Norge da?


Storfe

Ser ut til at jeg lander på Torklift sitt ecohitch-feste og. Finner ingen andre i Norge med skjult feste...

Har du fått det?

Doja

Takk, for svar.

Prøvde å ringe hengerfeste24, men ingen svar. Antar som det blir nemnt at dei er konkurs.

Har ikkje fått hengerfeste enda, men har fått tilbud fra JA bil på ski som vil montere. Dei har fått gode tilbakemeldinger, så går nok for det tilbudet når hengerfeste kjem. Skal passe på galvanisjonsproblematikken, men forstod det på eit svar Torklift hadde gitt til ein artikkel om problemet, at det no var løyst. Men greit å være oppmerksom på.



Torkor

Hei Doja.  Fikk du hengerfestet fra Torklift?  Er du fornøyd?

Vidar1979

Sitat fra: Torkor på onsdag 01. mai 2019, klokken 20:30
Hei Doja.  Fikk du hengerfestet fra Torklift?  Er du fornøyd?
Det lurer jeg også på.


Even-F

Har tilpasset et hengerfeste fra audi.
Noen timers jobb, men synes resultatet ble bedre enn de man får kjøpt.
Tenkt for sykkelstativ, så har ikke koblet til det elektriske.
Tenkte evt å bruke et universalnett fra Biltema.

georglu

Noen som vet om hva man har lov til å bruke et Model S-hengerfeste til? At det er forbudt med henger er jo no-brainer siden bilen ikke er typegodkjent for det. Men kan det brukes til annet en sykkelstativ? Jeg er ikke så interessert i sykkelstativ, men kunne godt tenke meg bagasjebrett eller skiboks på hengerfeste siden jeg har en Model S uten mulighet for takstativ (ja, vet godt at jeg var "dum" som ikke bestilte bilen min med mulighet for det... :P ).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

cra

Sitat fra: Even-F på søndag 13. oktober 2019, klokken 00:18
Tenkt for sykkelstativ, så har ikke koblet til det elektriske.

Dersom syklene dekker lyktene på bilen bør du henge på et slikt lyktestativ utenpå syklene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PR

Disse har tatt seg bryet med å typegodkjenne hengerfeste for Tesla Model S. Kan nå bestilles!
https://www.misterdotcom.de/anhaengerkupplungen/tesla/980/anhaengerkupplung-tesla-model-s

Får man med seg et bevis på at dette er godkjent tro?


Klykken

#14
Hør med SVV om dette vil tillates i Norge. Jeg tviler.

EDIT:
Sendte forespørsel for deg. Poster her når de svarer, forhåpentligvis over helgen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA