Tips ladekabel

Startet av Chr1ster, søn 27. jan 2019, kl. 22:11

« forrige - neste »

Chr1ster

Skal kjøpe en kabel til e-Niro. Trenger tips.

Bilen har plugg type 2. Boksen min hjemme har plugg type 2, og det er vel det kommunens ladestolper også bruker, samt en del andre. Så når ombordladeren brukes er vel dette jeg trenger? Hurtigladere med separat lader ved bilen har vel kabel i laderen? Da må jeg finne en med CCS C2 i appen/kartet, så vidt jeg vet.

Ombordladeren er 7,4kW, og det er vel da nok med en kabel 32A 1 fase?

Jeg har også en kabel med schuko til type 2 for nødstilfeller i bilen.

Dersom dette høres fornuftig ut ser jeg etter en type 2 - type 2, 32A, 1 fase, med lengde 7,5-10 meter, rett kabel uten spiral. Den rimeligste jeg finner er ITT Cannon hos elbilgrossisten til 2.449 kr. Den er IEC-sertifisert og har 5 års garanti, så det bør vel være grei kvalitet? Noen rimeligere?

Takk for tips.

Limodriver

Jeg har god erfaring med ev institute i Trondheim. Der koster denne kabelen 1500.

www.ev-institute.no

Jeg har ingen tilknytning til ev institute, kun som kunde.

elektrolux

Sitat fra: Chr1ster på søn 27. jan 2019, kl. 22:11
Skal kjøpe en kabel til e-Niro. Trenger tips.

Dersom dette høres fornuftig ut ser jeg etter en type 2 - type 2, 32A, 1 fase, med lengde 7,5-10 meter, rett kabel uten spiral. Den rimeligste jeg finner er ITT Cannon hos elbilgrossisten til 2.449 kr. Den er IEC-sertifisert og har 5 års garanti, så det bør vel være grei kvalitet? Noen rimeligere?

Her er 7,5m til rimeligere pris: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-7m?tm=ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabler

Har også 10m
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA