Herregårdsvognen har fått dødsdommen, burde vi kjøpe e-tron eller model X?

Startet av kodax, lørdag 19. januar 2019, klokken 23:44

« forrige - neste »

navyelsen

Sitat fra: kodax på mandag 28. januar 2019, klokken 11:35
Sitat fra: olavxxx på søndag 27. januar 2019, klokken 22:44
Hadde aldri kjøpt en så dyr diesel, 400.000kr diesel blir jo veldig dyr å eie jfr en dyr elbil.
Men jeg hadde ikke kjøpt 800.000kr elbil for å kjøre 8000km i året heller.

Så et eller annet sted midt mellom ville jeg prøvd å lande, kjøpe en elbil med nok rekkevidde og nok plass.
8000 Km er såpass lite at man nesten kunne tatt taxi hele tiden :P
Hadde det vært en annen elbil med nok rekkevidde, plass, hengerfeste og takboks-mulighet til en bedre pris, så hadde jeg nok kjøpt den, men av mangel på andre alternativer så ser det ut som det blir en e-tron.

Har du vurdert e-Niro til halve prisen? Den er riktignok litt mindre, men oppleves stor innvendig. Kunne med fordel hatt litt større bagasjerom, men mulighet for takboks veier opp. Kanskje den også kommer med mulighet for hengerfeste før sommeren?
Dessverre snakker vi om 2 års ventetid hvis du ikke står på lista i dag. Men du kan kanskje plukke opp en på finn.no for rundt 450.000 etter hvert som de leveres ut? Mye rimeligere enn e-tron, men ikke helt premium-følelsen...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Å kjøpe en eNiro via Finn med et påslag på 50.000 er neppe oppskriften på rimelig bilhold. aMen eNiro er en grei bil for 400.000 for den som kan leve uten premiumfølelse og kan få den levert uten ventetid.

navyelsen

Tenkte mest på kriteriene til trådstarter:
...en annen elbil med nok rekkevidde, plass, hengerfeste og takboks-mulighet til en bedre pris

Da er jo eNiro et alternativ, selv med "bruktpåslag" på 50.000. Er tross alt 300.000 rimeligere enn en e-tron, og tilfredsstiller muligens kravene han har?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Mulig, men jeg tviler på at den er stor nok. eNiro er tross alt en bil i kompaktklassen, og ikke i nærheten av en «herregårdsvogn».

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA