Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think City Zebra - Power limit og Energy nål på null

Startet av Think-KAF, tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:39

« forrige - neste »

Think-KAF

Hei ,

Jeg regner med at min kjære Think har tatt kvelden men i et siste desperat forsøk søker jeg hjelp her  :)

Da jeg kjørte i går kom Power limit lampen på men jeg kunne fortsette å kjøre og gjorde det i ca. 2 km.

Jeg satt så bilen på lading da jeg kom frem og ladet den helt opp uten problemer. Da jeg skulle kjøre senere på kvelden var batteriet fulladet men jeg fikk ikke start på bilen. Da jeg vrir om tenningen går alt som normalt i første omgang men så dropper energy nåla til null, så kommer høy temperatur og Power limit lampen på samtidig. Detter går går høytemperaturmåleren vekk men Power limit fortsettter å blinke og energy nåla blir sående på null.

Jeg har ca. 12.7V på 12V batteriet så jeg tror ikke det er noe problem med det. Jeg har også forsøkt å ta ut sikring numer 18 inn og ut men det gjorde ingen forskjell.

Jeg holder til i Bergen - har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få bukt med utfordringene evt noen lokale som kan hjelpe?

Vidar_S

Heisann

Bergen er dessverre et dårlig sted å holde til når det gjelder Think... Er i samme by og min Zebra nektet å lade her på slutten av fjoråret, dog uten noen varsellamper og den endte jeg opp med å gi opp.

Jeg har tidligere hatt Think'en inne på Gudim Bil på Kokstad for diverse reparasjoner inkl et batteribytte. De har noe erfaring med denne type bil, men det finnes ingen analyseapparater på denne siden av fjellet, så det blir mest prøving og feiling om det ikke er noe mekanisk som er feil.

Om du har flaks og de finner ut hva som er feil har jeg en Think det kan plukkes deler fra, gitt at ikke det som er feil på din bil også er i manko på min. Jeg har også tidligere kjøpt en CANalyzer fra en kar på forumet her (PRensel) som leser ut meldinger fra Thinken og viser i (mer eller mindre) klartekst. Med litt flaks kan det hjelpe deg et steg eller to på veien. Bare ta kontakt på PM om du vil låne det.

-vidar

Trond Aasland

Dette minner mye om et problem jeg hadde for en tid tilbake. Da var det en termostat til batteriet som hadde gått slik at batteriet "frøs". Anbefaler at du ringer Elbilmek Mekonomen i Asker og hører med de.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA