Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Skal viking Diamond til Trondheim? Fikk beskjed om at bilen min var på vei fra zebrugge, men den sto IKKE på City of Amsterdam sa damen.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023


dudeldei

Vet ikke helt hva det betyr, men 'Tesla-support' fortalte meg at bilen min står på "Båt nr 5". Bare å finne fram 'krem-type-tålmodighet' tenker jeg...  ::)

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

RuneW

Sitat fra: dudeldei på onsdag 20. februar 2019, klokken 12:22
Vet ikke helt hva det betyr, men 'Tesla-support' fortalte meg at bilen min står på "Båt nr 5". Bare å finne fram 'krem-type-tålmodighet' tenker jeg...  ::)

Båt #5 (til Europa) er sannsynligvis Glovis Courage (båt #8 totalt). Den er på vei inn mot Panama-kanalen nå.

Her er en oversikt:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Krizz

Sitat fra: RuneW på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:01
Sitat fra: dudeldei på onsdag 20. februar 2019, klokken 12:22
Vet ikke helt hva det betyr, men 'Tesla-support' fortalte meg at bilen min står på "Båt nr 5". Bare å finne fram 'krem-type-tålmodighet' tenker jeg...  ::)

Båt #5 (til Europa) er sannsynligvis Glovis Courage (båt #8 totalt). Den er på vei inn mot Panama-kanalen nå.

Her er en oversikt:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0


NR 5 til europa er CSCC Europe

RuneW

Sitat fra: Krizz på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:12
NR 5 til europa er CSCC Europe

Så vidt jeg kan skjønne er/var de første 4 båtene til Europa disse:

1 Glovis Captain
2 Glovis Cosmos
3 Grand Aurora
4 CSCC Europe

Hvilken er det jeg ikke har fått med meg?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 20. februar 2019, klokken 08:50
De lastet opp det som så ut som første billass i morges...07:30...ser at de tok på den svarte Performance som jeg håper er min :-). De hadde vel ca 8 biler oppå traileren. Er jo ikke så langt de skal kjøre, så går vel ganske kjapt, om de har plass til de på Forus.....
De har ganske stor parkeringskjeller, pleier å være en del ledig der selv om det står mye biler ute (men ikke til 123 biler), i tillegg la jeg merke til at Right Price Tiles var borte fra bygget for noen dager siden, så det er nok en del ledig areal der, mulig Tesla skal ta over den delen også av bygget. Min X ble utlevert i nabohallen til verkstedet i 2017, ikke i den vanlige hallen. Der er det også plass til en del biler.

itje

Sitat fra: gr på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:27
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 20. februar 2019, klokken 08:50
De lastet opp det som så ut som første billass i morges...07:30...ser at de tok på den svarte Performance som jeg håper er min :-). De hadde vel ca 8 biler oppå traileren. Er jo ikke så langt de skal kjøre, så går vel ganske kjapt, om de har plass til de på Forus.....
De har ganske stor parkeringskjeller, pleier å være en del ledig der selv om det står mye biler ute (men ikke til 123 biler), i tillegg la jeg merke til at Right Price Tiles var borte fra bygget for noen dager siden, så det er nok en del ledig areal der, mulig Tesla skal ta over den delen også av bygget. Min X ble utlevert i nabohallen til verkstedet i 2017, ikke i den vanlige hallen. Der er det også plass til en del biler.

De har overtatt bygget, var en del av Musk sine "ordre": "buy it no matter the $$" :)  (Bekreftet av en "kilde")
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

geear

Sitat fra: itje på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:36
Sitat fra: gr på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:27
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 20. februar 2019, klokken 08:50
De lastet opp det som så ut som første billass i morges...07:30...ser at de tok på den svarte Performance som jeg håper er min :-). De hadde vel ca 8 biler oppå traileren. Er jo ikke så langt de skal kjøre, så går vel ganske kjapt, om de har plass til de på Forus.....
De har ganske stor parkeringskjeller, pleier å være en del ledig der selv om det står mye biler ute (men ikke til 123 biler), i tillegg la jeg merke til at Right Price Tiles var borte fra bygget for noen dager siden, så det er nok en del ledig areal der, mulig Tesla skal ta over den delen også av bygget. Min X ble utlevert i nabohallen til verkstedet i 2017, ikke i den vanlige hallen. Der er det også plass til en del biler.

De har overtatt bygget, var en del av Musk sine "ordre": "buy it no matter the $$" :)  (Bekreftet av en "kilde")
Veldig bra. Det er fin lokasjon, så flott at det lar seg gjøre å utvide. Bare Swedol igjen i andre enden av bygget nå da. Skal de og ut?

Får bare håpe de snart skjønner at de ligger i Sandnes, ikke i Stavanger.  :laugh:

Krizz

Sitat fra: RuneW på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Krizz på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:12
NR 5 til europa er CSCC Europe

Så vidt jeg kan skjønne er/var de første 4 båtene til Europa disse:

1 Glovis Captain
2 Glovis Cosmos
3 Grand Aurora
4 CSCC Europe

Hvilken er det jeg ikke har fått med meg?


Du har helt rett, jeg som blingset på en båt til kineserne :D

itje

#582
SitatVeldig bra. Det er fin lokasjon, så flott at det lar seg gjøre å utvide. Bare Swedol igjen i andre enden av bygget nå da. Skal de og ut?

Får bare håpe de snart skjønner at de ligger i Sandnes, ikke i Stavanger.  :laugh:


Har ikke hørt noe om det enda, men kilden min sa at de ble betalt for å pakke ned i en fei (De skulle ikke la flisa stå igjen... :p )
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

RuneW

Sitat fra: Krizz på onsdag 20. februar 2019, klokken 13:49
Du har helt rett, jeg som blingset på en båt til kineserne :D

Jeg har gjort samme tabbe selv og er blitt klok(ere) av skade  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

lintho

TESLA � Update: Your Model 3 is ahead of schedule and we can deliver your vehicle early. If you are available to take delivery this Friday or Saturday, please reply �YES� and we will contact you to update your schedule. Please note we will need your final invoice paid prior to this delivery.�To unsubscribe from SMS, reply STOP.


.... YES!!

PS. Trondheim
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA